oliekoeler

cb4ever

Die hard MF'er
28 nov 2005
709
15
beveren-leie
Hoi,
Ik ben vanplan om een oliekoeler op mijn cb350 four te steken. is dit makkelijk te steken en zou het veel verschil uitmaken of laat ik dit beste zo? het is omdat ik nog regelmatig op het gemak een binnenbaantje doe en vind dat die olie veel te warm krijg. heeft er iemand al ervaring mee of ideeen?
groetjes
 
Stel eerst eens vast hoe heet je olie word! Als het niet boven de 110/120 graden uitkomt, kun je je afvragen of een koelertje wel nodig is. (tenzij je graag sleutelt en niks te sleutelen hebt, natuurljk) :P

:W :W
 
Stel eerst eens vast hoe heet je olie word! Als het niet boven de 110/120 graden uitkomt, kun je je afvragen of een koelertje wel nodig is. (tenzij je graag sleutelt en niks te sleutelen hebt, natuurljk) :P

:W :W

Het is altijd stoerder als je een oliekoeler hebt e... :z
maar het is gewoon als gij soms te warm krijgt, dan valt gij uit en dan krijg ik hem nietm eer aan de praat. ik moet dan een tijdje wachten en dan kan ik terug starten, maar dit kan ook zijn omdat mijn batterij niet meer oplaad... dat probleem heb ik ook nog |(
 
Een standaard 350F voor op de weg heeft geen oliekoeler nodig. Als je olie te koud blijft smeert het ook niet goed he... ;) Maak niet de fout te denken dat de olie sowieso te heet wordt, want dan reden er niet meer zoveel CB'tjes rond...

Ga je de motor opvoeren of ermee racen, dan is het een ander verhaal. Maar ook dan zal je moeten weten wat je doet, en is een olietempmeter erg handig.

Startprobleem kan ook liggen aan een startrelais dat slecht werkt als het warm is. Of je motor goed laadt kan je zelf meten...
 
dat probleem met laden heb ik ook gehad, als ie dan warm is dan start ie bijna niet meer. Maar dat is ook logisch, want de veldspoel heeft stroom nodig om weer stroom mee op te wekken en ook nog om de bobines te voorzien. Gevolg slecht starten. Als je dan w8 dan is de accu voldoende bijgekomen om weer net dat beetje stroom te leveren wat je nodig hebt.

Dus als ik jou was zou ik eerst accu controlleren, spanningsregelaar en gelijkrichter.

Ook kan het zijn dat ie te weinig benzine krijgt, daardoor wordt ie heter dan normaal en start ie ook slechter. Dit kan gevolgen hebben voor je mechaniek. Als je dat verdenkt, maak eens de carburateurs schoon en vooral ook de sproeiers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan