Olielampje gaat branden bij stationair

Pascal.D

Rookie
27 dec 2019
18
9
Hallo Iedereen,
Ben blij hier lid te mogen zijn en fier heb ik 2e hands een GS500 gekocht als project caferacer.

Voor ik start met het project wil ik beetje zekerheid dat ik geen miskoop heb gedaan over het technisch gedeelte van de motor.
Gs is van 2004 met 47000km.

Ik heb er tot nu toe 2 ritjes mee gedaan van 40km.
En na 20 km gaat het olielampje branden als ik stil sta aan een verkeerslicht, het vreemde is dat deze terug onmiddellijk uitgaat na beetje gas geven.

Dus tot nu toe stelt zich dit probleem enkel na 20 km ( waarschijnlijk omdat de motor dan warm is en de olie dunner? )
Als ik gas geef gaat het lampje terug onmiddellijk uit.

Tot nu toe rijdt deze verder prima en vermogen blijft ook goed.
Oliepijl staat op het maximum, dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand suggesties? Ik dacht aan oliesensor? oliepomp ( lekkage? )
Mag ik hier mee blijven rijden zolang de lamp altijd terug uitgaat?
 
oliedruksensor is letterlijk het allereerste antwoord dat je gekregen hebt op je vraag door iemand
dus: graag gedaan

En gelukkig is het slechts de sensor en geen versleten blok
Daar twijfel ik sterk aan. Als je vorige sensor schakelde bij 0.5 bar en die nieuwe bij 0.4 bar dan is nu je lampje wel uit maar de druk kan nog steeds veel te laag zijn.
Als je het zeker wilt weten dan meet je de oliedruk en anders weet je niets meer dan voordat hij werd vervangen.
 
Daar twijfel ik sterk aan. Als je vorige sensor schakelde bij 0.5 bar en die nieuwe bij 0.4 bar dan is nu je lampje wel uit maar de druk kan nog steeds veel te laag zijn.
Als je het zeker wilt weten dan meet je de oliedruk en anders weet je niets meer dan voordat hij werd vervangen.
Die vraag kwam bij mij ook op: heeft TS al eens effectief iets gemeten?
 
Dagje verlof genomen om te sleutelen:
Update : olie vervangen en filter vervangen, nog altijd zelfde probleem.
Oliedruksensor vervangen, probleem opgelost, net 80 km gereden.

Bedankt voor het geneuzel
Als je een sensor heb geplaatst die bij de juiste druk schakels, en je lampje gaat netjes uit, dan heb je heel goed opgelost.
Goed gedaan👍

Gelukkig durf je zelf je verstand te gebruiken, en volg je niet blindelings adviezen van andere zoals je blok is voor 99 procent versleten, dat had je een hoop onnodig geld gekost aan revisie, terwijl het alleen een sensor is😉
 
_O- vervangen voor een defecte sensor :+
Daar twijfel ik sterk aan. Als je vorige sensor schakelde bij 0.5 bar en die nieuwe bij 0.4 bar dan is nu je lampje wel uit maar de druk kan nog steeds veel te laag zijn.
Als je het zeker wilt weten dan meet je de oliedruk en anders weet je niets meer dan voordat hij werd vervangen.
Waarom zou andere sensor vroeger schakelen als het een nieuwe correcte is voor suzuki GS, bestelling op mijn chassisnummer?
Neen heb geen oliedruk gemeten, heb geen oliedrukmeter en die dat ik goedkoop kan vinden ( 30-35 euro aankoop ) zijn er met heel ruime meetbereiken 0-30 bar, dus hoe accuraat ga ik dan 0,1 bar te weinig kunnen aflezen op zo'n schaalverdeling?

Je kan dan ook alles in twijfel trekken, stel dat mijn oliedrukmeter niet 100% accuraat werkt, dan laat hij juiste druk zien, maar is dan nog misschien eventueel iets te laag...

Olielampje gaat inderdaad direct aan bij contact op zetten en ook direct uit als motor is gestart, maar dat deed ie ervoor ook....
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou andere sensor vroeger schakelen als het een nieuwe correcte is voor suzuki GS, bestelling op mijn chassisnummer?
Neen heb geen oliedruk gemeten, heb geen oliedrukmeter en die dat ik goedkoop kan vinden ( 30-35 euro aankoop ) zijn er met heel ruime meetbereiken 0-30 bar, dus hoe accuraat ga ik dan 0,1 bar te weinig kunnen aflezen op zo'n schaalverdeling?

Je kan dan ook alles in twijfel trekken, stel dat mijn oliedrukmeter niet 100% accuraat werkt, dan laat hij juiste druk zien, maar is dan nog misschien eventueel iets te laag...

Olielampje gaat inderdaad direct aan bij contact op zetten en ook direct uit als motor is gestart, maar dat deed ie ervoor ook....
Ik wil het je wel uitleggen maar ga je me dan geloven of moet je het eerst aan je collega vragen?
Als je oliedruk minimaal 2 bar moet zijn en je lampje gaat al uit bij 0.3 bar, hoe weet jij dan of de oliedruk meer dan die 0,3 bar is?
Stel dat je oliedruk 0.3 bar is en je oude sensor ging net daaronder al uit en die nieuwe net niet (tolerantie in de sensoren) wat is er dan nu verandert behalve dat je lampje uit blijft?
 
Als je een sensor heb geplaatst die bij de juiste druk schakels, en je lampje gaat netjes uit, dan heb je heel goed opgelost.
Goed gedaan👍

Gelukkig durf je zelf je verstand te gebruiken, en volg je niet blindelings adviezen van andere zoals je blok is voor 99 procent versleten, dat had je een hoop onnodig geld gekost aan revisie, terwijl het alleen een sensor is😉
Ik hoop voor ts dat dat het geval is maar als je zelf je verstand gebruikt snap je dat je verhaal kant noch wal raakt.
Kan jij uitleggen waardoor een druksensor goed werkt totdat de motor warm is?
 
Ik wil het je wel uitleggen maar ga je me dan geloven of moet je het eerst aan je collega vragen?
Als je oliedruk minimaal 2 bar moet zijn en je lampje gaat al uit bij 0.3 bar, hoe weet jij dan of de oliedruk meer dan die 0,3 bar is?
Stel dat je oliedruk 0.3 bar is en je oude sensor ging net daaronder al uit en die nieuwe net niet (tolerantie in de sensoren) wat is er dan nu verandert behalve dat je lampje uit blijft?
Met alle respect, maar dat Cynisme en sarcasme is echt voor niks nodig, ik blijf ook beleefd en vriendelijk.
Het laatste wat ik erover zeg is dat ik het probleem niet meer heb met een originele nieuwe sensor, als ik dat dan zelfs dat in twijfel moet trekken omdat de toleranties misschien niet kloppen dan moet ik Suzuki aanklagen.

Dus bij deze Topic Closed en ik verlaat het forum bij deze en ga verder met de volgende stap
Aan allen toch bedankt voor alle moeite en info
 
Met alle respect, maar dat Cynisme en sarcasme is echt voor niks nodig, ik blijf ook beleefd en vriendelijk.
Het laatste wat ik erover zeg is dat ik het probleem niet meer heb met een originele nieuwe sensor, als ik dat dan zelfs dat in twijfel moet trekken omdat de toleranties misschien niet kloppen dan moet ik Suzuki aanklagen.

Dus bij deze Topic Closed en ik verlaat het forum bij deze en ga verder met de volgende stap
Aan allen toch bedankt voor alle moeite en info
Wil je het niet snappen of moet ik het nog een keer uitleggen?
 
Niet allen dingen vallen altijd te verklaren.

Misschien zet er iets uit in de kapotte sensor door warmte waardoor die contact maakt naar massa, en gaat branden, bij een warme motor.
Maar dat is puur een hypothese
Maar het lijkt jou niet meer plausibel dat door de dunne olie in combinatie met te ver versleten lagerschalen de oliedruk te laag wordt?
 
Niet allen dingen vallen altijd te verklaren.

Misschien zet er iets uit in de kapotte sensor door warmte waardoor die contact maakt naar massa, en gaat branden, bij een warme motor.
Maar dat is puur een hypothese
Dat is alleen in het godsdienst topic. Bij Techniek heeft alles een verklaring.
 
Maar ga je die vervangen bij een oud GS-je? Van de zomer komt het probleem vanzelf weer terug en komen ook de lagers er vanzelf uit rollen.
Ik zou dat niet doen. Het gaat er mij om dat er beweerd wordt dat hij nou weer in orde is. Ik hoop echt voor ts dat het zo is maar ik zie echt helemaal niks dat dat zou bevestigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan