Ombouw naar Twin spark uitvoering BMW R100 RT bwj 1979

ED28

MF'er
Donateur
5 sep 2022
65
14
Dilsen/Stokkem Belgien
Wie zou me dit probleem kunnen verduidelijken waarom de stroboscoop niet werkt op de bovenste bougiekabel rechtse cilinder maar wel op de rechtse cilinder onderkant en de linkse cilinder boven en onder ?? ook hetzelfde probleem bij plaatsing nieuwe module (bobine) . Bougies vonkt wel maar misschien niet krachtig genoeg om de stroboscooplamp te doen flitsen ??
Alvast bedankt voor de reacties .
 
Heb er toch maar een foto van gemaakt en deze ingeladen want een pdf werkt niet .
IMG-4861.jpg
 
De voorste bobine geeft een impuls enkele sec na de eerste ontsteking van de andere bobine.
Nee hoor, beide bobine vonken gelijk. In de inbouwhandleiding staat dat je de ontsteking wat later moet zetten als standaard. Een graad of acht bij 3000 toeren.
Heb je de bougies ook al gewisseld? Misschien heeft de links onder wel sluiting.
 
Hallo halflive , alvast bedankt voor je reactie. Daar ben ik een leek in . Dan zou ik naar iemand moeten gaan die er meer verstand van heeft . En daarbij heb ik ook niet het nodige gereedschap om de juiste voorontsteking in te stellen zoals bv gradenboog die voor op de krukas wordt geplaatst om de juist positie van de ontsteking weer te geven . Maar ik ga erachter , ken wel iemand die dit wel zou kunnen . Wordt vervolgd
 
De meeste stroboskopen werken met een capacitieve opnemer om de bougiekabel. Deze pikt te ontsteekpuls op. Door het wasted-spark principe is in de ene bougiekabel de richting van de ontsteekpuls tegengesteld aan die van de andere bougiekabel. Simpel gezegd: de puls begint bij de bobine, gaat naar de bougie, door het motorblok naar de andere bougie en dan weer naar de bobine.
De stroboskooplamp moet met een bepaalde puls getriggerd voor wat betreft de richting. Daarom ook de eerder gestelde vraag of je de opnemer al eens omgedraaid hebt.
 
De meeste stroboskopen werken met een capacitieve opnemer om de bougiekabel. Deze pikt te ontsteekpuls op. Door het wasted-spark principe is in de ene bougiekabel de richting van de ontsteekpuls tegengesteld aan die van de andere bougiekabel. Simpel gezegd: de puls begint bij de bobine, gaat naar de bougie, door het motorblok naar de andere bougie en dan weer naar de bobine.
De stroboskooplamp moet met een bepaalde puls getriggerd voor wat betreft de richting. Daarom ook de eerder gestelde vraag of je de opnemer al eens omgedraaid hebt.
1 bobijn doet de bovenste bougies, de andere de onderste. zijn stroboscoop werkt op 3 van de 4 bougies, met de klem in de juiste richting (veronderstel ik), dus klopt je verhaal niet helemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan