Mechanism
MF veteraan
- 3 jun 2009
- 10.135
- 3.275
Ik heb een klein brandstofkoelertje nodig omdat het injectiesysteem van de Guzzi op de heetste dagen te warm wordt bij langzaam verkeer (1100 cc olie/lucht koeler met een stel aanpassingen en Marelli oer-injectie). Ik heb RVS omvlochten leidingen geplaatst en dat scheelt, maar nog nét niet genoeg.
Nu heb ik geëxperimenteerd met zo'n piepklein aluminium in-lijn tuutje die als "fuel cooler" wordt aangeboden, maar die zijn zo klein dat ze nooit noemenswaardig kunnen koelen. Toen kwam ik in mijn onderdelenberg een oliekoelertje tegen voor een pitbike, maar dat model zat in elkaar met rubbers die niet brandstofbestendig zijn. Desalniettemin kon ik hem wel zo afpersen op 6 bar, terwijl brandstofdruk niet boven de 3 bar komt bij mijn weten.
Die koelertjes zijn er dus ook uit CNC alu (is dan meer een soort heatsink). Voor zover ik kan zien zonder rubber pakking over de gehele breedte:
Iemand praktijkervaring hier mee? Of suggestie voor een vergelijkbaar ding die echt als brandstofkoeler bedoeld is?
Het plan was om niet te eindigen als vuurbal / Guzzinferno
Nu heb ik geëxperimenteerd met zo'n piepklein aluminium in-lijn tuutje die als "fuel cooler" wordt aangeboden, maar die zijn zo klein dat ze nooit noemenswaardig kunnen koelen. Toen kwam ik in mijn onderdelenberg een oliekoelertje tegen voor een pitbike, maar dat model zat in elkaar met rubbers die niet brandstofbestendig zijn. Desalniettemin kon ik hem wel zo afpersen op 6 bar, terwijl brandstofdruk niet boven de 3 bar komt bij mijn weten.
Die koelertjes zijn er dus ook uit CNC alu (is dan meer een soort heatsink). Voor zover ik kan zien zonder rubber pakking over de gehele breedte:
Iemand praktijkervaring hier mee? Of suggestie voor een vergelijkbaar ding die echt als brandstofkoeler bedoeld is?
Het plan was om niet te eindigen als vuurbal / Guzzinferno