Volgens mijn monteur is het een niveaumeter, niet oliedrukmeter zoals in de meeste koekblikken. Maar om dat toch uit te sluiten, jaag eens wat hoger in de toeren, gaat ie dan branden, dan misschien oliefilter wat verstopt aan het raken of oliepomp die aan zijn einde komt?
Het is inderdaad een niveau meter.
Mijn ervaring met de Diversion 900 is dat het incidenteel wel eens kan voorkomen dat het olielampje een korte periode kan gaan branden. Bij mij kwam dit wel eens voor als de motor nog koud was en ik bijvoorbeeld direct de snelweg op ging. Maar binnen enkele minuten is de olie warm en gaat het lampje weer uit.
Ik zou je er niet teveel zorgen over maken.
Het brandende olielampje is een eigenschap van de div-600. Als het olieniveau midden tussen de twee peil-streepjes zit brandt het lampje eigenlijk alleen midden in de zomer niet.
Probeer eerst de tip van Mr.R. Als t lampje dan nog brandt bij starten kun je m altijd nog wegbrengen.
Dat lijkt dus wel overeen te komen met de normale div-600 eigenschap.
Even je kilometerstand noteren en foto maken van oliepeil nu. Als t lampje weer gaat branden kijken hoeveel olie er weer bij moet om het niveau op de foto te halen. Met de kilometerstand erbij weet je dan hoeveel je gebruikt.
Van de week toch maar een beste klots olie in het reservoir gegooid ondanks dat er genoeg in zat.
Bleek wel de oplossing, want het lampje brandt niet meer.
Vraag me wel af of de motor dan olie verbruikt.
Oh ja, goede tip.
Ben plan plan om er de winter mee door te rijden. Is dacht ik wel een prima fiets om dat mee te doen? Tips van winterrijders? Dank
Verwarmde handvatten is de cheap-ass oplossing voor koude handen. Voor een echte oplossing: www.gerbing.eu En ja, het kost meer, maar zelfs met vorst en 140+ km/h heb je nog warme handen.
Zorg voor goede banden....zoals bij elke motorfiets. Verwarmde handvaten....of zoals andere hebben moffen of handkappen, goede verlichting en spuit onderdelen in met acf tegen de pekel, en je remmen op tijd schoonmaken als je rijdt met pekel.
Regelmatig afspoelen met KOUD water na het rijden in pekel. Niet met warm water, dit versneld de oxidatie.
Wow, das dan wel even schrikken als je op de snelweg zit en dat lampje gaat aan.Is het probleem van welke Yamaha die ik tot op heden heb gereden.
Die olieniveaumeters beginnen altijd snel te branden. Vind ik wel storend aan dit merk.
Maar heb ook een tijd met een FZR gereden en daar altijd het lampje aan wanneer ik op de snelweg reed.
Bloedirritant, maar is volgens mij echt een Yamaha dingetje.