Olielek blok Kawasaki GPz 1000 RX

AWH

Die hard MF'er
4 jan 2015
491
115
NL Oss N.Br.
Heren,
helaas heeft mijn trouwe 1986 Kawasaki GPz 1000 RX een olielek ontwikkeld na de eerste rit na de winterstop. Ik kan het slecht zien door de volle kuip, maar ik vermoedt de schakel-as. Is dit een logische verdachte, en indien het zo is, is dit een hele kostbare reparatie bij de motorzaak ❓ Gezien ik zelf slechts de openbare stoep heb om op te werken en een schuur met een trap... De motor is echt top verder, maar gezien de leeftijd is een forse investering niet meer verantwoordt. Ben hier goed flauw van, wat is wijsheid ❓ Iemand een inzicht in kostenplaatje bij benadering ❓
Dank, AWH.
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
  • Leuk
Waarderingen: AWH
OK, als terugkoppeling een update. Schijnbaar werkt mijn bril niet naar behoren, want wat ik dacht als zijnde de versnellingspookas, bleek de koppelingcilinder te zijn welke (daarlangs) lekte. Wordt as we speak gefixed door de motorzaak, waarna ik hopelijk weer probleemloos de Kawa kan gebruiken.
Bedankt voor het meedenken iig 🙃.
 
OK, als terugkoppeling een update. Schijnbaar werkt mijn bril niet naar behoren, want wat ik dacht als zijnde de versnellingspookas, bleek de koppelingcilinder te zijn welke (daarlangs) lekte. Wordt as we speak gefixed door de motorzaak, waarna ik hopelijk weer probleemloos de Kawa kan gebruiken.
Bedankt voor het meedenken iig 🙃.
Mooi,en nu nog ff langs Hans Anders🤓:+
 
  • Haha
Waarderingen: AWH
Helaas is het verhaal weer anders dus... 🙄. Na voor € 200,- de koppeling hulpcilinder te hebben laten vervangen, blijkt dat de olielekkage nog steeds aanwezig is... Hier houdt het voor mij op. De motor mag weg voor wat iemand er enigszins redelijkerwijs voor over heeft. Op de lekkage na een heerlijke probleemloze machine, in nette staat gezien de leeftijd.
Kwasuz, je mag me contacten indien je wilt.
 
DSC_0121.JPG
DSC_0120.JPG
DSC_0121.JPG
DSC_0120.JPG
DSC_0119.JPG
DSC_0117.JPG
DSC_0116.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0114.JPG
 

Bijlagen

  • DSC_0118.JPG
    DSC_0118.JPG
    169,3 KB · Weergaven: 6
Weet je zeker dat het olie is en geen benzine wat er uit lekt?
Zeker na een winter stilstaan niet ondenkbaar,zou er mee terug gaan met de opmerking dat het nog steeds lekt.
 
Laatst bewerkt:
@AWH , je hebt een pb'tje.
Maar wat RG-gamma zegt, kun je er niet mee terug gaan met de vermelding dat het nog steeds lekt? Of ben je bang dat het een bodemloze put gaat worden, met de wp tarieven kan het wel hard gaan ook al zou het om een keerring van een tientje kunnen gaan.
Ik schrik namelijk wel van de 200 euro koppeling cilinder..... -O-
 
@AWH , je hebt een pb'tje.
Maar wat RG-gamma zegt, kun je er niet mee terug gaan met de vermelding dat het nog steeds lekt? Of ben je bang dat het een bodemloze put gaat worden, met de wp tarieven kan het wel hard gaan ook al zou het om een keerring van een tientje kunnen gaan.
Ik schrik namelijk wel van de 200 euro koppeling cilinder..... -O-
Tja nieuwe cilinders zijn niet goedkoop,reken daar arbeid bij en je zit zo op 200,- ,het kan als je het zelf doet voor veel goedkoper,maar ja de TS heeft al aangegeven dat hij dat niet meer kan.
 
Absoluut olie 😞. Ben wel klaar met deze " zaak" in Oss 😶. Zoveelste keer, eigen schuld dus ik nog eigenlijk...
Als het olie is kan het dus geen koppelingscilinder zijn,want daar zit remvloeistof in.
Wat ook nog zou kunnen is dat er olie via de carterontluchting in het luchtfilterhuis terecht gekomen is en daar
vanuit lekt.
 
Laatst bewerkt:
Deze lekte volgens de experts. Dus laten maken. Achteraf weer welles nietes over overige lekkage natuurlijk..
Misschien eens een keer met een lamp onder het blok kijken waar de meeste lekkage zit.
Lekkage kan iets simpels zijn van een lekkende olie aftapplug,oliefilter wat niet goed vastzit,pakking die lekt,
of een keerring,meestal wel zichtbaar door waar de meeste druppels hangen en zo de dader te vinden.
Bij dit model is eigenlijk alles vrij simpel te vervangen,ook de gevreesde uitgaande as keerring.
 
Laatst bewerkt:
Deze lekte volgens de experts. Dus laten maken. Achteraf weer welles nietes over overige lekkage natuurlijk..
Kan best zijn dat die ook lek was,maar die lekt geen olie,alleen remvloeistof,in dat kader snap ik niet dat niet alles gecontroleerd is op
olielekkage,of heb je alleen maar gemeld dat er een lekkage is ipv een olielekkage?
 
Kan best zijn dat die ook lek was,maar die lekt geen olie,alleen remvloeistof,in dat kader snap ik niet dat niet alles gecontroleerd is op
olielekkage,of heb je alleen maar gemeld dat er een lekkage is ipv een olielekkage?
Heb echt olielek gemeld. Het doet er niet meer toe. De motor wordt ws morgen opgehaald door een mede MF er. Ik denk dat hij er nog plezier mee gaat hebben, en daar gaat het me om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan