Olielek, gevaarlijk?

Osw@ld

MF veteraan
9 feb 2006
1.290
0
Leffinge (belgie)
Hallo,

Vandaag heb ik de kleppen afgesteld van mijn moto, maar toen ik een testritje deed moest ik constateren dat er een olielek is. De dichting van het kleppendeksel is versleten. Ik heb natuurlijk direct een nieuwe besteld.
Mijn vraag is echter: Hoe gevaarlijk is het om met zo'n lek door te rijden want het er komt redelijk wat olie terecht op de motor en hij rookt nogal als je stilstaat?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Zo'n vaart zal het wel niet lopen denk ik. Ik heb vooral schrik voor ontbranding ofzo :? ,want alles wordt doordrenkt met de olie. Jammer genoeg heb ik geen ander vervoermiddel anders zou ik hem kunnen laten staan. :N
 
Ik heb momenteel hetzelfde probleem denk ik: lekkende pakking

full


full


Dinsdag eens bij de dealer langsgaan, en horen wat hij zegt.

Iemand een idee waarom dit plots gebeurd? Heb er zelf niet aan gesleuteld ofzo. Plots beginne lekken.
 
Soms komt het doordat de bouten op ongelijke spanning staan; de keren dat ik dat (aan bromfiets) uitvond en na-stelde, deed ik dat aan WARME motor en zo "kruiselings" mogelijk verspringend, steeds 1 heel klein aftast & correctie-duwtje en dan over naar de volgende bout; alles op gevoel want sleutel-met-klokje ofzo had ik niet.

Dat "kruiselings" had ooit iemand me geleerd en helpt echt om foutspanningen te voorkomen, ook aan cilinderkop enzo. Soms scheuren pakkingen door ongelijke spanning, dan helpt dit ook niet meer uiteraard, maar dat ging dan meestal om een koppakkinkje.
 
Soms komt het doordat de bouten op ongelijke spanning staan; de keren dat ik dat (aan bromfiets) uitvond en na-stelde, deed ik dat aan WARME motor en zo "kruiselings" mogelijk verspringend, steeds 1 heel klein aftast & correctie-duwtje en dan over naar de volgende bout; alles op gevoel want sleutel-met-klokje ofzo had ik niet.

Dat "kruiselings" had ooit iemand me geleerd en helpt echt om foutspanningen te voorkomen, ook aan cilinderkop enzo. Soms scheuren pakkingen door ongelijke spanning, dan helpt dit ook niet meer uiteraard, maar dat ging dan meestal om een koppakkinkje.

ALs je je gewoon aan de aanhaalmomenten houdt en alles in de juiste volgorde vastmaakt dan zou hij(met een goede of nieuwe pakking) niet mogen lekken.
Met onnodig hard vastdraaien doe je meer slecht dan goed.

Frans
 
Ik heb momenteel hetzelfde probleem denk ik: lekkende pakking

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Dinsdag eens bij de dealer langsgaan, en horen wat hij zegt.

Iemand een idee waarom dit plots gebeurd? Heb er zelf niet aan gesleuteld ofzo. Plots beginne lekken.

De dealer heeft het bevestigd: lekke pakking

Wel onder garantie opgelost! *O* *O*
(is meer dan 2j oud, en ik ben 2e eigenaar :? :? )

Heb goede dealer :)
 
die pakkingen kan je gewoon los kopen ..
zijn ook niet duur. en het vervangen is ook niet z'n probleem ..

je moet alleen een kilosleutel en wat vloeibare pakking hebben om de kleppendeksel boutjes weer aan te draaien..en de vloeibare pakking is voor de inhammetjes (als jou motor dat heeft).
 
Terug
Bovenaan Onderaan