Olieverbruik- inlopen

Henk67

MF'er
7 okt 2004
70
0
Assen
Hallo,

Ik heb momenteel een olieverbruik van 1 op 1000km.
Voor 2000km geleden zijn er wat veranderingen geweest waaronder een niuwe cilinder en zuiger.

De de nieuwe zuiger heeft een compressieveer en een olieschraapveer.
De cilinder is met nicasil behandelt en hiervoorhad vrijwel geen olie verbruik.

Zaterdag de cilinder en zuiger weer er afgehaalt en het spul bekeken.
Hierbij was de zijkant van de compressieveer nog licht grijs, dus niet glimmend.
Ik krijg het idee hierbij dat het spul nog lang niet is ingereden.

Tevens twijfel ik of de compressieveer wel goed zit, er moet ergens een markering op staan voor boven of onderkant.
Deze heb ik toen der tijd niet gevonden dus zo in elkaar gezet.
Gevoelsmatig denk dat de compressie niet echt verkeerd is .(moet 1 op 12.5 zijn)

Maar ja ik weet niet wat er gebeurd als je de compressieveer eventueel verkeerd er op zet.

Wie weet raad? O-)

Alvast bedankt,
Henk67
 
@4strokerules,

Heeft mijn geen advies gegeven,vraag er binnenkort even na.
De eerste 500km rustig aan gedaan, toen geleidelijk meer toeren en pittiger optrekken.

Mijn klepsteel rubber zijn waarschijnlijk ook niet fris meer gezien het roet wat aan de binnenkant van de inlaatklep zit.
Of dit het probleem van het olieverbruik oplost betwijfel ik., maar vervang ze toch maar.


Henk67
 
@4strokerules,

Heeft mijn geen advies gegeven,vraag er binnenkort even na.
De eerste 500km rustig aan gedaan, toen geleidelijk meer toeren en pittiger optrekken.

Mijn klepsteel rubber zijn waarschijnlijk ook niet fris meer gezien het roet wat aan de binnenkant van de inlaatklep zit.
Of dit het probleem van het olieverbruik oplost betwijfel ik., maar vervang ze toch maar.
Henk67

Mooie opvoer kit van Pami :} hou ons op de hoogte hoe het verder gaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan