Olieverbruik Suzuki Bandit 1200 S (K1)

rayke22

Die hard MF'er
16 okt 2005
752
34
olen
Hoi,

Ik heb een Bandit 1200S(K1) met +/-24000km. Nu heb ik recent gemerkt dat de motor 0.250liter olie verbruikt per 1000km. Ik gebruik de voorgeschreven 10W40olie van een gekend merk.Heeft iemand ook ervaring met olieverbruik? Weet iemand wat als "normaal olieverbruik" beschouwd wordt?
Graag uw reakties.

Groeten ;)
 
mijn b12 doet ongeveer 1/2 liter per 4000km.

volgens de wphl mag een b12 1 liter op 1700km doen voordat het abnormaal is. dat geldt met name voor het huidige model.

dus maak je maar geen zorgen!
 
Laatst bewerkt:
Ik veronderstel dat je met wphl,werkplaatshandleiding bedoelt.
Welk werkplaatshandboek heb jij(auteur,uitgever),in hetgene dat ik heb staat er niets vermeld van olieverbruik.
 
Hoi,

Ik heb een Bandit 1200S(K1) met +/-24000km. Nu heb ik recent gemerkt dat de motor 0.250liter olie verbruikt per 1000km. Ik gebruik de voorgeschreven 10W40olie van een gekend merk.Heeft iemand ook ervaring met olieverbruik? Weet iemand wat als "normaal olieverbruik" beschouwd wordt?
Graag uw reakties.

Groeten ;)

Olie verbruik kan door slechte klepseals/geleiders komen. ook de zuigerveren en olieschraapveren kunnen lichte slijtage hebben. Lagers met lichte slijtage kunnen voor een verhoogde spatsmering zorgen en onderdruk ik het blok.
Ook de rijstijl, of verandering van rijstijl kan dit tot gevolge hebben. Altijd dezelfde olie gebruiken is ook een pré, niet alleen de zelfde dikte!
Maar 0,25cc olie op 1000km is helemaal niet slecht en ik zou er geen drukte over maken. Gewoon optijd bijvullen en zeker niet teveel, Misschien verbruikt hij de eerste 0,25cc sneller omdat het olie niveau hoger staat beter wachten met bijvullen tot je een halve liter kan bijvullen.
 
Hoi,

Bedankt voor de info!
In het bulletin wordt wel gesproken over 1/4 gallon op 600miles i.p.v. de 1000miles die jij vermeld.Maar dat is nog erger,het zou 0.95liter per 990km zijn. De mijne verbruikt dik 1liter op 4500km,dus niet extreem veel als ge dat bulletin gelezen hebt. :]

Groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan