Olieprobleem XR600

basvaningen1

MF'er
25 apr 2007
35
0
Gendt
Hoi allemaal.

Ik heb een raar probleem.
Mijn Xr600 krijgt in de kop geen olie.
Heeft me al een nikkenas en tuimelaars gekost.

Maar ik krijg geen olie door de nokkenas. Als ik de leiding van de kop losdraai en ik blijf een tijdje rustig kicken komt de olie er wel uitlopen.

Iemand een oplossing.

Oliepomp gaar ????
 
Hoi allemaal.

Ik heb een raar probleem.
Mijn Xr600 krijgt in de kop geen olie.
Heeft me al een nikkenas en tuimelaars gekost.

Maar ik krijg geen olie door de nokkenas. Als ik de leiding van de kop losdraai en ik blijf een tijdje rustig kicken komt de olie er wel uitlopen.

Iemand een oplossing.

Oliepomp gaar ????

Begin met ze te ontluchten. Er staat een procedure in het XR-How-To topic. Het eenvoudigste is ze met de compressor onder druk vullen.
 
Ik zal vandaag eens even de oliepomp eraf halen.

Wat me opvalt is dat de nx650 hetzelfde blok heeft, maar daar praat niemand over olieproblemen / ontluchten.

Weet iemand de verschillen?
 
Heb eens het zelfde probleem gehad, nadat ik het blok uit elkaar had gehad.
(kostte mij ook een nokkenas)
Ik heb toen het oliefilter er uit gehaald en met een oliespuitje flink in de kanaaltjes gespoten.
Hierna bouwde hij wel druk op.

Als de oliepomp echt helemaal leeg is, pomp ie alleen lucht. Als er een beetjes olie in zit, dicht ie beter af en zuigt de olie wel aan.

Ben geen XR-expert, maar het hielp in mijn geval direct.

Edit: laat maar. Ik lees net dat je wel olie uit de leiding hebt, dus je mijn 'oplossing' heb je geen reet an.
 
Laatst bewerkt:
Oliepomp helemaal vullen met olie. Bij het plaatsen van oliepomp zorgen dat er olie aanvoer is (olie in frame). En dat de oliepomp niet een luchtbel kan pakken.
Eenmaal gemonteerd ga je hem 'ontluchten' door het oliepomptandwiel rond te draaien. Rechts van het tandwiel komt er nu olie langs een plunjer zetten. Als deze oliestroom constant is dan is je oliepomp ontlucht. Let er wel op dat je oliepompt met olie in je frame.
 
Oliepomp helemaal vullen met olie. Bij het plaatsen van oliepomp zorgen dat er olie aanvoer is (olie in frame). En dat de oliepomp niet een luchtbel kan pakken.
Eenmaal gemonteerd ga je hem 'ontluchten' door het oliepomptandwiel rond te draaien. Rechts van het tandwiel komt er nu olie langs een plunjer zetten. Als deze oliestroom constant is dan is je oliepomp ontlucht. Let er wel op dat je oliepompt met olie in je frame.

Uiteraard letten op de o-ring afdichtingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan