ombouw cb400f naar caféracer

Hmmm....als je de tuimelaars hoort tikken zijn die niet helemaal fris of zijn je kleppen toe aan een stelbeurt.....
 
Volgens deze man kon het geen kwaad en kon je er gewoon mee door rijden.
Hij heeft zelf ook op een cb400f gereden en zei dat de zijne dit ook wel had.
Misschien moeten de kleppen nog een keer gesteld worden, had het al een keer gedaan maar misschien moet ik ze nog eens controleren.

Greetz Mark
 
Zo nieuw bandje eronder en ik moet je zeggen het rijd een stuk beter.
Heb er een bridgestone bt45 batlax onder gegooid, hij stuurt nu al beter door de bochten dan de oude band :X :X :X hoe zou dat toch kunnen komen???

Nu kan ik in ieder geval veilig vrijdag richting Drenthe.

Alleen heb tijdens het sleutelen toch lichte lekkage aan het blok gevonden, weet niet waar het vandaan komt, maar mijn carterpan is na schoon maken, toch weer wat vochtig naa een ritje.
Maar hij lekt niet super erg dus ik rij er gewoon mee verder, hou mijn oliepeil goed in de gaten en zoals velen zeggen oudjes horen wat te lekken _O-

Greetz Mark
 
Zo nieuw bandje eronder en ik moet je zeggen het rijd een stuk beter.
Heb er een bridgestone bt45 batlax onder gegooid, hij stuurt nu al beter door de bochten dan de oude band :X :X :X hoe zou dat toch kunnen komen???

Nu kan ik in ieder geval veilig vrijdag richting Drenthe.

Alleen heb tijdens het sleutelen toch lichte lekkage aan het blok gevonden, weet niet waar het vandaan komt, maar mijn carterpan is na schoon maken, toch weer wat vochtig naa een ritje.
Maar hij lekt niet super erg dus ik rij er gewoon mee verder, hou mijn oliepeil goed in de gaten en zoals velen zeggen oudjes horen wat te lekken _O-

zou me ook niet erg druk maken om een beetje lekkage, zolang er niet telkens een plas olie onder ligt....no worries, zie het maar als territoriumgedrag

Greetz Mark
 
Zo nieuw bandje eronder en ik moet je zeggen het rijd een stuk beter.
Heb er een bridgestone bt45 batlax onder gegooid, hij stuurt nu al beter door de bochten dan de oude band :X :X :X hoe zou dat toch kunnen komen???

Nu kan ik in ieder geval veilig vrijdag richting Drenthe.

Alleen heb tijdens het sleutelen toch lichte lekkage aan het blok gevonden, weet niet waar het vandaan komt, maar mijn carterpan is na schoon maken, toch weer wat vochtig naa een ritje.
Maar hij lekt niet super erg dus ik rij er gewoon mee verder, hou mijn oliepeil goed in de gaten en zoals velen zeggen oudjes horen wat te lekken _O-

Greetz Mark
Daar is mijn opa het niet mee eens!!
:+
 
:X :X :X :X :X :X

Ben van het weekend naar Drenthe geweest en ben er achter gekomen dat ik mijn motor toch maar niet ga ombouwen tot caferacer.
Heb met het origineele stuur al last van mijn rug laat staan met een stokstuur, of clipons.
Ook krijg je nu vele leuke reacties van mensen die vroeger ook zo'n 400tje hebben gehad en origineel vind ik de motor ook steeds leuker worden.

Dus ik denk dat ik de motor maar ga opknappen en gewoon origineel houd.
(velen zullen nu waarschijnlijk denken: hehe die is wakker geworden :X )

Alleen direct een vraag

Wie o wie kan mij helpen aan een net origineel zadel, waarvan de bodemplaat hard is en het dekje in redelijke staat van is.
Ook ben ik opzoek naar het origineele 400 f2 stuur, deze is namelijk iets hoger dan het f1 stuur wat er nu dus opzit.

Alvast bedankt

Greetz mark
 
Kan je trouwens je spaken opnieuw laten verzinken???
Kreeg ook van iemand te horen dat de onderpoot van een cb550f voorvork (rechterpoot) ook past op de bovenpoot van een cb400f, zodat je dus aan de andere kant ook een remklauw kan plaatsen.
Ook schijnt dat je op de velg van een cb400f ook een tweede schijf kan plaatsen door de bouten te verlengen.

Kan dit echt?????

Greetz Mark
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je beter voor een setje van RVS kunt gaan, roesten nooit meer.

Maar nu het geen caferacer meer wordt doe je dan die mooie tank weg? O-) En misschien nog wel ander leuk spul...
 
Nee die tank gaat voorlopig niet weg, het is nog steeds mijn wens om ooit een caferacer te maken, maar dan als ik een tweede motor hebt.
Ik wil deze gewoon zo maken dat je er makkelijk lange enden mee kan rijden, wil er ook mee op vakantie, vandaar.

Greetz Mark

En ja ik weet het ik verander nog wel eens van gedachten, maar nadat ik met mijn cb400f naar drenthe ben gereden ben ik er wel 100% overeens dat ik er geen ander stuurtje erop zet zodat je nog meer voorover zit.
Ik wil de motor haast origineel maken, ophet uitlaatsysteem na en ik zou graag dubbele schijven voor willen vooral om beter te kunnen remmen.
 
ja 2e schijf is geen probleem. gewoon langere bouten kopen voor in de naaf, en nog een linker vorkpoot met klauw
de klauwen zijn normaalgezien ook geen probleem doordat ze symetrisch zijn.
 
Kijk dat wilde ik horen!!!!
Een tweede schijf aan komen is geen probleem, maar een rechter poot en remklauw met slang is wat moeilijker.
Iemand misschien nog een rechter poot met klauw liggen???mag ook een complete cb550f voorvork zijn.

Greetz Mark
 
ja 2e schijf is geen probleem. gewoon langere bouten kopen voor in de naaf, en nog een linker vorkpoot met klauw
de klauwen zijn normaalgezien ook geen probleem doordat ze symetrisch zijn.

mark...linker poot bedoel je denk ik? heb vlgs mij nog een klauw liggen (en een vorkpoot ook (links)
 
Nee, ik bedoel een rechter poot. :W
Want ik wil er een tweede schijf opzetten. })
En nu zit mijn schijf links dus de klauw ook, dus ik heb een rechterpoot nodig en klauw.

Greetz Mark
 
Wat ik nog aan mijn motor wil gaan doen.

-dubbele schijf voor
-aluminium velgen en opnieuw verzinkte spaken of nieuwe rvs
-origineel zadel opnieuw bekleden.
-heb nog een rode origineele tank liggen, deze in de origineele gele kleur spuiten evenals de zijkapjes wegens erg veel beschadigingen.
-in de winter blok eronder uit en opnieuw spuiten, nieuwe pakkingen en keeringen en de onderdelen die vervangen moeten worden vervangen
-voorspatbord en achterspatbord opnieuw verchromen (als het geld het toelaat :X )
-in de winter heel de motor uit elkaar en frame poedercoaten en alle andere zwarte onderdelen.

Dit zal in een erg rustig tempo gebeuren, het budget zal steeds even aangevuld moeten worden :X

Greetz mark
 
Heb de plek gevonden waar mijn blok lekt
Volgens mij is dat de oliepomp toch??????
Is deze pakking te vervangen zonder eerst de olie uit het blok te halen??

full



Alvast bedankt :} :} :}

Greetz mark
 
Terug
Bovenaan Onderaan