Ombouw project KTM LC4

ktm RUUD

MF'er
19 aug 2004
151
0
kaatsheuvel
hey
Ik heb nu ook sinds enige tijd een crossmotor. Van een maat van mij overgekocht voor 150 Euries. Het is op zich wel een geef ding. Afgelopen zomer heb ik hem van hem overgekocht. Toen dus natuurlijk meteen opgaan rijden (achter af misschien beter niet kunnen doen). ikke netjes olië peul gecontroleerd. Flink wat bij moeten goeie'n (zat nix in volgens mij). Wat blijkt nou heeft hij d'r een jaar lang mee gereden zonder d'r ook maar een drupke olie bij te gooien. Met als gevolg dat toen ik d'r op reed (beetje aan de schouwe kant) dat hij warm liep. Ik netjes meteen dat ding afgezat. Wil ik hem later weer proberenen te starten hoor ik m'n zuiger tegen de kop aanslaan.
Toen begon het gejonguh dus, ik meteen begonnen met de motor d'r onderuit te sleutelen. Helemaal open gehad. alles wat aan vervanging toe was vervangen.
Nieuw bigend, drijfstang, pakkingen. De kleppen in laten slijpen.
De schade viel gelukkig nog mee. Weer in elkaar gezet. en hij loopt nu als een tierelier. Ik helemaal ;) .
Maar ja nu ik hem zo zie staan wil ik hem eigenlijk niet weer gaan afraggen.
En dus heb ik besloten d'r een SM van te gaan maken.

ik zal jullie zeker op de hoogte gaan houden. Als er intresse is dan.
ff in het kort wat ik allemaal wil veranderen.
*Nieuwe velgen. EXCEL natuurlijk Zwarte velg en Gouden naaf 3.5" voor en 5.0"
achter. Met daar op natuurlijk een niew setje banden moet nog ekkes zien of ik zie omlaat spaken en dan mijn naaf laat anodiseren als dat mogelijk is.
*Verder wil ik d'r voor een motomaster schijfje en nieuwe remtang op zetten. Ik vind zelf die racing kit d'r wel mooi uizien. aangezien dat ie dan bij de naaf past. alleen dat kost wel wat.
*Ik wil 'r ook nog een nieuwe uitlaat RVS uitlaatbocht voor maken aangezien dat die er nu op zitten helemaal verroest zijn. en niet echt bij mij schône demper past
*D e achter veer wordt ook goud gespoten in de kleur van de naaf.
*Het frame wordt in de nieuwe KTM kleur gecoat.
*het blok idem.
*D e achter brug ga ik nog polijsten.
*En d'r komen natuurlijk andere kappen op want ik vind dit echt afzichtelijk d'r uitzien. allemaal krassen en strepen die ik niet weg gepoest krijg. de bedoeling is een ander zadel niet zo'n vierkant, met een zwarte hoes. de rest van de kappen worden ook zwart op de tank kappen het spat bord de handguards en het stuurkapje na die worden namelijk oranje.

Ik zou graag jullie mening en/of opmerkingen willen horen, ben namelijk nog niet honderd procent uit over hoe ik de looks wil. maar af komt ie
ik begin d'r nu alweer zin in te krijgen en jullie hopelijk ook. :9~

(Ik zal dalijk wat pic's proberen te posten)
 
krijg popup voor wachtwoord enzo...zal wel voor de plaatjes zijn :)
als ik plaatjes zie ga ik naar de lettertjes kijken :+
 
Het blok

Blok.jpg


D'r komen dus nog goeie foto's aan. (bij daglicht |( )
 
Laatst bewerkt:
zo misschien iemand van de moderaters zo vriendlijk willen zijn om mijn eerst posten van die plaatjes te kunnen verwijderen. aangezien er dan heel de tijd om een wachtwoord en gebruikersnaam geprompt wordt. Dat lijkt mij namelijk vrij irritant.

:}
 
Dat word een duur projectje zeker? Maar ja, als je de motor voor 150 Pleuro's hebt gekocht heb je al veel gewonnen. Ik krijg ook geen login schermpjes meer trouwens. Ik volg het wel, als je zin hebt om het bij te houden.
 
Dat word een duur projectje zeker? Maar ja, als je de motor voor 150 Pleuro's hebt gekocht heb je al veel gewonnen. Ik krijg ook geen login schermpjes meer trouwens. Ik volg het wel, als je zin hebt om het bij te houden.

Eerst effkes m'n rijbewijs halen nog maar een paar lesjes.
En dan beginnen aan m'n winter projectje
 
Dat plastic, is dat niet iets om dat gewoon te laten spuiten ofzo (en stuk van voorspatbord af)? Het lijkt er verder namelijk best goed uit te zien. Of is dat niks? Zou denk ik al een hoop geld schelen. Of het moet zijn dat je tegen een mooiere set aanloopt natuurlijk, maar ik vind de vormen al best mooi. Past het plastic van nieuwere modellen trouwens zonder al te grote problemen daarop?

Zo, nu even naar het land waar ik heel goed kan rijden op een supermotard. Dromenland. ;)
 
Vuile mazzelaar :P
150 euro voor zo'n mooi ding! haha. Word als je er geld in stop een heeel mooi project! En anders wil ik het wel gaan doen :) bied nu 300 euro, das toch al 200% winst :+
 
Vuile mazzelaar :P
150 euro voor zo'n mooi ding! haha. Word als je er geld in stop een heeel mooi project! En anders wil ik het wel gaan doen :) bied nu 300 euro, das toch al 200% winst :+

In middels zit d'r alle wel wat meer geld ingepompt aangezien me big-end naar de knoppe was. Maar voor de juiste prijs is alles te koop :P
 
Dat plastic, is dat niet iets om dat gewoon te laten spuiten ofzo (en stuk van voorspatbord af)? Het lijkt er verder namelijk best goed uit te zien. Of is dat niks? Zou denk ik al een hoop geld schelen. Of het moet zijn dat je tegen een mooiere set aanloopt natuurlijk, maar ik vind de vormen al best mooi. Past het plastic van nieuwere modellen trouwens zonder al te grote problemen daarop?

Zo, nu even naar het land waar ik heel goed kan rijden op een supermotard. Dromenland. ;)

Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Alleen dat plastic is van Polypropyleen gemaakt. Daar hecht bijna geen verf aan volgens mij. (Weet ik niet zeker hoor, heb hier op het forum gelezen dat het kan, en dat het niet kan). En tsja het plastic is wel erg flexibele dus ik ben bang dat m'n verf dan gaat scheuren.
En als ik een honderd of 2 kwijt ben aan kappen. dan ben ik d'r wel meteen vanaf.
Denk namelijk niet dat ik het zo mooi kan spuiten als nieuw.
 
weet er toevallig iemand of het veel uitmaakt als ik die collector(dacht dat het zo heet.) Die je op de laatste foto ziet. Dat verroeste ding dat voor mijn demper zit. Of ik die er zomaar tussen uit kan halen. Zonder dat dit dramatische gevolgen heeft voor mijn motor? :?
 
Als je die er tussenuit haalt, gaat hij gruwelijk lawaai maken. Je komt dan nl een stuk of 10 cm uitlaat te kort om de voor en achterkant met elkaar te verbinden :9
 
weet er toevallig iemand of het veel uitmaakt als ik die collector(dacht dat het zo heet.) Die je op de laatste foto ziet. Dat verroeste ding dat voor mijn demper zit. Of ik die er zomaar tussen uit kan halen. Zonder dat dit dramatische gevolgen heeft voor mijn motor? :?

Volgens mij niet. Op een open-systeem zit niet zo stuk namelijk, dat loopt gewoon door :)
Het zal eerder zijn om aan de geluids- en emissie-eisen te voldoen.
 
Stoer project hoor, [me]smitjr markeert ook dit topic
[/me]

(wel lache, al die winterprojecten markeren *D )
 
je ketting is versleten... :+

Ja weet ik. en de tandwielen ook ;(

ik ga d'r eerst zo mee over de weg rijden om te kijken wat d'r allemaal nog veranderd moet worden. Daarna zet ik d'r nieuwe tandwielen en een ketting op.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij niet. Op een open-systeem zit niet zo stuk namelijk, dat loopt gewoon door :)
Het zal eerder zijn om aan de geluids- en emissie-eisen te voldoen.

Dan gaat dat d'r in ieders geval gewoon tussen uit en wordt het gewoon een rvs buis. Ik erger me hier namelijk dood aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan