Oliespoor door Gouda

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korenwolf

MF veteraan
4 mei 2008
2.674
0
Zuid-Holland
Hallo.

Ik ben net op de motor door Gouda gereden. Er ligt een oliespoor van ongeveer 7 km door Gouda. Ik heb 112 gebeld en er melding van gemaakt bij de brandweer.

-Goverwellesingel vanaf het ns station.
-Goudse Houtsingel.
-Burgemeester van Reenensingel.
-Hanzeweg.
-Nieuwe Gouwe O.Z.
-De Coenecoopburg.
-Het zou goed kunnen dat het nog verder loopt na de Coenekoopbrug over de Kanaaldijk richting waddinxveen. Ik ben zelf doorgereden over de n207.

Hier op de kaart hoe het oliespoor loopt. Het is dus op de rijbaan van A naar D. Google Maps

Moet je die kant nog op, dan ben je gewaarschuwd!
 
Sorry, maar voor een volgende keer: je kon ook 0900-8844 (politie) of 0800-8002 (Rijkswaterstaten) bellen. :$ 112 is namelijk voor grote nood en zo. En anders maakt het ook niet uit, want bij 112 bellen ze vervolgens Rijkswaterstaten.
Tenminste, dat is de ervaring van papa - hij zit bij de vrijwillige brandweer.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Ik ben net op de motor door Gouda gereden. Er ligt een oliespoor van ongeveer 7 km door Gouda. Ik heb 112 gebeld en er melding van gemaakt bij de brandweer.


Hier op de kaart hoe het oliespoor loopt. Het is dus op de rijbaan van A naar D. Google Maps

Moet je die kant nog op, dan ben je gewaarschuwd!

Wajo :o, breed oliespoor? Maar idd top dat je het doorgegeven hebt!

Gelukkig heb jij je Beemert recht opgehouden. Zonde van zo'n mooie motor ;)
 
Sorry, maar voor een volgende keer: je kon ook 0900-8844 (politie) of 0800-8002 (Rijkswaterstaten) bellen. :$ 112 is namelijk voor grote nood en zo. En anders maakt het ook niet uit, want bij 112 bellen ze vervolgens Rijkswaterstaten.
Tenminste, dat is de ervaring van papa - hij zit bij de vrijwillige brandweer.

Ik heb eerst 0900-tuig(8844) geprobeerd maar ik kreeg geen verbinding. Daarna 112 en daar werd ik netjes geholpen. Ik heb kort uitgelegd dat er een oliespoor door Gouda lag en ik werd doorverbonden naar de brandweer in Gouda. De meldkamer van de brandweer heeft mijn melding opgenomen en ze gingen er werk van maken. Op sommige plekken was het oliespoor wel 20/30cm breed en ik moest best veel moeite doen om er niet doorheen te rijden. Na een bedankje, heb ik opgehangen. :)
 
Wajo :o, breed oliespoor? Maar idd top dat je het doorgegeven hebt!

Gelukkig heb jij je Beemert recht opgehouden. Zonde van zo'n mooie motor ;)

*D

Ik had niet metteen door dat het olie was. Ik zag een raar spoor op mijn rijbaan en ik ben er naast gaan rijden omdat ik het niet vertrouwde. Een aantal bochten later zag ik pas dat het olie was door de 'regenboog' kleuren op de natte weg. :X
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar voor een volgende keer: je kon ook 0900-8844 (politie) of 0800-8002 (Rijkswaterstaten) bellen. :$ 112 is namelijk voor grote nood en zo. En anders maakt het ook niet uit, want bij 112 bellen ze vervolgens Rijkswaterstaten.
Tenminste, dat is de ervaring van papa - hij zit bij de vrijwillige brandweer.

Nee er moeten zeker eerst doden/gewonden vallen voordat je 112 mag bellen |(
Ik bel voor zulke dingen ook 112 :Y
 
Nee er moeten zeker eerst doden/gewonden vallen voordat je 112 mag bellen |(
Ik bel voor zulke dingen ook 112 :Y

Naja 112 bellen voor een oliespoor op de weg vind ik wat overdreven. Op de motor ben je constant bezig om rotzooi op de weg te ontwijken.

Trouwens zij bellen zelf ook RWS dus als je direct RWS belt is het nog een stuk sneller ook.
 
Naja 112 bellen voor een oliespoor op de weg vind ik wat overdreven. Op de motor ben je constant bezig om rotzooi op de weg te ontwijken.

Trouwens zij bellen zelf ook RWS dus als je direct RWS belt is het nog een stuk sneller ook.

overdrijven is ook een vak, tenzij je in België woont waar ze sinds 1950 geen onderhoud meer aan het wegdek hebben verricht :X
Olievlekken/sporen kunnen zelfs funest zijn voor auto's. Als het een gevaar voor het verkeer is heb je het recht om 112 te bellen.
Het zal er aan liggen wie belast is met de taak van het opruimen. Vaak kan dat ook gewoon de brandweer zijn. Ze zullen het dan ook niet laten om weggedeeltes af te sluiten tijden het schoonmaken. Dat doen ze hier in de buurt vaak genoeg...
 
Laatst bewerkt:
Als je 0900-8844 belt gebeurd er toch niks. :?
Die hebben nooit tijd :r
Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met 0900-8844. Ben al meerdere keren dit soort situaties meegemaakt, en tot nu toe altijd adequaat geholpen. Ze zijn ook altijd dankbaar dat je het meldt, tenminste zo kwam het op mij over.
 
Naja 112 bellen voor een oliespoor op de weg vind ik wat overdreven. Op de motor ben je constant bezig om rotzooi op de weg te ontwijken.

Trouwens zij bellen zelf ook RWS dus als je direct RWS belt is het nog een stuk sneller ook.
Zag al een eerdere opmerking over RWS, maar is het niemand opgevallen dat het in Gouda zelf is en dat de wegbeheerder wss de gemeente zelf is? Daarnaast is het zaterdag en je kunt wel bedenken dat de gemeente het antwoordapparaat aan zal hebben staan met de mededeling dat ze op maandag(middag) pas weer bereikbaar zijn. Oftewel is de brandweer de juiste instantie.

Dat het oliespoor trouwens zo lang is... Stond aan het einde niet een auto met panne of een vrachtwagen zonder peut?
 
Als je 0900-8844 belt gebeurd er toch niks. :?
Die hebben nooit tijd :r


Het is toch echt ongelooflijk he.....
Zelfs hier weet men al meteen een politie-bashing topic van te maken.....

het enige wat ik correct vind aan jouw posting is :r :r :r

Hou dat zinloze commentaar lekker waar het hoort:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/244081/Wat-vinden-we-nou-ECHT-van-de-politie-1.html


TS, goed gehandeld! Wellicht was 112 een beetje overdreven, maar er zullen er genoeg zijn die helemaal niks doen!
 
Sorry, maar voor een volgende keer: je kon ook 0900-8844 (politie) of 0800-8002 (Rijkswaterstaten) bellen. :$ 112 is namelijk voor grote nood en zo. En anders maakt het ook niet uit, want bij 112 bellen ze vervolgens Rijkswaterstaten.
Tenminste, dat is de ervaring van papa - hij zit bij de vrijwillige brandweer.

Rijkswaterstaat zal ook weinig doen aangezien die alleen wegbeheerder is van de snelwegen.
 
Prima actie!!!

Mijn eerste (en tot nu toe laatste) valpartij is ook veroorzaakt door een olie/diesel-spoor. . . beetje regen erbij en de rotonde was als ijs. . 600 euro schade '( En een bont en blauw been . . . dat heelde vanzelf, motor helaas niet. . . ego na enige tijd. .
Politie kwam wel kijken na de melding en de brandweer heeft het eea schoon gemaakt. Voor mij te laat. Gelukkig al weer wat jaartjes terug en nu weer in het bezit van een (nieuwere) schade-vrije motor!


Ben dus blij als er mensen zijn die bellen!!
 
Zag al een eerdere opmerking over RWS, maar is het niemand opgevallen dat het in Gouda zelf is en dat de wegbeheerder wss de gemeente zelf is? Daarnaast is het zaterdag en je kunt wel bedenken dat de gemeente het antwoordapparaat aan zal hebben staan met de mededeling dat ze op maandag(middag) pas weer bereikbaar zijn. Oftewel is de brandweer de juiste instantie.

Dat het oliespoor trouwens zo lang is... Stond aan het einde niet een auto met panne of een vrachtwagen zonder peut?

Ik wou eigenlijk de Coenecoopbrug over maar toen ik zag dat het oliespoor daar ook lag, ben ik rechtdoor gereden over de n207. Ik was het 'spoorzoeken' na 7km wel een beetje zat. :P
 
Hallo.

Ik ben net op de motor door Gouda gereden. Er ligt een oliespoor van ongeveer 7 km door Gouda. Ik heb 112 gebeld en er melding van gemaakt bij de brandweer.

-Goverwellesingel vanaf het ns station.
-Goudse Houtsingel.
-Burgemeester van Reenensingel.
-Hanzeweg.
-Nieuwe Gouwe O.Z.
-De Coenecoopburg.
-Het zou goed kunnen dat het nog verder loopt na de Coenekoopbrug over de Kanaaldijk richting waddinxveen. Ik ben zelf doorgereden over de n207.

Hier op de kaart hoe het oliespoor loopt. Het is dus op de rijbaan van A naar D. Google Maps

Moet je die kant nog op, dan ben je gewaarschuwd!

Was je op de Harley?

;)

Netjes gedaan :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan