Oliemiljonair: olie verversen onnodig!

Voodoo child

MF veteraan
25 jun 2006
1.088
0
Lelystad
In de telegraaf zegt dhr Henk de Groot, oud-directeur van Castrol Nederland
datwe met z`n allen genept worden. Olie zou alleen maar bijgevuld hoeven te worden. Hij rijdt al 350.000 kilometer met de zelfde olie. Deze zou alleen maar beter worden in de loop der tijd!
 
als het waar is, is dit natuurlijk de beste marketingstunt ooit!

Maar lijkt me toch dat het verversen van de olie geen slechte zaak is doordat er vuil in terecht komt wat anders keer op keer in je motorblok zou komen. Maar wellicht dat het regelmatig vervangen van de oliefilter dit zou kunnen verhelpen..

De waarheid zullen we toch nooit achterkomen, het zal het best bewaarde geheim zijn van de oliemaatschappijen.
 
Zag hem gister al op bij RTL Z voorbij komen, maar was net te laat om z'n naam mee te krijgen :Y
Ik ben benieuwd hoe en waarom hij bij castrol weg is gegaan; is IMO een belangrijke bijdrage aan z'n geloofwaardigheid van zn verhaal...
 
als het waar is, is dit natuurlijk de beste marketingstunt ooit!

Maar lijkt me toch dat het verversen van de olie geen slechte zaak is doordat er vuil in terecht komt wat anders keer op keer in je motorblok zou komen. Maar wellicht dat het regelmatig vervangen van de oliefilter dit zou kunnen verhelpen..

De waarheid zullen we toch nooit achterkomen, het zal het best bewaarde geheim zijn van de oliemaatschappijen.


Bij mij wordt het vervangen van het filter zonder het vervangen van de olie toch echt een rotzooi! Of wilde je de olie er eerst uitlaten lopen om vervolgens op te vangen en er weer terug in de doen?
 
Als ik zie wat voor bagger/olie er uit mijn motorblok komt na 10.000 km (verversen wordt aangeraden na 12.000 km) geloof ik er geen reet van. En ja dat was ook Castrol, toevallig.
 
En ik zou hem geloven boven technici omdat ?
Oud-directeur, iemand die dus met beleid etc... bezig was en niet met motor techniek ? :)
 
Bij mij wordt het vervangen van het filter zonder het vervangen van de olie toch echt een rotzooi! Of wilde je de olie er eerst uitlaten lopen om vervolgens op te vangen en er weer terug in de doen?
Ook daar zat ik aan te denken ja.
 
na 10.000 km kan ik op mijn GPZje niet meer fatsoenlijk schakelen, als ik de olie vervang is alles weer super glad... is die meneer van castrol niet in de war met AUTO motoren ?( droge koppeling, vaak apparte versnellingsbakolie???
 
ff aan bronvermelding doen... Telegraaf

Deze oud-directeur van zo'n inhalig bedrijf, die dus jarenlang verantwoordelijk is geweest van die graaipraktijken, timmert nu al enige jaren aan de weg met dit verhaal...


Overigens.. ik sla die 6.000 km olieverversbeurt zelf ook doorgaans over... ik hou het oliepijl op nivo en pas bij 12.000 km pak ik de grote beurt wel mee. Ik vind die 6.000 km interval pure onzin... die rij je bij een beetje weer (ik is hobbyrijder, geen WW-geval) in 2 of 3 maanden bij elkaar... ;)

De woon/werk rijder doet het wellicht per maand... dan ga je toch niet elke maand olie staan te verversen... :X
 
Laatst bewerkt:
Als je nagaat dat Volkswagen en Audi het onderhoudsinterval op 30.000 km hebben staan en Seat/Skoda om de 15.000 terwijl het hier precies dezelfde motor betreft klopt er idd iets niet.
 
na 10.000 km kan ik op mijn GPZje niet meer fatsoenlijk schakelen, als ik de olie vervang is alles weer super glad... is die meneer van castrol niet in de war met AUTO motoren ?( droge koppeling, vaak apparte versnellingsbakolie???
Zal idd voor motorfietsen anders werken.
Feit is wel dat er wordt gesjoemeld.
 
Als je nagaat dat Volkswagen en Audi het onderhoudsinterval op 30.000 km hebben staan en Seat/Skoda om de 15.000 terwijl het hier precies dezelfde motor betreft klopt er idd iets niet.

Daar heb je een . de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, niet nooit, maar ook niet zo vaak.
 
Als je nagaat dat Volkswagen en Audi het onderhoudsinterval op 30.000 km hebben staan en Seat/Skoda om de 15.000 terwijl het hier precies dezelfde motor betreft klopt er idd iets niet.


of het precies dezelfde is weet ik niet, wel het model, maar ook de interne afkeur eisen? ik kan me voorstellen als je het bij audi heeeel nauw neemt, je betere tollerantie hebt. Bij Skoda zal het mogelijk wat makkelijker zijn en daarmee dus wel weer aan te raden wat vaker te wisselen...
 
Als je nagaat dat Volkswagen en Audi het onderhoudsinterval op 30.000 km hebben staan en Seat/Skoda om de 15.000 terwijl het hier precies dezelfde motor betreft klopt er idd iets niet.

Skoda's moeten eerder naar de garage omdat de rest van de auto niet gelijk is... ;)
 
of het precies dezelfde is weet ik niet, wel het model, maar ook de interne afkeur eisen? ik kan me voorstellen als je het bij audi heeeel nauw neemt, je betere tollerantie hebt. Bij Skoda zal het mogelijk wat makkelijker zijn en daarmee dus wel weer aan te raden wat vaker te wisselen...

Nope... Skoda is ook van de VAG (Volkswagen Audi Groep)... :)
Het blok is idd gelijk... zeg maar 85% van de motor is identiek... en ongetwijfeld dezelfde tolleranties...

Skoda haalt het prijsverschil uit de goedkopere materialen van het interrieur, verminderde ontwikkelingskosten omdat ze Volkswagen spullen gebruiken zoals motor, onderstel e.d... en ze worden gewoon in Tsjechië gebouwd... onder toezicht van volkswagen... ;)
 
Die verlengde intervallen bij audi/VW gelden slechts als je een speciale long-life olie gebruikt.

Anders hebben ze dezelfde intervallen als een Skoda hoor...
 
Hij heeft ook een peilstok uitgevonden die alarm slaat als er narigheid met je olie is. Misschien is het een publiciteitsverhaal om dat dingetje van `m wat in de belangstelling te krijgen.
 
Nope... Skoda is ook van de VAG (Volkswagen Audi Groep)... :)
Het blok is idd gelijk... zeg maar 85% van de motor is identiek... en ongetwijfeld dezelfde tolleranties...

Skoda haalt het prijsverschil uit de goedkopere materialen van het interrieur, verminderde ontwikkelingskosten omdat ze Volkswagen spullen gebruiken zoals motor, onderstel e.d... en ze worden gewoon in Tsjechië gebouwd... onder toezicht van volkswagen... ;)
Seat doet hetzelfde. zo zat er in de Leon en Toledo het dahboard van een oud model Audi A3.
De techniek is 100 % hetzelfde. Zelfs de bodemplaat/onderstel/remmen/enz.

Tis opzich een goede marketing.
Bied een goed product 4000 euro goedkoper aan ( prijsverschil VW Polo/Seat Ibiza ) en pak alsnog die 4 ruggen terug met meer onderhoud.
 
Vanaf vandaag heb ik een brik, dat nooit meer ververst gaat worden, ( zolang als ik er nog mee ga rijden...),....
Mocht't écht zo zijn!.....en we zijn genaaid!....wie houdt een gedegen onderzoek dan tegen?
Ik denk niet dat de regering zit te springen om zoiets.
D'r zijn teveel miljarden mee gemoeid!
 
Jongens wie gaat het proberen? Koop een nieuwe bike en ververs je olie nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit meer!

Ik sponsor €1.22,324 voor het goede doel! als elke MF-er zoiets sponsord kunnen we idd een leuke bike halen! Het geld dat over is gaat naar het goede doel 'kinderen in motorloos Afrika'


[me="Lars Brouwer"]vind het bericht niet echt geloofwaardig, hebben ze bij de telegraaf ook vrijdagmiddag?[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan