Oliepeil MT-03?

motormt73

Rookie
1 feb 2008
3
0
Ik heb mijn MT-03 dinsdag opgehaald en ben helemaal blij!! Wat een superfiets is dit echt fun. Het is een overjarig model (2006) een nieuwe met een scherpe prijs.
effe een vraagje over het oliepeil: moet je echt eerst 15 min rijden effe wachten want koud zit er net een puntje olie aan het stokkie?? :/
De groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ben (nog) geen expert zeg maar....maar de motor moet wel even warm worden ja.
Echter betwijvel ik of het zo'n groot verschil zou moeten zijn....
(Ik kan me vergissen hoor)
Maar ik zou zeggen, laat hem even warm lopen, en pijl hem dan....als dat in orde is....lijkt het me geen probleem....
 
Ik heb mijn MT-03 dinsdag opgehaald en ben helemaal blij!! Wat een superfiets is dit echt fun. Het is een overjarig model (2006) een nieuwe met een scherpe prijs.
effe een vraagje over het oliepijl: moet je echt eerst 15 min rijden effe wachten en dan pas pijlen? want koud zit er net een puntje olie aan het stokkie?? :/
De groetjes
Roy

Is bij veel motoren wel gebruikelijk ja :Y

Simpel te doen hoor:
Stuk rijden, motor wegzetten (wel vertikaal, dus niet op de zijstandaard)
naar binnen, motorpak uit,
dan even oliepeilen.
 
Ik heb mijn MT-03 dinsdag opgehaald en ben helemaal blij!! Wat een superfiets is dit echt fun. Het is een overjarig model (2006) een nieuwe met een scherpe prijs.
effe een vraagje over het oliepijl: moet je echt eerst 15 min rijden effe wachten en dan pas pijlen? want koud zit er net een puntje olie aan het stokkie?? :/
De groetjes
Roy

15 min. is overdreven.

Maar het klopt idd. wel, peilen als het blok de olie ff rond gepompt heeft.

Het is een Dry-sump smeersysteem ala XT,TDM. Olie zit dus ergens anders dan in het carter opgeslagen.

Dus niet bijvullen na koud peilen anders heb je teveel olie in je blok. :/

:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan