Oliekoeler, maten etc?????

ZIEKE NINJA

MF veteraan
27 mei 2003
4.585
40
Apeldoorn
Beste mede MFers,

Ik wil een andere oliekoeler plaatsen op mijn GSXR 1100 blok. Echter het liefst een niet originele koeler, omdat die zo mooi en vaak kleiner zijn.

Ik weet dat je op de een of andere manier aan een bepaald koelend oppervlak moet komen, maar toch weet ik niet goed wat ik nodig heb. Zo zie je op het net overal van die mooie racy koelertjes te koop met een vermelding van het aantal rijen. Ik heb echter geen idee wat voldoende is. Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Grtz Sander


full
 
Zoo Zoo, en waar komt die mooie koeler vandaan ?
Ik zie dat deze ook smaller is dan Racimex, en dat kan handig zijn, zodat bij het remmen je koeler niet meteen je voorspatboord in duikt..

Mooi !
 
Ben benieuwt, heb je een linkje of verslag?

nog niet kunnen vinden...

maar ik kwam wel deze post tegen op tweakers.net tegen:

Wel grappig dat je dat zegt. Er is een onderzoek gedaan naar de warmte afdracht van CV radiatoren. (link niet meer gevonden). Daaruit bleek dat een CV radiator met witte radiatorlak een betere warmteafdracht gaf dan een blanke CV radiator. Radiatoren zijn niet geanodiseert maar gelakt. Er zit dus een laklaag op. De dikte van de laklaag zal zeker een rol spelen. Echter de blanke radiator had een lagere warmte afdracht.

-------------

ik zoek nog wel ff verder, want het is wel handig om te weten ;) Als iemand anders nog wat vind, laat het dan even weten
 
Terug
Bovenaan Onderaan