Olielekkage GTR1000

Britvic

Rookie
23 mei 2020
6
2
Helaas heb ik een olielekkage overgehouden door een ander mankement. Bezinekraantje sloot niet goed af. Inhoud benzinetank via luchtfilter en beluchtingsslang in carter gelopen🙁. Helaas dit eerst niet in de gaten gehad en een stukje mee gereden....
Alles eerst gereinigd en olie en filters e.d.vervangen.
Motor loopt weer perfect, alleen heb ik nu een olie lekkage. Heeft iemand enig idee of heeft iemand een duidelijke tekening hoe ik (waarschijnlijk) een seal kan vervangen van bijgevoegd onderdeel? ( zie foto) Misschien slecht te zien, maar is onderste doorgang in carterpan.(weet niet waar dit van is??)
Gr. Frank
 

Bijlagen

  • 20200521_160645.jpg
    20200521_160645.jpg
    939,2 KB · Weergaven: 15
Helaas heb ik een olielekkage overgehouden door een ander mankement. Bezinekraantje sloot niet goed af. Inhoud benzinetank via luchtfilter en beluchtingsslang in carter gelopen🙁. Helaas dit eerst niet in de gaten gehad en een stukje mee gereden....
Alles eerst gereinigd en olie en filters e.d.vervangen.
Motor loopt weer perfect, alleen heb ik nu een olie lekkage. Heeft iemand enig idee of heeft iemand een duidelijke tekening hoe ik (waarschijnlijk) een seal kan vervangen van bijgevoegd onderdeel? ( zie foto) Misschien slecht te zien, maar is onderste doorgang in carterpan.(weet niet waar dit van is??)
Gr. Frank
Dat vetgedrukte snap ik even niet?
Logischer is het tank, kraantje, vlotterbak (en lekke vlotter) inlaatspruitstuk, cilinder, carter.

Maar zoek eerst eens uit waar hij olie lekt? met die vette meuk ga je het niet vinden.
Dus eerst goed schoonmaken, ontvetten en dan kijken waar hij lekt.

En uiteraard die lekke vlotter verhelpen.
 
Die het vervolgens bij CMSNL bestelt

Ik geloof niet dat jij gaat bepalen waar ik iets koop.

Het gezeur met mijn remcilinder rubberringen staat mij te vers in het geheugen. Ook zit er een duidelijk verschil tussen de aftermarket kleppendekselpakking en de originele. Nee, ik ben wat betreft pakkingen of (keer)ringen genezen en haal het het alleen nog maar bij de dealer.

Het staat een ander vrij om dat niet te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan