ombouw cb400f naar caféracer

Ehhhhh en wie heeft zo'n pakkingsetje liggen???
Ik dacht dat ik die pakking ook had, maar heb alleen de pakkingen van het onderblok zonder deze pakkingen erbij |( |(

Greetz mark
 
Da's je oliepomp die lekt... (blokje rechts boven het kringetje dat je hebt gemaakt) olie loopt naar het laagste punt, vandaar dat hij bij het kringetje lijkt te lekken. Nieuw o-ringen bestellen (bijv. bij honda4.nl of fourdeel.com)
 
Hij lekt echt op het kringetje dat ik heb gemaakt.
Als ik de motor laat lopen zie je het daar lopen en is het bij het vierkantje droog.
Maar zal nog een keer goed kijken.
O-ringen heb ik wel gelukkig al van de oliepomp!!!
Nog bedankt!!! voor de info

Greetz Mark
 
gewoon op 1 kant schuin tegen muur leggen (of net zoals op de cbbbq in de bosjes mikken op zijn zij), pompke los halen, schoonmaken, rubbers vervangen en terugbouten. Controlleer voor de zekerheid ook je oliedrukschakelaar, deze gaan ook wel eens lekken en dan lijkt het alsof het ergens anders uit komt.
 
Dat rondje IS de onderkant van je oliepomp.... 99,9% dat 't de O-ringen zijn. Voor de kosten hoef je 't niet te latenb: nog geen tientje. Brommer op z'n zij (kan de olie gewoon in t blok blijven)
Bekijk ff in je WPH hoe die oliepomp d'r uitziet, dan snap je wat ik bedoel.
 
Weet iemand misschien een adresje waar je stickers kan laten maken???

Ik heb namelijk een rode deukloze roestvrije tank over die ik de kleur geel wil geven net als de motor.
Ik wil dit doen omdat er 2 deuken in mijn tank zitten en er aardig wat roest in de tank zit.
De stickers van honda en super sport zijn denk ik niet zo moeilijk te krijgen alleen de belijning die op de tank zit wel???

Alvast bedankt

Greetz Mark
 
David Silver heeft die sets, alleen zonder striping. Voor een F0/1 dus.. Kosten wel 40 pond ex btw en ex verzend
PDK_CB400F2_Y.jpg


Wellicht dat je die striping ergens kan laten maken?

Of anders Pelders misschien? Of AFE Graphics...
 
Dat rondje IS de onderkant van je oliepomp.... 99,9% dat 't de O-ringen zijn. Voor de kosten hoef je 't niet te latenb: nog geen tientje. Brommer op z'n zij (kan de olie gewoon in t blok blijven)
Bekijk ff in je WPH hoe die oliepomp d'r uitziet, dan snap je wat ik bedoel.


Die 0,1 % hebben we al gevonden, de cb 400 van Cathje lekte als de ziekte en dat bleek bij de startmotor net boven de oliepomp weg te komen, de O ring die rond de startmotor zit was helemaal plat en dichtte niet meer af. De lekkage lijkt dan op dezelfde plek te zitten als die van de oliepomp.
 
OK heb ik zelf nog nooit meegemaakt, maar zou best kunnen idd (is ook een wat makkelijker klusje qua vervangen ;) )
 
@ Rockert, ga misschien die tank op mijn cb350 twin zetten.
Ga namelijk een cb350 twin kopen en deze ombouwen tot caféracer, ook omdat deze niet volledig compleet is en toch al volledig uit elkaar ligt.

Wat betreft de lekkage die moet ik nog steeds even oplossen, maar heb er even de tijd niet voor gehad en zo hard lekt de pomp ook weer niet, maar dat ga ik binnenkort even doen.

Greetz Mark
 
Terug
Bovenaan Onderaan