olieverbruik boldor

eddje

Rookie
22 aug 2006
15
0
ik heb een boldor uit 82.hij verbruikt olie.moet iedere 1000 km toch wel wat bijvullen.Ook zijn dan de bougies aardig zwart.Is dat normaal,zoniet wat kan ik er dan aan doen?
 
ik heb een boldor uit 82.hij verbruikt olie.moet iedere 1000 km toch wel wat bijvullen.Ook zijn dan de bougies aardig zwart.Is dat normaal,zoniet wat kan ik er dan aan doen?

Wijs mij een Bol aan die geen olie verbruikt. Wat is 'wat bijvullen'? Bij meer dan een liter op 1000 km moet je je zorgen gaan maken. Ik heb 2 Bollen die beide meer dan 120.000km op de teller hebben en ik moet er ca. 500 - 700 cc/1000km bij gooien. Die zwarte bougies duidden volgens mij op een 'te rijk' mengsel.

Suc6.
 
Hoi,

Een Bolletje vindt olie nu eenmaal lekker :P
ik moet er bij mij iedere 1750 km een liter bij mikken.. tja... het is nu eenmaal zo :) :]

Misschien dat ik over een tijdje er nieuwe zuigerveren inzet maar tot die tijd... :] Dolle pret dus :)

Succes ermee!!


Stan


Trouwens gebruik de zoekfunctie eens.. :X
 
Hoi,


Ik heb gister een middeltje (zal de naam later vermelden) gekocht wat tegen olieverbruik moet helpen... Ik ben benieuwd of het werkt... ;) Eigenlijk ben ik een beetje sceptisch over dit soort dingen maar tja, proberen kan altijd he :Y

Ik hoop dat mn Bol dan minder dorst krijgt :)


Stan
 
Hoi,


Ik heb gister een middeltje (zal de naam later vermelden) gekocht wat tegen olieverbruik moet helpen... Ik ben benieuwd of het werkt... ;) Eigenlijk ben ik een beetje sceptisch over dit soort dingen maar tja, proberen kan altijd he :Y

Ik hoop dat mn Bol dan minder dorst krijgt :)


Stan


Voor dat geld had je beter olie kunnen kopen!

:Y
 
Voor dat geld had je beter olie kunnen kopen!

:Y

haha misschien heb je gelijk... Het spul koste iets van €8,- dat is ook weer een liter olie.. :?

Wat betaal jij voor een liter olie?


Ach ja al met al verbruikt mn brik 1 liter op de 1750 km dus ik mag niet klagen :)


Wat ik me wel afvraag is dat of mijn rijstijl van invloed is op het olieverbruik... Wie kan me daar antwoord op geven :P


bedankt,


Stan
 
Ik heb zelf ooit eens een CB1100F super boldor gehad. Na olieverversen viel het olieverbruik wel mee, maar als de olie wat ouder werd ging het olieverbruik ook omhoog.
Was wel een leuke fiets om sprintjes mee te trekken :Y
Maar bochten met dat frame :N
 
Hoi,

Ik heb dat "anti-olieverbruik" in mn brik gegooid en tot nu toe heb ik sterk de indruk dat het werkt. Het maakt je olie gewoon dikker.. Ik ben benieuwd wat dat nu weer voor gevolgen heeft... Iemand een idee???

Het is nu trouwens heerlijk weer om te rijden :) gisteren maar even 75km omgereden op weg naar huis O-)


Stan
 
Even diep graven in mijn geheugen.. Ik kan me herinneren dat we in het verleden ooit klep seals vervangen hadden om het olieverbruik tegen te gaan bij de CB. Dat was voor ons de oplossing, maar is een behoorlijke (winter)klus.

Als je dit niet wilt, dan zou ik er verder niet bij stilstaan, en af en toe wat erbij gieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan