Oliefilter vervangen Africa Twin

RobbieW

Rookie
19 apr 2010
29
0
Ik ben bezig met het vervangen van mijn oliefilter.

Deze heb ik naar mijn idee goed vervangen. Eerst verse olie in de filter gedaan en daarna vastgedraaid.

Alleen nu gooi ik olie in mijn motor en komt het bij de filter er net zo hard weer uit.

Kan iemand mij helpen wat ik fout zou kunnen doen?
 
Ik heb gewoon de nieuwe filter gevuld met nieuwe olie en erop gedraaid.

Het is nu te donker, dus ik moet het morgen opnieuw proberen en ik heb denk ik nieuwe olie nodig. Ik heb nog maar 2,5 liter olie over.

Waarschijnlijk is scheef toch het meest waarschijnlijke, aangezien de olie er in enkele seconden alweer uit was.
 
Is daar een reactie voor nodig? Je kan ook gewoon niks zeggen als je niks aan het topic toevoegt :')

images
 
Waarom filter met olie monteren? Lijkt me niet zo nodig..

Rubberenring in nieuwe filter even insmeren met je zojuist afgetapte olie... en erop draaien (handvast + 1/8 tot 1/4 slag vast). Olie bijvullen tot max, en dan de motor even paar min later lopen zodat het filter ook weer vol zit. Als het peil weer gezakt is (paar honderd cc) vul je hem weer bij tot het max, en je bent klaar :)
 
Kajotan schreef op 15 september 2012 @ 22:56:

Waarom filter met olie monteren? Lijkt me niet zo nodig..

Rubberenring in nieuwe filter even insmeren met je zojuist afgetapte olie... en erop draaien (handvast + 1/8 tot 1/4 slag vast). Olie bijvullen tot max, en dan de motor even paar min later lopen zodat het filter ook weer vol zit. Als het peil weer gezakt is (paar honderd cc) vul je hem weer bij tot het max, en je bent klaar :)


Beter weet modus ofzo?

boeie, kan toch geen kwaad, waarom dan zeggen :? in sommige wphb word het zelfs zo geschreven
 
Laatst bewerkt:
Heeft het filter wel de zelfde maat?
Zelf eens ellende gehad met een filter voor een VN750, die was 75 mm dik, maar toen ik een nieuwe kocht bleek deze iets van 70 mm dik te zijn ("nee hoor meneer, moet passen").
Not!
Je raadt het al: flinke olie lekkage.
 
Beter weet modus ofzo?

boeie, kan toch geen kwaad, waarom dan zeggen :? in sommige wphb word het zelfs zo geschreven

Kan geen kwaad, om met olie gevulde filter te monteren.

Meestal is dat gewoon klote, want je krijgt een olie niet volledig gevuld op de motor. En wat er al in zat, lekt er toch weer deels uit.

Bij sommige motoren zit het filter met de opening boven op het blok, daar is het nuttig.

Voor de rest doe ik het eigenlijk altijd leeg, met enkel het rubber insmeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan