oliepeilglas

hupie

Die hard MF'er
24 nov 2004
325
0
Leveroy
Hallo ik ben in het bezit van een kawasaki er-5 van 2001.
Het probleem is dat er op het oliepeilglas een creme kleurige aanslag zit, zodat je moeilijk kunt zien of er genoeg inzit, toen ik hem 2 weken geleden kocht was het glaasje nog helder, wie heeft hier ervaring mee ???????
 
Warm draaien en olie eruit laten lopen en goeie voorgeschreven olie erin..

idd sludge...

Zo verloopt je de evolutie van je motorblok anders...

Mayonaise->Toffee->beschadigdmotorblok->kosten->nieuw mf topic "waar kan ik mijn blok goedkoop laten reviseren"->ik niet thuis

Niet te luchtig denken over olie...dat spul moet smeren anders loopt het spul vast
 
Hallo ik ben in het bezit van een kawasaki er-5 van 2001.
Het probleem is dat er op het oliepeilglas een creme kleurige aanslag zit, zodat je moeilijk kunt zien of er genoeg inzit, toen ik hem 2 weken geleden kocht was het glaasje nog helder, wie heeft hier ervaring mee ???????

Waarschijnlijk zitten er twee verschillende soorten doorelkaar,losse die troep en ff je boekje raadplegen voor de juiste soort klaar is het probleem.

Indien dit terug komt kan het zijn dat je korte stukjes rijd?hiermee komt er condens in je blok m.a.w komt niet op temp............>>>>>vocht opbouw.
 
Hmm het kan al te ver zijn..ik zou het vv. Olie is goedkoper dan een revisie.

Kan zijn, maar heb de ervaring dat het na een weekje hetzelfde is, en ja ik had een rit van 120km gedaan voor het aflaten van de olie, zelfs nog mijn dynamokap (koudste punt) verwijdert om te kijken of alle sludge opgelost was, na een week begon het terug, in de winter zijn er altijd plaatsen van het blok die niet op temperatuur komen, en daar zal het vocht en de olie (sludge) zich op vastzetten, volgens mij zal er nooit een brok sludge in de oliecirculatie komen, maar lost het mooi egaal op als het blok warm komt, het kleeft namelijk mooi aan de koudste wanden van het blok.
 
Heb ik in de winter ook altijd bij mijn (luchtgekoede) GT. Plaatje karton voor de oliekoeler en het is weg, maar ja, een ER-5 is watergekoeld. Zou toch een temperatuurprobleem moeten zijn of er moet koelvloeistof in de olie komen, dan kan je hetzelfde krijgen. Isdie nog op peil?
 
Kan ook best zijn dat er vocht via je carterventilatie naar binnen komt. Als je veel korte stukjes rijdt is de kans op mayo-vorming stukken groter, als dat je em iedere keer behoorlijk warm rijdt. Nieuwe olie veranderd daar helemaal niets aan, want vocht komt overal. Als de mayo-vorming echt erg is, is het natuurlijk altijd verstandig even je olie+filter te vervangen, dat zijn immers de kosten niet, en kunnen zoals eerder gezegd, vele grotere kosten voorkomen.

grz Thijs
 
Als de bliksem olie aftappen. Een blikje goedkoop spul erin even warm draaien en weer aftappen. Hopelijk zijn er geen beschadigingen door vocht.
Hoe kan het vocht erin gekomen zijn ?
Alleen als je echt korte stukjes rijd dan heb je kans op condensatie. Moet echt de motor een keer per week goed warmdraaien.
Vocht wordt zuur en agressief in je karter.

Hetzelfde euvel een keer meer gezien, in een versnellingsbak. We hebben toen met een brander de versnellingsbak verwarmd (was stijf bevroren)en toen afgetapt. Kwam een groene brij uit. De fiets heeft nog jaren gereden.
Gr,
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan