Olifant doodt jongen om motorfiets

fastbike

MF veteraan
In memoriam
23 jul 2002
8.693
1
Amersfoort
En dan maken wij ons in nederland zorgen om overstekende eenden... -O-

of gieters


bron: telegraaf.nl



Olifant doodt jongen om motorfiets Ho Chi Minhstad - Een wilde olifant heeft een veertienjarig jongetje vertrapt in zuidelijk Vietnam. Het beest overviel de jongen, die samen zijn familie op een motor door de natuur reed. De olifanten in het gebied staan erom bekend metalen objecten te slopen.

Het jongetje, zijn neefje en zijn stiefvader reden samen op een motorfiets richting een visplek in de jungle. Onderweg daar naartoe zijn de drie aangevallen door de olifant. “De jongen is overleden aan hoofdwonden die hij opliep bij deze aanval”, aldus Nho Van Son, politievoorzitter van het nabijgelegen dorpje Thanh Son.

Hekel aan metaal

Het neefje en de stiefvader van de jongen zijn allebei ontkomen. Het dier is onderdeel van een kudde van zeven wilde olifanten die 120 kilometer van het dorpje af leven. “De dieren vallen zelden mensen aan, maar hebben een hekel aan metalen objecten”, meent Son. “In het verleden hebben de olifanten al meerdere motorfietsen gesloopt.”


R.I.P jongetje '(
 
Laatst bewerkt:
"In het verleden hebben de olifanten al meerdere motorfietsen gesloopt.”



Doettie anders nooooooit.

Elephant-motorcycle-transport.jpg


Wel triest voor het jochie.

Richard 8-)
 
En dan maken wij ons in nederland zorgen om overstekende eenden... -O-

of gieters


bron: telegraaf.nl



De jongen is overleden aan hoofdwonden die hij opliep bij deze aanval”, aldus Nho Van Son, politievoorzitter van het nabijgelegen dorpje Thanh Son.




R.I.P jongetje '(




Had hij maar een helm moeten dragen he? -O-
 
Olifanten schijnen het inderdaad echt op (berijders van) motorfietsen te hebben voorzien. Toen ik parkmanager was in Kasanka National Park in Zambia, reed ik vaak op mijn 4-takt crosser door de bush. De stichter van het park, een oude olifantenjager genaamd David Lloyd, verklaarde me voor gek. De locals beweerden dat olifanten geirriteerd worden door de reflectie van de zon op chromen en gepolijste metalen delen. Gelukkig maakte ik mijn fiets nooit schoon...
 
Lekker suggestieve titel. Ik dacht al dat die olifant die motor wilde hebben... :)
Als je een olifant irriteert door met een auto langs hem te rijden dan "doodt ie je toh ook niet om de auto". Dit is hetzelfde als een mens die een irritante mug doodslaat, maar dan op een grotere schaal.
 
Lekker suggestieve titel. Ik dacht al dat die olifant die motor wilde hebben... :)
Als je een olifant irriteert door met een auto langs hem te rijden dan "doodt ie je toh ook niet om de auto". Dit is hetzelfde als een mens die een irritante mug doodslaat, maar dan op een grotere schaal.


only quoting telegraaf.nl..... en de telegraaf lust wel een sensationele headline O-)
 
Ik denk als 3 tot 5 ton met kracht op je hoofd gaat staan, dat zelfs een helm daar moeite mee gaat hebben.
 
ik dacht dat een of andere vetklep dat joch had vermoordt om dat hij zijn motor wilde hebben

gelukkig zijn gieters niet zo zwaar als olifanten, ze zullen maar een olifant naar je kop gooien
 
Ik denk als 3 tot 5 ton met kracht op je hoofd gaat staan, dat zelfs een helm daar moeite mee gaat hebben.

olifanten doden niet met hun poten, maar door met hun kop te duwen..
Maar idd, een helm zal niet veel uitmaken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan