Olieverbruik: wat is fabrieksaf normaal?

Sportscub

MF'er
26 mrt 2004
112
0
Goes
Tja iedereen beweert iets anders....
M`n cb350f verbruikt ongeveer een liter op 1000 kilometer bij normaal gebruik.
Wat gaf de fabriek op voor normaal?
Wat gebruiken jullie CB tjes?

Thanks!
 
1 op 1000 is nog "acceptabel" voor een oud beestje.

Wel is het zo dat 350-jes altijd blijven rijden als ze op zijn, maar ze gaan wél olie zuipen.

De mijne verbruikt 1 op 4000 (ongeveer, ik hou dat nooit zo bij).
 
Ik heb ook ooit (in een grijs ver verleden) CB350F gereden en kan me herinneren dat ook daarmee een olieverbruik van 1 op 1000 werd gehaald.
Ondanks dat het blokje verders goed liep (en loopt,degene aanwie ik haar heb verkocht rijdt er nog steeds mee en het blok is nog niet losgeweest).
Dus maak je daar maar geen al te veel zorgen om...
Bij brikkies (en zekers van de luchtgekoelde!!) is dit nog een acceptabel verbruik.
Destijds (lees begin jaren '70,toen de 350 uit de fabriek rolde) zal het verbruik wellicht iets minder zijn geweest,al lijkt me 1 op 4000 wel erg weinig...rij je haar wel goed warm zodat de condens zich kan oplossen/verdampen?
Pas als een duidelijke oliepluim uit de uitlaten komt en de bougies een zwartige indruk maken (of zelfs vetslaan),wordt het tijd om je zorgen te maken en aan revisie te gaan zitten denken.
Tot die tijd: veel plezier met je 350F!
 
Net een ritje duitsland en oostenrijk gehad en tijdens 3415 km ongeveer 1/2 liter bij moeten vullen. dus die 1000 vind ik persoonlijk erg hoog. Voordeel is wel dat de mijne niet zweet en 4415 km geleden een revisie achter de rug heeft.

't is wel een 400 maar lijkt mij toch hetzelfde
 
Net een ritje duitsland en oostenrijk gehad en tijdens 3415 km ongeveer 1/2 liter bij moeten vullen. dus die 1000 vind ik persoonlijk erg hoog. Voordeel is wel dat de mijne niet zweet en 4415 km geleden een revisie achter de rug heeft.

't is wel een 400 maar lijkt mij toch hetzelfde


heeej welkom back!!! lekker tripje gemaakt ? geen gedwongen stopjes moeten doen ofzo ?
 
heeej welkom back!!! lekker tripje gemaakt ? geen gedwongen stopjes moeten doen ofzo ?

Yep 1tje op de heenweg moesten we een stukje de A4 op richting Aachen, toen plopte mijn demper los net op het moment dat ik dacht, zo en nu kijken wat ie wil, dus snel een blikje gezocht en tussen de uitlaat en klem gezet (wel handschoenen aangehouden want uitlaat was nog heet). Blikje zit er nu nog tussen, maar straks weer mijn open demper er op en dan kan ie weer. Oh ja nog 2 keer mijn ketting moeten spannen, rekte behoorlijk op met die tochtjes in de bergen. En 1 achterlichtje vervangen.

Dus mijn Tyraps, ducktape en ander handig spul zelf niet nodig gehad. Maat van me met zijn watergekoelde denim bike, hebben we in oostenrijk nog zijn thermostaat er uit geschroeft, klote ding ging niet open.
 
Tja ik moet er wel bij vermelden dat hij wat lekt uit de koppakking en bij een tijdje 140 achter elkaar gaat een kering lekken athans m`n linker voetsteun wordt nat van de olie.
Verder komt er nu behoorlijk olie uit de (zo te zien) voetpakking....

Tja eigenlijk moeten m`n kop en cilinder eraf.
Maar ja hij rijdt gewoon goed en Aldi olie is niet duur.
Controle voor iedere rit doe ik toch wel.
Heb ooit een in puin gedraaid blok gehad toen ik 200 km niet naar de olie hd gekeken.

Bij een lekke koppakking: heb ik dan grote kans om m`n kop of cilinders te moeten vlakken?
Of vaak puur alleen pakking steken?
 
Als er iets gevlakt moet worden is dat meestal de kop,veel mag dat ook niet kosten (€50,-).
Als voetpakking en kleppendeksel zweet en koppakking lek is zou ik gewoon eens een "topend" revisie doen,da's financiëel nog aangenaam...
 
Terug
Bovenaan Onderaan