olielampje Guzzi V50 brandt

Radish

MF veteraan
18 jul 2003
1.009
2
Bloemendaal
Zoals de titel zegt, brandt het lampje van de olie indicator flauwtjes. Maar als ik de oliepeilstok trek, ziet de olie er niet alleen keurig uit, maar is ook op peil.

What's going on here :?
 
Guzzi.

zwak brandend lampje, terwijl alles ok is.

Guzzi.

Hmmm.

Zou er een kleine storing in de bekabeling/stekkers kunnen zitten?

:)


En omdat je lampje zwak brandt, denk ik dat er ergens een slechte verbinding zit, of een slechte massa oid. Ook omdat het een Guzzi is :Y
 
Oliepeil zegt niets over de oliedruk. Een te lage oliedruk kun je krijgen door bijv. ergens een lek in het deel tussen pomp en bigend lagers, bigend lagers zelf, slechte oliepomp en dat zijn dan de belangrijkste euvels die je zsm moet verhelpen wil je niet nog meer schade krijgen, maar het kan ook komen door bijv. slechte olie (oud en vervuild of te dun) ook dit zsm verversen. of een slecht contact, een vuile oliedruk sensor of een kapotte sensor. Ik zou beginnen om eerst de olie en de sensor/contacten te controleren is het dan nog niet over dan zou je de druk van de pomp (op de plek van de sensor) moeten laten meten. Het is wel belangrijk dat je hier niet meer door blijft rijden het kan namelijk ook een belangrijk defect zijn of worden..
 
Laatst bewerkt:
Oliepeil zegt niets over de oliedruk. Een te lage oliedruk kun je krijgen door bijv. ergens een lek in het deel tussen pomp en bigend lagers, bigend lagers zelf, slechte oliepomp en dat zijn dan de belangrijkste euvels die je zsm moet verhelpen wil je niet nog meer schade krijgen, maar het kan ook komen door bijv. slechte olie (oud en vervuild of te dun) ook dit zsm verversen. of een slecht contact, een vuile oliedruk sensor of een kapotte sensor. Ik zou beginnen om eerst de olie en de sensor/contacten te controleren is het dan nog niet over dan zou je de druk van de pomp (op de plek van de sensor) moeten laten meten. Het is wel belangrijk dat je hier niet meer door blijft rijden het kan namelijk ook een belangrijk defect zijn of worden..


Ja, maar mechanisch is guzzi best goed,
Daarintegen bewijst het electrische systeem van een guzzi maar weer eens dat italianen beter in echte spaghetti zijn.....

Even op de oliedrukzender meten, omdat het lampje flauw brand denk ik aan een massasluiting.
Een oliedruksensor is een aan uit schkeling.
Als het systeem goed werkt, kan het lampje niet flauw branden.
Het is of aan of uit.
 
heb je het rubber hoesje nog over de aansluiting in het blok zitten? als daar vocht onder blijft zitten dan gaat het lampje ook branden; rubbertje weghalen; stekker blijft dan droog genoeg om normaal te functioneren doordat het water gewoon weg kan.
 
V50 dan zit de schakelaar net achter de cilinders tussen de carburateurs .
De oliedrukschakelaar is een aan/uit schakelaar die naar massa schakeld .
Let wel op er zijn twee verschillende types gebruikt .
De eerste is een deelbare waar je bijna elke oliedrukschakelaar voor een auto voor kan gebruiken .
de tweede niet die kan je alleen vervangen voor die van Guzzi .
De onderste punt van de schakelaar word namelijk gebruikt als borging van de nokkenas lager ( tegen het verdraaien van het lager)
Als jet de schakelaar er uit wil halen let dan op dat je de krukas en daarmee gelijk de nokkenas niet rond draait .
Hoewel er veel verhalen rond verteld wordt over de slechte kwaliteit van elktra heb in de afgelopen veertig jaar guzzi daar maar weinig van gemerkt wel veel problemen met elektra van de japanse broeders waar ik mee oprij vooral de dynamo's en regelaars van de japanners lieten het afweten .
Oja meer dan 200.000 km rijden op de zelfde Guzzi en geen problemen ermme gekregen verteel mij meer dan alle vooroordelen uit motorbladen .
 
V50 dan zit de schakelaar net achter de cilinders tussen de carburateurs .
De oliedrukschakelaar is een aan/uit schakelaar die naar massa schakeld .
Let wel op er zijn twee verschillende types gebruikt .
De eerste is een deelbare waar je bijna elke oliedrukschakelaar voor een auto voor kan gebruiken .
de tweede niet die kan je alleen vervangen voor die van Guzzi .
De onderste punt van de schakelaar word namelijk gebruikt als borging van de nokkenas lager ( tegen het verdraaien van het lager)
Als jet de schakelaar er uit wil halen let dan op dat je de krukas en daarmee gelijk de nokkenas niet rond draait .
Hoewel er veel verhalen rond verteld wordt over de slechte kwaliteit van elktra heb in de afgelopen veertig jaar guzzi daar maar weinig van gemerkt wel veel problemen met elektra van de japanse broeders waar ik mee oprij vooral de dynamo's en regelaars van de japanners lieten het afweten .
Oja meer dan 200.000 km rijden op de zelfde Guzzi en geen problemen ermme gekregen verteel mij meer dan alle vooroordelen uit motorbladen .

Geeft niet hoor....

Ik loop ook altijd uit te leggen dat het met de plofson wel meevalt.
 
same here, de mijne heeft dik 250.000 weg, waarvan de laatste 80.000 met een bak ernaast (dus continue volgas........) bak is stuk dus de combinatie is een restauratie-project, maar van de motor is eigelijk alleen de startmotor kapot en dat mag ook wel eens na zo'n 28 jaar;-)
 
Tja startmotor wat wil je nu verwachten van die duitse onderdelen net als de rotor van de dynamo ook duits en de slechte naam gever van de onbetrouwbaarheid van de elektra .
Al moet het na geven die van mijn Mille is nog niet stuk gegaan in de 200.000km dus erg onbetrouwbaar ( als je ervan uit gaat dat ze stuk gaan )
 
heb je het rubber hoesje nog over de aansluiting in het blok zitten? als daar vocht onder blijft zitten dan gaat het lampje ook branden; rubbertje weghalen; stekker blijft dan droog genoeg om normaal te functioneren doordat het water gewoon weg kan.

Zat er inderdaad nog op. Losgehaald. Doekje er tussengewurmd. Lampje brandt nog altijd flauwtjes. Heb er jaaaaren niet op gereden, en is weer in de vaart genomen de Guz omdat m'n BMW was afgefikt. Olie dateert dus inderdaad van zo'n 6-7 jaar geleden.

Iemand trouwens een idee wat die ouwe gassies (Guzzies met 500 cc V twins) verbruiken. Ik vond dat ik de laatste keer wel erg snel moest bijtanken (1 op 11-12)....
 
Laatst bewerkt:
Guzzi.

zwak brandend lampje, terwijl alles ok is.

Guzzi.

Hmmm.

Zou er een kleine storing in de bekabeling/stekkers kunnen zitten?

:)


En omdat je lampje zwak brandt, denk ik dat er ergens een slechte verbinding zit, of een slechte massa oid. Ook omdat het een Guzzi is :Y
wat hebbie op guzzies? :(














:+ _O- _O- _O-

een nato is ergens van '85 maggi eens gaan branden?
lees ook dattie 7 jaar stil heeft gestaan.
durft zeker niet op het gussi forum te verschijnen, met zo'n verwaarlozing van een goeie fiets. :(





:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan