Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je nagaat dat Volkswagen en Audi het onderhoudsinterval op 30.000 km hebben staan en Seat/Skoda om de 15.000 terwijl het hier precies dezelfde motor betreft klopt er idd iets niet.
Als je nagaat dat Volkswagen en Audi het onderhoudsinterval op 30.000 km hebben staan en Seat/Skoda om de 15.000 terwijl het hier precies dezelfde motor betreft klopt er idd iets niet.
Voor vw diesels met speciale longlife olie geldt zelfs een interval van 50.000 km.
als het waar is, is dit natuurlijk de beste marketingstunt ooit!
Maar lijkt me toch dat het verversen van de olie geen slechte zaak is doordat er vuil in terecht komt wat anders keer op keer in je motorblok zou komen. Maar wellicht dat het regelmatig vervangen van de oliefilter dit zou kunnen verhelpen..
De waarheid zullen we toch nooit achterkomen, het zal het best bewaarde geheim zijn van de oliemaatschappijen.
Hij heeft ook een peilstok uitgevonden die alarm slaat als er narigheid met je olie is. Misschien is het een publiciteitsverhaal om dat dingetje van `m wat in de belangstelling te krijgen.
Dat klopt ook, maar andersom kan niet. Die interval staat op 15.000.Die verlengde intervallen bij audi/VW gelden slechts als je een speciale long-life olie gebruikt.
Anders hebben ze dezelfde intervallen als een Skoda hoor...
Welke rest?
En wat werkt beter dan een extreem voorbeeld?
Een collega van mij heeft trouwens bij een bedrijf gewerkt waar ze ondermeer voor de Shell vrachtwagens het onderhoud deden.
Ze mochten nooit aan de motorolie komen. Dus die bleef idd zitten.
Veel te lang geleden, Derbi scooter circa 1200 and counting, Triumph circa 2000.Hey WB - onze olie fetischist.
Wanneer heb jij voor het laatst de olie ververst van je Derbi? Of je Triumph?
Voor vw diesels met speciale longlife olie geldt zelfs een interval van 50.000 km.
En ik zou hem geloven boven technici omdat ?
Oud-directeur, iemand die dus met beleid etc... bezig was en niet met motor techniek ?
In de telegraaf zegt dhr Henk de Groot, oud-directeur van Castrol Nederland
datwe met z`n allen genept worden. Olie zou alleen maar bijgevuld hoeven te worden. Hij rijdt al 350.000 kilometer met de zelfde olie. Deze zou alleen maar beter worden in de loop der tijd!
de oud directeur heeft wel een technische en petrochemische achtergrond. hij is uit het bedrijf wegens pensionering.
ik rij zelf een lybra diesel met nu 3 ton op de teller. Ik ben te lui om olie te verversen , gooi er zo nu en dan wat bij als de auto aangeeft dat het niveau te laag gaat worden. (er zit een sensor in die het niveau meet, niet alleen het laagste punt)
Gaat al jaren zonder problemen, verbruik is ook niet hoog.
nb een keer in een boekje van een mondeo gelezen dat je je pas zorgen moet maken als je iets van 1 op 1000 verbruikt.
Tja ford is nou eenmaal het meest waardeloze auto merk wat er te krijgen is. Laat ze die troep aan de overkant van de oceaan houden.
Is Lancia ook al van Ford....
Jammer dat het gemiddelde oliefilter niet al het slijpsel tegenhoudt. Het is geen microfilter.heb hem net gezien op tv...zit wel wat in wat ie zegt...
''een oliefilter kan 10x zoveel slijpsel bevatten dan een motor in z'n hele leven produceert''
ook zijn er oudere auto's zónder oliefilter
Jammer dat het gemiddlede oliefilter niet al het slijpsel tegenhoudt. Het is geen microfilter.
Hebben we nog niet over wat een oliefilter allemaal nog meer niet doet .