oliespoor bij rotondes op/afritten afslag Echt

Lange85

MF veteraan
9 sep 2010
4.610
0
Echt
beste MF'ers,

Ik kwam zojuist van mijn werk en er ligt een behoorlijk oliespoor op en tussen de rotondes bij de op- en afritten van de A2 bij afslag Echt. Dit spoor loopt ook richting de Tango-pomp.
Men is momenteel bezig met schoonmaakwerkzaamheden. Spoor ligt ongeveer over de hele breedte van de rotonde.

:]
 
Thanks,

In beide rotondes? Geen diesel? Of één van de vele Old Timers die momenteel gejat worden?

Ben ooit eens ongelooflijk uitgelachen door een Mercedes rijder, toen ik op “mijn platte bek” ging op zo’n olie/diesel spoor. Redelijk hard, ook nog eens. Ik was nog niet eens opgestaan, toen de hufter uit zijn raampje blêrde, dat ik dat verdiende. Triest figuur.

Spoor was niet te zien, en teruglopend was het ook vrijwel onzichtbaar, maar kon ik baantjes glijden op die troep.

Sindsdien (1979 -1980) hebben Mercedes rijders voor mij een vette – min. Hoe generaliserend :+

Mooi, dat het al gemeld is, en de troep opgeruimd wordt. 8-)
 
dat kan ik je niet zo zeggen, ik kwam vanuit het zuiden. als de truck of wat dan ook uit het noorden kwam zal er op de andere ook best wel wat liggen. in ieder geval tussen de rotondes waar de Tango aan ligt
 
Die ligt er al een tijdje ? :?

En niemand die dacht; laat ik ff bellen?

Dat weet je toch nooit, alleen reken er niet op dat zodra er 1 telefoontje wordt gepleegd dat er dan direct een hele schoonmaakploeg klaarstaat, hoe belachelijk dat ook is.
 
Wie bel je eigelijk voor zoiets? Heb 't gemeld bij de gemeente daar maar als die hetzelfde zijn als de gemeente waar ik vandaan kom, sterven we waarschijnlijk van ouderdom voordat ze er wat mee doen.
 
gemeente, als alles meezit lossen die het op, anders wordt de brandweer voor zoiets ook gevraagd en dan wordt het weg gespoeld en dan hopen dat het goed is.

Verder kan je denk ik alleen even een klacht ofzo indienen, mocht er iets ergs zijn gebeurt want daar is de gemeente veur.
 
Rijkswegen zoals A2 valt niet onder gemeente wegbeheer, maar onder het wegbeheer van Rijkswaterstaat. Deze kun je bellen, of je belt gewoon de politie om de melding te doen. Ook kun je een melding in zulke situaties altijd doorgeven aan de MAG (Motorrijders Actie Groep) en dan bij het meldpunt gevaarlijke wegsituatie. Dan wordt er ook gelijk actie ondernomen hierop en de MAG weet de juiste ingang wel waar en bij wie deze melding precies thuishoort. Voor het meldpunt, zie Motorrijders Actie Groep - Melding gevaarlijke wegsituatie en ook niet leden van de MAG kunnen daar uiteraard een melding doen bij gevaarlijke wegsituaties. Het komt tenslotte de veiligheid van ons allemaal ten goede. ;)
 
Ja tuurlijk joh, de MAG waarschuwen.
Motorrijder glijdt op zijn muil door olie. Veegt zijn motor bij elkaar. Gaar naar huis al dan niet via de EHBO. Snel de MAG waarschuwen denkt hij, dan wordt er wat aan gedaan! Gaat naar MAG.nl en zoekt nieuwe schoenen uit. :?
Gaat vervolgens googelen om het goede adres te zoeken. Leest heel dat verhaal door en komt tot de conclusie dat hij beter meteen de pliesie had kunnen bellen.
Dit is geen aanval op de MAG hoor, maar een aanval op verkeerd advies. Het gaat hier over rotzooi op de weg, niet over gaten in de weg. Gewoon altijd de politie bellen!
 
Ieder hier zijn eigen keuze he? Ik heb er in ieder geval zelf hele goede ervaringen mee, toen ik op een afrit van een snelweg ineens op een afgevallen lading grint stuitte met de motor. Het was binnen een uur weg. En inderdaad, je kunt ook de politie bellen in de meest gevaarlijke gevallen en als je op je plaat gegaan bent en je bent nog goed genoeg van lijf een leden om iets te doen, is de eerste die gebeld wordt ook echt wel de politie, al is het alleen al om het verzekeringstechnische verhaal bij te staan. Maar om het advies nu gelijk als slecht te betitelen is wel erg kort door de bocht. Het meldpunt Gevaarlijke wegsituaties betreft namelijk echt niet alleen kuilen in de weg en kan legio oorzaken van gevaarlijke wegsituaties betekenen (van kuilen tot gevaarlijke bitumenstrepen tot modder of afgevallen lading en olie of diesel op de weg).Dus lees eerst eens verder over iets, voordat je het in je onwetendheid afschiet.

Just my 2 cents.....
:+
 
Maar toch ga je iets via een omweg aan de kaak stellen.

Simpeler is gewoon direcht rws of inderdaad politie inschakelen zijn immers ook verplicht om gelijk polshoogte te nemen na melding
 
Maar toch ga je iets via een omweg aan de kaak stellen.

Simpeler is gewoon direcht rws of inderdaad politie inschakelen zijn immers ook verplicht om gelijk polshoogte te nemen na melding

Is inderdaad ook zo, ik bedoelde in mijn eerste post ook niet dat je alleen maar naar de MAG moest bellen, maar dat er naast melding doen bij politie of wegbeheerder (rws, gemeente of provincie) ook een MOGELIJKHEID is om een melding te doen, als je zelf niet weet onder welke verantwoordelijkheid een stuk weg valt.
Maar direct politie of wegbeheerder inschakelen is natuurlijk altijd beter...en ook de meest gangbare keuze.
 
denk ook dat dat hela's punt was.

Immers de MAG meld ook alleen door.
Dus feitelijk gezien vertraag je het hele proces.
Zelfs als je het niet bel je gewoon 0900-tuig en dan zoeken die het maar uit voor me hoor.
Is een lokale overheidsinstantie met als taak beschermen van de burgers ook op de weg.
Dan sturen ze maar een wagen die RWS belt ter plekke
 
Terug
Bovenaan Onderaan