Olielekkage GSX-R 750 1996 SRAD

[DBG]LeNNy

Rookie
4 okt 2004
6
0
Enschede
Al een tijdje ruik ik regelmatig een verbrande olie lucht wanneer ik stil sta bij een stoplicht. Om eens te kijken waar dit vandaag komt heb ik eens achter de kuip gekeken.

Op de plek waar de olie filter zit, zie ik een lekkage. Het lijkt erop dat dit bij de water of oliepomp zit. Het kan ook een gecombineerde water / olie pomp zijn dat weet ik zo niet. De olie die daar vanaf komt valt tijdens het rijdens op de uitlaat en dat geeft die verbrande olie lucht.

Mjn vraag aan jullie is, welk onderdeel er defect kan zijn. Is het een simpele pakking of is er meer aan de hand?

De motor is een 1996 GSX-R 750 met 43000 km op de teller.

Ik heb nog wat foto's gemaakt zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel. Die zal ik zo toevoegen.

***Update***

Dit zijn de foto's.

Rechter zijkant
Olielekkage%20GSXR750%201996%20001.jpg


Foto gemaakt door luchtrooster rechts onder
Olielekkage%20GSXR750%201996%20002.jpg


Foto gemaakt door luchtrooster rechts onder, maar nu met gedraaide camera
Olielekkage%20GSXR750%201996%20003.jpg


Foto gemaakt door luchtrooster rechts boven. Hier zie je de pomp vanaf de bovenkant. Je kunt nu goed zien dat de rest van het blok nog mooi schoon is.
Olielekkage%20GSXR750%201996%20011.jpg


Foto gemaakt tussen de uitlaat pijpen aan de onderkant van de motor.
Olielekkage%20GSXR750%201996%20012.jpg



 
Laatst bewerkt:
Het is je olie koeler. Hier word dmv je koelvloeistof je olie gekoeld. Maak hem eerst eens helemaal schoon met remmenreiniger oid en kijk waar het precies lekt. Want het kan ook zijn dat het via het oliefilter lekt.
 
Net de kuip verwijderd en de olie smeer opgeruimd. Al even een stukje gereden. Toen ik na het rijden terug in de schuur kwam, direct gekeken of er al olie uit loopt. Dat is nog nog niet het geval.

Komende tijd opletten. Dan moet de lekkage wel een keer zichtbaar worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan