Olieplas... ik heb natte achterband.

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Ik ben met mn moto in een olieplas terecht gekomen..nu is gans de achterband nat..
Gelukkig kon ik de moto nog in bedwang houden en slipte mn achterwiel gewoon evenw eg zonder erstige gevolgen...

MAar nu heb ik mn band al gekuisd met
-schuurzeep -> waar ze handen mee wassen in garage
-rem reiniger: spuitbus

Het is al een beetje beter.. maar als ik mn band zie heb ik indruk dat ie nog vuil is...
En als ik met mn vinger voel krijg ik er precies nog olie af..
What to do..
ik wil niet op mn smikkel vallen...
krijg je olie eruit na aantal kms rijden..
het is de linkerkant van de band...
dus niet int midden...

Iemand anders die het voorhad en snel had opgelost?
thx :+
 
Kleine burnout? Brandt het misschien wel ff weg. Weet alleen niet in hoeverre er iets van je motor overblijft. Dat vraag ik me sowieso altijd af als ik zo'n burn-out met vuur zie.
 
Wat doet olie als deze warm is.... wordt dunner!
Wat ligt er op de weg ........ zand, vuil ed.
Hoe krijg je olie er heel snel af ..... Gewoon rijden met droog weer.

De zaak afdoen met wat poestdoek en vervolgens gewoon even een stukje beheerst gaan sturen; veel stukjes over links rijden (rotonde??)en je band is zo schoon. Ik zou er niet met allerhande middelen op gaan klooien, weet jij wat dat met de structuur van je band doet?
 
FF een burnoutje maken, en als het ook op de zijkant van de banden zit ff dat burnoutje tegen de zijkant v/d stoeprand maken voor links en rechts

(zijn je schaamranden ook gelijk weg :+ )
 
heel hard rijden...wordt het er vanzelf ook nog uitgeslingerd...en rechtuit glij je toch niet zo gauw op je mondje.
 
Heb het ook eens gehad, klapte een keering uit mn blok. Gevolg» hele achterband ff lekker in de olie gezet. Ik ben gewoon rustig gaan rijden, en in de bochten steeds iets verder. Rijd je vanzelf schoon hoor geen probleem. Alleen nu wel ff t natte weer vermijden tot je t schoon hebt gereden als ik jou was!
 
Effies de band reinigen met allesreinger van S100.
Werkt superrrr...

Su6
 
Ok thx.
odertss is hij proper denk ik..
200km gereden bij goed weer en bochtjes...
eerst nog een afgekuisd met doek en remreiniger..

bedankt
 
IK zou niet teveel met middeltjes gaan klooie, da's heel slecht voor je rubber. Je moet gewoon gaan rijden bij droog weer. Veel bijzonders zou ik niet doen, maar gewoon effe een tijdje uitkijken. Je gaat echt niet zomaar op je bek hoor.

MAzzel,

ROland
 
mijn achterband heeft ook wel es onder de olie gezeten (m'n eigen motorolie ja B| ). Omdat heel m'n motor onder de olie zat heb ik een plantenspuit gevuld met half dreft/half water daar alles mee ingespoten, ff poetsen, met de tuinslang afspuiten en nog een keer gedaan. De meeste zooi was er toen wel vanaf dus gewoon ff stukkie rustig wezen rijden (wees er op bedacht dat je achterband nog wel gladder kan zijn dan normaal!) en verder niks geen problemen mee gehad :)


Bijkomend voordeel: bij het stoplicht ruikt je motor naar de citroentjes van de dreft :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan