Olielekkage KTM LC4 `94

Dark0z

MF veteraan
12 feb 2006
1.438
134
Ik heb een ktm lc4 uit `94 die nu behoorlijk wat olie lekt.

Ik dacht eerst dat het de voetpakking was, maar nadat ik mijn uitlaten had verwijdert, kon ik niet echt een spoort vanaf de voetpakking kant ontdekken.

Mij was wel opgevallen dat een staalomvlochten olieleiding klem zat tussen de cilinder en de uitlaten (aan de rechterkant). Ik vraag me af of dit origineel ook zo hoort te zitten (heeft iemand eventueel een foto?). Maar kan de leiding hierdoor kunnen gaan lekken? Door de trillingen en de hitte? En de koperen ringetjes die de leidingen afdichten bij de banjo's, slijten die op den duur? En waar zijn eventueel zo'n leiding/koperen ringetjes te bestellen?
 
Laatst bewerkt:
koperen ringen kan je bij de betere automateriaal zaken in vele soorten en maten kopen. gewooneen kwestie van de oude meenemen.

Je akn ook kijken of je de banjo bout niet iets aankan draaien, door opwarmen afkoelen opwarmen zit er toch leven in, misschein iets ruimte onstaan waardoor hjij niet meer goed afdicht..........maar vast is wel vast. Als hij niet dicht wil gewoon 0,50 cent investeren in een nwe koperen ring

Mocht hij op de persing lek zijn kan je bij een hydrauliek boer wel een nwe banjo laten persen, of eventueel een hele nwe slang laten maken. Of anders even info vragen bij een KTM dealer. Orgineel blijft vaak kwa pasvorm het beste. Maar vaak met zulk soort spul ook de prijzigste
 
Die koperen ringetjes moet je dan, om het heel mooi te doen, even uitgloeien voor je ze weer monteert....
Dat staat vast wel ergens op het forum.
Maar zoniet: In een tangetje vatten, boven het gas van het fornuis roodgloeiend maken, in een bakje water laten glijden, dan moeten ze na montage volgens voorschrift weer een tijdlang, tot de volgende demontage, goed zijn...
Succes er mee.
Groeten,
Eduard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan