olietemperatuur meten

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.004
8.190
Assen
Om de olietemperatuur te meten(ik wil graag weten of hij met het koudere weer wel op bedrijfstemperatuur komt) zoek ik zo'n lange thermometer met toereikende schaal.
Bij de hema heb ik ze niet gevonden..
weet iemand waar wel?


Verder neemik aan dat de bedrijfstemperatuur ongeveer hetzelfde moet zijn als dat van een benzineblok(misschein wat koeler?) dus zo rond de 80-90 graden?
 
Kijk eens op http://www.louis.de/_409b674117e83dc6195d642749554a1076/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=480&wgr=344&list_total=3&anzeige=0&artnr_gr=10034300 (louis.de). Hier staan verschillende vervangende olietemperatuurmeters. Die schroef je op de plaats van de peilstok. Ik heb vandaag alleen wel de bovenste teruggestuurd, omdat de spoed niet overeen kwam.

10034301_870_00.JPG


en

10034142-10034156_870_FR_02.JPG


De bedrijfstemperatuur van een diesel is naar mijn weten zo rond de 85-90 graden.
 
Laatst bewerkt:
die je in je olievuldop doet is een goede aanwijzing maar minder precies dan 1 die echt in je olietoervoer zit.
Ik heb net gereageerd in dit topic:
G.P.T. olietemperatuurmeter

Daar staat een foto van mijn digitale tempratuur display en sensor, die zit 100% in de olie dus zal ook preciezer te temperatuur weergeven
 
de olievuldop/peilstok steekt meteen in het carter. ik denk dat het precies genoeg is.
Als de olie nou niet boven de 70 graden komt, haal ik de windhapper er af, en indien nodig de luchttoevoer van de fan wat afdekken..
'k ga toch eens langs bij automat..
 
de olievuldop/peilstok steekt meteen in het carter. ik denk dat het precies genoeg is.
Als de olie nou niet boven de 70 graden komt, haal ik de windhapper er af, en indien nodig de luchttoevoer van de fan wat afdekken..
'k ga toch eens langs bij automat..
ja maar je hebt korte en lange, omdat niet bij elk model er een stuk in je carter past.
Als je dus een korte hebt meet die de tempratuur boven de olie, dit is wel een goede lijn om aan te houden maar minder precies
 
ik zat er aan te denken om een thermometer in de bestaande olievuldop(kunststof) te verlijmen. dan kan ik ook de diepte bepalen..
Dit ook gezien de grove schroefdraad
 
ik zat er aan te denken om een thermometer in de bestaande olievuldop(kunststof) te verlijmen. dan kan ik ook de diepte bepalen..
Dit ook gezien de grove schroefdraad
dat kan ook ja, ik zat bij mijn vorige 1100 dat de koppling ver tegen het deksel aan zat waardoor er geen peilstok naar beneden kon.
Maar als je er plek voor hebt, geen probleem zou ik zeggen
 
Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat zo'n ding afgebroken was, en de stukken vermalen waren in de versnellingsbak. De scherven was door het hele blok gaan zwerven, dat daarna nog zo'n 19 cent per kilo waard was...
 
Ik had er zo een als op de eerste foto. Deze paste bij mij in de olietank (die op mijn F650 in de framebuis zit) en vervangt dus de originele peilstok. Je moet er dan met een vijltje de min en max op zetten. Het probleem waarom ik hem toch teruggestuurd heb, is dat de spoed niet overeen kwam en ik hem er dus niet volledig erin kon draaien.
 
www.motozoom.nl

Handige olie temp. meters. Niet super exact natuurlijk. Want de voeler reikt niet in de olie zelf. Maar wel een hele mooie indicatie. Heb er zelf ook een ipv een normale olievuldop.

Mijn temp. schommelt tussen de 80-100 graden. Gemiddeld is het altijd 90 graden.
 
Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat zo'n ding afgebroken was, en de stukken vermalen waren in de versnellingsbak. De scherven was door het hele blok gaan zwerven, dat daarna nog zo'n 19 cent per kilo waard was...
Ik heb ook weleens gehoord van ali baba en 40 rovers :Z
Geloof jij alles wat je hoort

Als die spullen snel afbreken zou niemand het verkopen (en ja, heb er zelf ook een zonder problemen een aantal jaren gebruikt.)
 
Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat zo'n ding afgebroken was, en de stukken vermalen waren in de versnellingsbak. De scherven was door het hele blok gaan zwerven, dat daarna nog zo'n 19 cent per kilo waard was...
Ik heb wel eens gehoord dat een oliefilter die dingen tegenhoud en in het geval van een bypass die dingen de bocht niet om geraken, om nog maar te zwijgen van de magneet die grote metaaldeeltjes tegenhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan