olielampje gpz 750

koent

MF veteraan
11 aug 2008
1.741
2
Ell
we hebben laatst een gpz 750 uit 84 gekocht. Hij loopt prima, maar als je er een tijdje mee rijd (half uurtje) en dan stevig doortrekt (9-10k toeren) gaat het olie lampje knipperen, en blijft hij ook knipperen, ook als je rustiger gaat rijden, en ook als je hem even uitzet en opnieuw start (maar wel na een uur wachten ofzo).

Zou het kunnen dat dit lampje ook gaat knipperen als de olietemperatuur te hoog wordt? of is dit alleen voor de oliedruk.

Waar kan dit probleem aan liggen?
 
er zijn uitvoeringen van de gpz750 met zowel een oliedruk als een olienivo sensor.
weet je dan misschien ook dat als hij een olieniveau sensor heeft, of hij dan ergens vooraan in het blok zit? want dan zou het verhaal wel een beetje kloppen, omdat als je dan optrekt, dat dan de olie naar achter gaat, en dat hij dan aangeeft dat er te weinig olie inzit, en dat het lampje dan gaat branden, en dat hij dan zichzelf niet meer reset, zodat het lampje blijft branden.

Het kan denk ik ook wel zijn dat die sensor defect is.

in ieder geval bedankt voor de snelle reactie
 
Toevallig had ik precies hetzelfde met mijn gpz 750, als ik begin met rijden brandt ie niet, en op een gegeven moment gaat ie knipperen. Als ik dan stevig rem gaat ie weer uit, en bij het optrekken weer aan. Volgens het handboek is het een niveau-sensor, die dus waarschijnlijk voorin het blok zit. Helaas kan ik mijn niveau glaasje heel slecht aflezen door de kuip die eroverheen zit, dus ik ben gewoon maar beetje bij beetje olie gaan toevoegen totdat het lampje uitging. Opgelost!
Ik zou dus even een litertje olie halen, en beetje bij beetje toevoegen totdat hij niet meer brandt. Aangezien hij alleen bij heel stevig doortrekken gaat branden bij jou, denk ik niet dat er veel bij hoeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan