olielekkage

Garieb

Rookie
29 sep 2009
14
0
Hallo,

Vanavond wilde ik gaan rijden, zag ik een plasje motor onder mn GSXF600. Het lijkt erop dat dit aan de voorkant van het blok vandaan komt.
Wat zou dit kunnen zijn?

Is het van belang om meteen naar de monteur te gaan, of kan ik nog korte afstanden rijden?

Ik zou voor de zekerheid wel willen bijvullen, maar weet niet meer welke olie ik er de vorige keer in heb gedaan. Kan er gewoon nieuwe bij of is dit schadelijk?



Alvast bedankt voor de hulp
 
lol..




ik moet gaan zoeken waar mn inbussleutels zijn gebleven, dus helaas is het vandaag niet gelukt.

mochten het de O ringen zijn, is dit eenvoudig te repareren door een leek?
 
Om geen eigen topic te openen voor een domme vraag stel ik 'em hier maar. Als ik m'n oliefilter vervang maar de o-ring niet, hoe dom is dat? Gevalletje 'ik wil NU aan de slag maar heb geen o-ring gehaald". Gaat om een FZX met relatief onbekende onderhoudsgeschiedenis. Oorspronkelijk kwam 'ie uit Duitsland, dus hij moest wel regelmaatig op voor de TUV.
 
Om geen eigen topic te openen voor een domme vraag stel ik 'em hier maar. Als ik m'n oliefilter vervang maar de o-ring niet, hoe dom is dat? Gevalletje 'ik wil NU aan de slag maar heb geen o-ring gehaald". Gaat om een FZX met relatief onbekende onderhoudsgeschiedenis. Oorspronkelijk kwam 'ie uit Duitsland, dus hij moest wel regelmaatig op voor de TUV.

Beste is om de o ring ook te vervangen,maar vaak kun je m wel weer gebruiken.Wel ff opletten of ie lekt nadien uiteraard.
 
Ik vervang ze zelf ook meteen mee, ze kosten toch twee keer niks maar indien vergeten of kwijt heb ik het oude ook al eens opnieuw gebruikt zonder problemen. In 't begin inderdaad checken of ie ni lekt. Als hij dan niet lekt zal hij achteraf ook niet lekken. De boel niet uitdagen en blijven herbruiken ;)
 
Had zelf ook bedacht dat ik voor die paar euro geen gedoe wilde. Oliefilterkap ging probleemloos los. Aftapplug is een ander verhaal. Ik krijg er wel beweging in, maar ook na tig keer ronddraaien komt hij er niet uit. Er zit een schroef (kruiskop) in de plug (zie plaatje). Is het de bedoeling dat ik die eruit draai? Of heb ik een dolle aftapplug? Er druppelt wel wat olie naar beneden, maar niet indrukwekkend veel.
0009.png
 
Als je aftapbout wel ronddraait,maar er niet uitkomt heb je nu toch echt een groter probleempje dan je o ring....
De draad in je carterpan is waarschijnlijk dol,dus moet je carterpan erondervandaan.
Dan de bout er uit zien te krijgen,opboren en grotere maat schroefdraad tappen..Als dat bij die carterpan mogelijk is tenminste..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan