olieverbruik GSX 1980

dommelul

Rookie
27 feb 2004
20
0
Ede
Hallo,allemaal ik heb een GSX 750 uit 1980,hij verbruikt 1 liter olie op de 1000 km,ik gebruik castrol half synt. 10w40 olie.De motor loopt als een raket alleen rookt hij een beetje zwart/blauwig,nu heb ik onlangs compressie gemeten die is goed volgens mij alle 4 cylinders rond de 7.8 / 8 bar.Ik dacht dat mijn zuigerveren of olie schraap veren versleten waren maar mooi niet ,wat kan dit zijn,en wat te doen,en waar kan ik het beste onderdelen kopen.
De motor is wel lucht gekoeld en ze hebben hem een beetje getuned.

Bedankt voor de aandacht.
 
ik heb 'm 3 jaar geleden gekocht en ze hebben met de carburateurs gerommeld en er zit een nico bakker [4in1] uitlaat onder of dat wat uitmaakt weet ik niet,en voor de rest is al het overbodige er af gehaald tot de km teller aan toe.
 
Hallo,allemaal ik heb een GSX 750 uit 1980,hij verbruikt 1 liter olie op de 1000 km,ik gebruik castrol half synt. 10w40 olie.De motor loopt als een raket alleen rookt hij een beetje zwart/blauwig,nu heb ik onlangs compressie gemeten die is goed volgens mij alle 4 cylinders rond de 7.8 / 8 bar.Ik dacht dat mijn zuigerveren of olie schraap veren versleten waren maar mooi niet ,wat kan dit zijn,en wat te doen,en waar kan ik het beste onderdelen kopen.
De motor is wel lucht gekoeld en ze hebben hem een beetje getuned.

Bedankt voor de aandacht.

Heb de gegevens van de 1100 GSX bij de hand, schelen niet veel...
Normale druk is 9 tot 12 bar, minimale druk is 7 bar, je begint dus in de buurt van nieuwe zuigers te komen B| Als je zelf een beetje handig bent kan je de klepseals eens vervangen, kan al aardig wat verbruik schelen. Andere optie is een GSX1100 of 1150 blok inbouwen }) :P past best wel goed...

Wat is "een beetje getuned" ? 4-1 en open filtertjes? *edit. laat maar...
 
dank je voor de info,ik heb er niet zoveel verstand van,maar ik kan alvast gaan sparen hoor ik wel,maar dat oude ding loopt als de brandweer tot de 100 kmh hou ik een CBR 600r bij ,dat is toch niet slecht of niet?
 
misschien wel maarja zolang ik voor hem rij ziet hij niet zoveel meer door de rook en daarom houd hij me niet bij,of hij kan niet rijden.Maar 100 km in z'n 5???
De top van dat oude lel is 230 KMH voor 2 jaar terug totdat ik de KMh teller eraf heb gesloopt.Het grote probleem is dat je van dat ding afwaait.
 
Dus eigenlijk moet ik zo'n blok op de kop zien tikken.
Maar welk bouwjaar komt die Kantana dan?

Katana is er vanaf laat '81 tot 84 ofzo maar op een lichtere dynamo na hetzelfde als een 'gewoon' GSX blok. Blok kwam in '80 op de markt met voor nederland zo'n 100 pk, ging later omhoog naar 110 a 112 en in 85 naar 125pk met het 1135 blok, in 1986 kreeg je de eerste oliegekoelde GSX-R 1100. Is verder nog heel veel tuning spul voor te krijgen nog. Kijk ook eens op www.gsx1100.com en www.oldskoolsuzuki.info voor technische info.
 
full


En hierom wil je geen te klein oliegekoeld GSX-R blok in je GSX/Katana :9~

van: http://www.prutser.info/home2.htm
 
Ik heb trouwens die site bekeken,met het "Tsunami project"maar hoe zie je het verschil tussen een 750 en een 1100 blok[excuseer mijn technisch inzicht].
Maar mijn blok ziet er ecxact hetzelfde uit.
 
jou blok is alvast aan revisie toe.
dat ze vooruitgaan is wel juist, ik heb zo'n 84'er (opgepept) en die gaat behoorlijk hard :)
let wel, het 1100 blok gaat er perfect in bij jou kader maar vestevig die kader want anders scheurt ie plus het blok weegt wel nog een pak meer.
 
Ik heb even die site bekeken over verbouwen van het frame ,moet niet zo'n probleem zijn .Lassen en draaien kan ik aardig goed,ik heb aardig wat verbouwd maar nog nooit aan het motorblok gezeten.Altijd 2-takt gereden stuk makkelijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan