Olielampje brand bij koude R6

GoReTeX

MF veteraan
24 jun 2006
8.437
1
Roosendaal
Hallo,


Onlangs heb ik mijn luchtfilter schoongemaakt van mijn 2001 R6.
Zadeltje eraf, en tank omhoog. Aan de tank zaten twee rubberen slangen vast, deze zorgden ervoor dat ik de tank niet ver genoeg omhoog kon krijgen om het luchtfilterhuis eraf te schroeven.

De twee rubberen slangen lopen achter het kuipwerk langs en langs de jiffy naar beneden waar ze in de lucht eindigen.
Dit zijn de overdruk slangetjes ?

Nou...... de twee slangen een stukje naar boven toe doorgevoerd zodat de tank wat verder omhoog kon.... luchtfilterhuisje eraf gehaald, inleg filtertje eruit en schoongemaakt.

Alles weer netjes teruggemonteerd en de slangetjes weer vanaf beneden iets teruggetrokken.
Sindsdien gaat mijn olielampje(misschien temp.... omdat het een overdruk slang is voor de koelvloeistof??) branden wanneer de motor nog niet helemaal warm is.

Oliepeil gecontroleerd, deze is goed.... koelvloeistofpeil gecontroleerd, deze is ook goed.

Heb ik een sensor geraakt van een van deze twee vloeistoffen?
Of is het iets heel anders wat ik over het hoofd zie?


Alvast bedankt voor de reacties :}
 
Die twee slangen zijn je tankdopoverloop- en tankbeluchtingslangen, wat die met een brandend controle lampje te maken hebben is mij een raadsel.
Welke controlelamp gaat er nu eigenlijk aan? Heb je niet ergens een draad klem gedrukt tegen het frame of zo?
 
Die twee slangen zijn je tankdopoverloop- en tankbeluchtingslangen, wat die met een brandend controle lampje te maken hebben is mij een raadsel.
Welke controlelamp gaat er nu eigenlijk aan? Heb je niet ergens een draad klem gedrukt tegen het frame of zo?


Mij ook, vandaar dit topic.

Ik ga binnenkort ook even het kuipwerk eraf halen en kijken of er iets klem zit.

P.S: het is het lampje rechtsonderin de toerenteller, met het tekentje olie en temp.
 
Laatst bewerkt:
Houd er rekening mee dat de olielampjes van Yamaha niet de oliedruk aangeven, maar puur het olie niveau (vlotter systeem dus, stuk veiliger).


OK, maar na een minuut of 5 rijden gaat het lampje weer uit....... dat terwijl de olie dan volledig het blok rondgepompt word.
Dan zou je dus denken dat ie daarna het olienieveau als minder gaat zien.
 
Hallo,

Oliepeil gecontroleerd, deze is goed.... koelvloeistofpeil gecontroleerd, deze is ook goed.

Heb ik een sensor geraakt van een van deze twee vloeistoffen?
Of is het iets heel anders wat ik over het hoofd zie?


Alvast bedankt voor de reacties :}

Wat is goed?

Mijn olie lampje doet idd precies hetzelfde als het peil iets voor de helft is gezakt.
Weer op peil gooien is dan de oplossing.
Het gaat dan maar over een kwart litertje.
 
Het oliepeil lampje gaat erg snel branden bij de R6. Ik denk dat ze de sensor vrij hoog hebben geplaatst.
Ik had het ook pas: niveau is nog ruim boven het minimum streepje en toch gaat het lampje aan. Een keertje remmen (dan gaat de olie naar voren, waar de sensor zit) doet wonderen -- lampje uit... In de winter is het nog ewrger overigens.

Ik weet dus dat het niet heel erg is, maar een fijn gevoel vind ik het niet. Kwestie van je peil regelmatig checken en vroeg genoeg weer naar maximum vullen.
 
OK, thanx voor de reacties, ik zal binnenkort eens een kwartlitertje erbij gaan gooien.
Sterker nog....... ik ververs de olie wel meteen volledig, is dat ook weer gebeurd.

Hij stond namelijk op de helft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan