oliepomp hexagon

jeffrey91

MF'er
23 mrt 2008
86
46
Ik heb het gevoel dat m'n motor geen olie krijgt, zag geen olie in de slang vanaf d oliepomp.


Ben dus aan het demonteren geweest. Het olie komt wel tot aan de oliepomp, maar er komt niks weer uit.


Nu zou ik denken dat die verstopt zit, maar wat kun ej er aan schoonmaken dan? Dat kleine nippeltje waar de olie weer uitkomt is niet demonteerbaar lijkt het,



Gaat over een hexagon.. :)
 
Ik heb het gevoel dat m'n motor geen olie krijgt, zag geen olie in de slang vanaf d oliepomp.


Ben dus aan het demonteren geweest. Het olie komt wel tot aan de oliepomp, maar er komt niks weer uit.


Nu zou ik denken dat die verstopt zit, maar wat kun ej er aan schoonmaken dan? Dat kleine nippeltje waar de olie weer uitkomt is niet demonteerbaar lijkt het,



Gaat over een hexagon.. :)

Als die geen olie kreeg was die allang vastgelopen. Het kan dus zijn dat ie alleen olie geeft wanneer je hexagon loopt.
En omdat de olieleiding heel klein en smal is, is het logisch dat er geen olie uit loopt.

Mij lijkt het in ieder zo dat als die geen olie krijgt dat de cilinder allang vastgelopen zou moeten zijn.
 
Heeft nog maar 200 metergelopen of zo, en dan loopt die echt niet gelijk vast. Had daarvoor aantaljaren stilgestaan dus ja.


Heb de oliepomp al schoongemaakt gister en vandaag de leidingen naar de oliepomp, en van de tank etc vervangen en schoongemaakt. Ook het tankje heb ik los gehad en het filtertje schoongeamaakt., Maar nog komt er geen olie naar de oliepomp toe zelfs,, (en dat is een dikke slang dus dat zou je moeten zien. Vanaf de oliepomp zelf gaat een kleinere, maar ja zover komt het jammer genoeg niet.
 
Is toch 2-takt? Onvoorstelbaar dat-ie 200 meter ongesmeerd lopen overleeft.

Maar indien toch ... laat eens even de dop van het olietankje af.

En dat filtertje, past dat soms in 2 standen/richtingen? Zou 1 van fout kunnen zijn; staat er toevallig niet een pijltje op voor de doorstroomrichting?

Als het echt een tweetakt is en ik zou de olietoevoer wantrouwen, dan zou ik voor de proefnemingen een slok 2T-olie toevoegen aan de benzine.

Heb je er zelf vroeger mee gereden of is-ie van een ander geweest die misschien de olietank heeft uitgeschakeld en inplaats daarvan mengsmering getankt of zelf olie toegevoegd in de tank?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan