Olieverbruik ktm 450 exc

15 apr 2015
1
0
Biezenmortel
Hallo

Ik heb onlangs een ktm 450 exc uit 2010 gekocht en nou ben ik er achter gekomen dat hij toch wat olie verbruikt ik heb nou ong. 150-200 km gereden en heb 50ml motorolie bijgevuld de motor heeft nou 160 uur gelopen en ze hebben mij gezegd dat de motor onlangs gereviseerd is . de vorige eigenaar heeft hem bij andre motors gekocht .heb daar nog naartoe gebeld maar kom daar geen verdere informatie krijgen maar komt daar wel vandaan. Wat is jullie ervaring hiermee en wat mag de motor maximaal aan olie verbruiken .
 
Die type ktm's (XC4) zijn zeer moeilijk te peilen. Ik heb die van mij de ene keer haast onderaan staan, kijk ik de volgende dag, staat alles weer halverwege. En gewoon door enkel een keer te starten. Verbruik bij die van mij is, tussen de verversingen door, een goede 100ml op 19u/850km (95% offroad). Ja , ik houd alles bij ;) . Totaal nu 229u/9950km met de eerste zuiger. Motul 5100 10W50.
 
Laatst bewerkt:
Alle motoren op marktplaats zijn nét gereviseerd...

Olie verbruiken kan doorgaans 2 oorzaken hebben: via de zuigerveren en via de klepsteelrubbers. Deze laatste worden bijeen el cheapo revisie (lees: zuiger wisseltje) vaak overgeslagen en willen nog weleens uitdrogen uitleuteren en dan gaan lekken. Ff compressie meten of n lektest om de zuiger uit te sluiten en dan, indien nodig, de klepsteelrubbers vervangen.
 
Alle motoren op marktplaats zijn nét gereviseerd...

Olie verbruiken kan doorgaans 2 oorzaken hebben: via de zuigerveren en via de klepsteelrubbers. Deze laatste worden bijeen el cheapo revisie (lees: zuiger wisseltje) vaak overgeslagen en willen nog weleens uitdrogen uitleuteren en dan gaan lekken. Ff compressie meten of n lektest om de zuiger uit te sluiten en dan, indien nodig, de klepsteelrubbers vervangen.

:^

Niets aan toe te voegen.
 
0,0 zorgen om maken. Dit model staat bekend dat hij wel een druppeltje lust zo nu en dan.
Belangrijker is om een keer je koppelingsdeksel er af te trekken en de staat van je kunststof tandwielen te checken van de oliepomp :) Hier wil na verloop van tijd slijtage optreden wat wél ernstige schade kan opleveren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan