Ik ben 2,5 jaar in het rijke bezit van een 97'er Suzuki GSX600F (oud model) en wil de olie van de voorvork verversen. Ik constateer echter dat de veren niet de standaard zijn die in het boekje staan. Kan ik dan toch dezelfde vrije ruimte (100mm) aanhouden? Ik heb 104 en 111mm gemeten. Het verschil zou de aanhangende olie aan de veren (beetje lekkage) geweest kunnen zijn. Olie was trouwens nog goudgeel van kleur.
Ik heb ook nog een set van een 89'er maar die is ook al niet meer standaard. Volgens het wphb zou hij 229,4mm lang moeten zijn. Afmetingen van de bus zijn niet vermeld.
De 89'er is voorzien van een progressieve veer van 458 x Ø35mm met 30 windingen Ø5,2mm. De bijbehorende bus is, gezien de scheve kopzijde, zelf gezaagd op bijna 90mm. Veer zou volgens het boek kunnen zijn van een 86'er GSX-R1100.
De eigen voorvork is voorzien van lineaire (!!) veren van 303 x Ø35mm met 24 windingen Ø4,5mm en een bus van 200mm.
Verder valt op dat in beide gevallen de buitenste vorkbuizen nummer S254-R of L dragen voor respectievelijke rechts of links. Bij de eerstgenoemde staat er een toevoeging SA-1 op de rechter en SA-2 op de linker. Bij de laatstgenoemde zijn beide SA-3 genummerd. Zijn dit slechts matrijsnummers?
Ik heb al even wat topics gevonden maar geen die een vergelijkbaar probleem aangeven. Welke risico's ontstaan er wanneer ik, zeg een 20mm, naast de ideale waarde zou zitten?
Welke voordelen zou de langere progressieve veer kunnen bieden?
Iemand enig idee of rest mij het proberen en vandaar uit aanpassen?
Ik heb ook nog een set van een 89'er maar die is ook al niet meer standaard. Volgens het wphb zou hij 229,4mm lang moeten zijn. Afmetingen van de bus zijn niet vermeld.
De 89'er is voorzien van een progressieve veer van 458 x Ø35mm met 30 windingen Ø5,2mm. De bijbehorende bus is, gezien de scheve kopzijde, zelf gezaagd op bijna 90mm. Veer zou volgens het boek kunnen zijn van een 86'er GSX-R1100.
De eigen voorvork is voorzien van lineaire (!!) veren van 303 x Ø35mm met 24 windingen Ø4,5mm en een bus van 200mm.
Verder valt op dat in beide gevallen de buitenste vorkbuizen nummer S254-R of L dragen voor respectievelijke rechts of links. Bij de eerstgenoemde staat er een toevoeging SA-1 op de rechter en SA-2 op de linker. Bij de laatstgenoemde zijn beide SA-3 genummerd. Zijn dit slechts matrijsnummers?
Ik heb al even wat topics gevonden maar geen die een vergelijkbaar probleem aangeven. Welke risico's ontstaan er wanneer ik, zeg een 20mm, naast de ideale waarde zou zitten?
Welke voordelen zou de langere progressieve veer kunnen bieden?
Iemand enig idee of rest mij het proberen en vandaar uit aanpassen?