Olieprobleem part 2

Vlas geeft gas

Die hard MF'er
16 aug 2004
486
0
Hallo, heb nog ff een vraagje betreft mijn VF 750 olieprobleem
Ik heb nu ff gekeken waar het vandaan komt...zie afbeelding:

full


Het komt dus tussen die rood omcirkelde bout te voorschijn.
Is het nu alsnog nodig om de gehele deksel eraf te halen en de pakking te vervangen
Of kan ik die schroef ook insmeren met vloeibare pakking?

Ik hoop dat dit niet echt een voorbode is van een groter probleem,lijkt me niet een motor uit '84 mag toch iets olie lekken...toch?

Oh mijn mederijders wat moet ik doen,
word het een nieuwe pakking in mijn schoen,
of een tube vloeibaar spul,
zodat het lekken stopt dat geflauwekul,
Alvast bedankt voor de wijze raad,
Zodat deze VF weer fijn rijden gaat.

Sorry maarre ben alvast aan het oefenen voor 5 december :P

Groeten Sint en P.....Gerben :]
 
deze sint heeft lopen denken
en hij denkt dat hij je het beste een pakking kan schenken
Dit omdat de andere oplossingen maar halve zijn
en sint bang is dat je het niet gaat redden met vloeibare lijm
Maar nu weet deze sint het ook niet zeker,
misschien weet iemand anders het beter ;)
 
Het kan zijn dat dit gat waar deze bout in zit een doorgaand gat is naar je carter, wat er in dit geval zou moeten gebeuren is simpelweg een rubberringetje tussen de bout en deksel plaatsen. Waarschijnlijk zit er of een bout met ringetje op de verkeerde plek of hij is een keer er tussen uit gehaald?
 
Ik wil je niet al te bang maken, maar 't lijkt erop dat ze de bout ooit te vast aangedraaid hebben, met een versleten pakking eronder, waardoor de deksel net onder 't boutje ingescheurd is, kijk maar eens heel goed, waarschijnlijk issie gescheurd.
 
Ik wil je niet al te bang maken, maar 't lijkt erop dat ze de bout ooit te vast aangedraaid hebben, met een versleten pakking eronder, waardoor de deksel net onder 't boutje ingescheurd is, kijk maar eens heel goed, waarschijnlijk issie gescheurd.

dat hoeft toch niet zo'n probleem te zijn; lassen?? :?
 
Als hij ooit te hard is aangedraaid heb je grote kans dat de schroefdraad half vermolmd is. Die scheur zie ik zo 123 niet, dat zou VF750 maar eens goed moeten bekijken.
Vloeibare pakking is een beetje beun, nieuwe pakking zou ik eerder doen :) werkt beter.
 
Zo´n gescheurd dekseltje kun je goed met vloeibaar aluminium, of vloeibaar staal dichtplakken. Dekseltje eraf, binnenkant goed opruwen met een schroevendraaier, en zorgen dat er geen losse stukje zitten. Epoxy erop, laten harden, nieuwe pakking ertussen en klaar.

grz Thijs
 
Gooi er ieder geval geen flesje oil leak in. Ik heb dat wel eens geprobeerd om een olie lekkage te stoppen. Vervolgens stopte niet alleen het lek maar de hele motor. Dit spul werkt niet bij een natte koppeling. (Die lopen dan ook vast) |(
 
Twee tovermiddeltjes (volgens mij dan tenminste):
JB Weld, maar dr zijn ook andere merken (kneedbaar staal) beresterk, keihard, en plakt als de neten... (verkopen ze bij de Praxis geloof ik) ideaal voor reparaties aan (giet)aluminium
Vloeibare siliconenpakking (bij gebrek hieraan durf ik ook nogal eens gewoon siliconenkit te gebruiken)

Hier kun je héél veel problemen (vaak nog wonderlijk betrouwbaar) oplossen. En goedkoop... Onderkant van kopje van de bout en het gaatje beetje volprutten met siliconenpakking/kit, boutje erin, en meestal is de lekkage over. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan