olieverbruik gs500e

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
na een tijdje zonder olie te hebben gereden is de kans groot dat het motorblok eraan zal gaan de komende 1000 km. nu heb ik na 150 km al weer meer dan een halve liter olie moeten bijvullen.

nu zit ik met een dilemma

ik kan:
1-mijn suzuki nu verkopen en een andere motorfiets kopen (en waar moet ik dan weer een 25kw zien te vinden???)
2-herstellen (waarschijnlijk 35000,- bef)
3-ander motorblok (2deH) kopen voor mijn gs
4-zo verderrijden en hopen op het beste

bij 1 zit ik dan weer met het probleem dat ik iemand moet opleggen, en daar voel ik mij ook niet 100% gelukkig bij.
suggesties aub...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon doorijden tot hij kapot loopt->
zal wel niet lang meer duren denk ik
kan je ondertussen naar een sloopblokkie zoeken.
revisie kost 1600 piek, volgens mij kan je voor minder een tweedehands blok kopen.
 
na een tijdje zonder olie te hebben gereden is de kans groot dat het motorblok eraan zal gaan de komende 1000 km. nu heb ik na 150 km al weer meer dan een halve liter olie moeten bijvullen.

nu zit ik met een dilemma

ik kan:
1-mijn suzuki nu verkopen en een andere motorfiets kopen (en waar moet ik dan weer een 25kw zien te vinden???)
2-herstellen (waarschijnlijk 35000,- bef)
3-ander motorblok (2deH) kopen voor mijn gs
4-zo verderrijden en hopen op het beste

bij 1 zit ik dan weer met het probleem dat ik iemand moet opleggen, en daar voel ik mij ook niet 100% gelukkig bij.
suggesties aub...

optie 1 is echt een naaistreek, en zeker te weten dat de koper terugkomt om je een koppie kleiner te maken.

Denk dat de boel fixen of een 2e hands blok het beste is, echter zal het denk ik vrij lastig worden om een blok van een GS te vinden, de meesten worden altijd nog inclusief wielen en de rest verkocht ;) Misschien op een motorsloop dat een GS een keer in elkaar gereden is, op het blok na.

Maar een halve liter olie verbruikt na een 150km is ECHT niet goed. Lekt ie, of komt er een enorme lading zwarte rook uit je uitlaat ?
 
optie 1 is eigenlijk wel te doen:

ik heb de motor 2dehands gekocht bij een grote garage. enkele weken verder kreeg ik problemen. de garage waar ik mijn soes gekocht had was te ver dus ben ik maar in de buurt bij een dealer gegaan. bleek dat er 2 verkeerde én verschillende bougies op zaten! :(
dan ook: tandwiel en ketting waren versleten!!

ok, dat laatste had ik moeten zien maar ja, slecht gekeken

ik zou er nu echt geen probleem van maken om mijn motor terug te verkopen aan diezelfde garage. ookal verkopen ze mijn motor dan door, voor de koper is dat geen probleem want ze geven er een garantie van 6 maanden bij. (bij mij is die spijtiggenoeg net verstreken)
ik ben zelfs al gaan vragen hoeveel ik er nog voor krijg: nml. 120.000 BEF (in maart betaalde ik 145.000)

als ik nu snel een goeie occasie-motor vind verkoop ik \'m! maar 25kw-motors zijn niet makkelijk te vinden...
 
denk dat een dealer snel genoeg zal doorhebben dat er iets aan je motor scheelt.
Je zou trouwens ene motor verkopen met verborgen gebreken en dan heb je absoluut geen zaak als je dealer er mee \'verder gaat\'.
sorry ;(
 
Als je de motor aan een dealer weet te slijten dan kan die nieuwe koper van de motor niet meer bij jou terugkomen voor schadevergoeding. Het is de verantwoordelijkheid van de dealer dat hij de motor nakijkt voordat hij hem doorverkoopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan