olielampje

Kawa Sjeng

MF'er
15 mrt 2004
86
0
36
Maastricht
Beste sleutelaars

Mijn olielampje blijft branden ook nadat ik er nieuwe olie bij heb gedaan.

Het begon te branden nadat ik een keer flink in de ankers ben gegaan.

Heb de motor nog een keer gestart toen die een uurtje stil had gestaan en toen bleef het lampje nog steeds branden.

Wie kan mij vertellen wat de oorzaak hiervan is???

groeten uit Maastricht
 

pietert

Die hard MF'er
1 jul 2004
651
0
34
de goorn
tja ik roep maar wat hoor, maar ik zou het probleem zoeken bij hetgene dat contact moet leggen tussen de draadjes als je blok te weinig olie heeft. Maarja of dat een vlottertje, of een sensortje ofzo is, en waar het zit????
Sorry geen idee.

Succes ermee
 

Xenon

MF veteraan
17 mrt 2003
1.840
0
56
Uelsen (Dld)
Is je oliepeil vlgs je peilglas okay?
Zo ja, dan zal ws je sensor de geest hebben gegeven.

[me]Xenon vraagt zich af of Kawa's (toch?) sensors reageren op niveau of druk... :X [/me]
 

AvdLinden

MF'er
28 sep 2004
174
0
55
Deventer
Wat voor motor hebben we het over. Er zijn fietsen die sjekken op oliedruk en andere op olieniveau. Vervolgens kan natuurlijk in beide gevallen of de sensor of de pomp kapot zijn.......
 

Kawa Sjeng

MF'er
15 mrt 2004
86
0
36
Maastricht
Het gaat over een kawasaki gpz 500 s

Kan iemand mij vertellen of het nu wel of niet aan mijn oliepomp ligt?


Groeten uit Maastricht
 

Groen

Die hard MF'er
14 apr 2004
600
0
Veenendaal
Heb je de olie druk al gemeten ??
Is je zender niet gewoon kaduuk ??

Probeer eerst een niewe zender.

mt. vr. grt. Groen
 

Xenon

MF veteraan
17 mrt 2003
1.840
0
56
Uelsen (Dld)
Heb je de olie druk al gemeten ??
Is je zender niet gewoon kaduuk ??

Probeer eerst een niewe zender.

mt. vr. grt. Groen
:^

idd. Als het oliepeil klopt (da's wat anders dan dat je in het peilglas olie kunt zien) blijft de oliepomp en de sensor over. Als je nu eerst de sensor vervangt (is het meest waarschijnlijke èn goedkoopste) en 'm daarna start, moet je lampje direct uitgaan.

Zoniet, dan direct uit met die hap! ... en begin maar alvast te *&$%#! :( &^%#!$...
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.136
36
Weert
Bezoek site
Het lijkt me verstandig om eerst eens te kijken of het lampje wel uitgaat als de kabel van de oliedruksensor losgemaakt is.
Als het lampje dan gewoon blijft branden, is het een electrisch probleem. (kabeltje ligt dan ergens aan massa)
 

AvdLinden

MF'er
28 sep 2004
174
0
55
Deventer
Volgens mij tsjekt de kawa op oliedruk. Je kunt bij een garage (dealer???) vast wel laten tsjekken of de sensor nog werkt. Ook een goed plan om de bedrading van het ding na te kijken.
 

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.556
114
49
Tilburg
hee Kawa Sjeng,

je olie switch zit links onderaan het blok ( Pag 86 ). trek eens het draadje ervan af, en kijk of het lichtje uit gaat. dit moet je doen als de motor uit staat, en uiteraard :+ als het contact aan staat.

als het lichtje niet uit gaat, is er ergens een kortsluiting naar aarde, en mag je de draadboom onderzoeken. je kunt dan beter beginnen bij je cockpit, en vandaar naar onderen werken. Murphy kijkt natuurlijk mee he

als het lichtje echter wel uit gaat, is of je schakelaar kapot, of je hebt een olie probleem, en dan mag je eigenlijk niet meer starten. je zou kunnen beginnen met een nieuwe olieniveau schakelaar erin te monteren zoals beschreven in het handboek. als dat niet helpt, mag je de oliepomp uit gaan bouwen en controleren. maar dan ben je echt al diepgaand bezig.
waarschijnlijk kan de dealer de schakelaar wel testen voor jou.



trouwens het is een oil level switch, dus zal wel op niveau controleren. misschien zit er veel te veel olie in ofzo. controleer dat effies. je olie moet half voor het glaasje staan als hij op de bok staat