Ombouw remklauw EML1 zijspan

fmf

Rookie
15 feb 2022
9
0
Goedendag,

Ik heb een Guzzi met EML zijspan waarop een grimeca remklauw zit.
Dit is een klein zijspan, sport of 1 genoemd.
Nu heb ik in meerdere (oude) topics gelezen dat dit eenvoudig om te zetten is naar een brembo P05 remklauw (van de kleine Guzzi's).
Heeft iemand dat al gedaan?
Ik zou graag een foto zien van de ombouw (beter goed gekopieerd dan slecht bedacht).

Ook werd er een artikel aangehaald van van Motorrad-gespanne "Bremsenumbau EML GT", heeft iemand dat artikel?

Alvast dank en groet,

Fokke
 
De nu gemonteerde remklauw
 

Bijlagen

  • 20210326_144116.jpg
    20210326_144116.jpg
    166,8 KB · Weergaven: 52
Wat is de h.o.h afstand van de bevestigings gaten van zo'n p32 klauw?
Dit is een rechter voorrem klauw?
 
Grimeca klauw is h.o.h. 65 mm.
Dus er zal een nieuw bevestigings punt moeten komen.

Dank voor reactie zover.
Misschien komt nog iemand met een foto van een al omgebouwde.
 
De klauw moet uitkomen met de schijf diameter. Dan gebruik je alleen het onderste gat en kan je het bovenste gat met een strip opvangen.
Anders moet je een bracket met vier gaten maken. Gezellig met een kartonnetje aan de slag.
 
Voor mij wordt dat komen najaar of winter.
Heb nu de remmen van de guzzi voorzien van nieuwe rubbers en alle remleidingen vernieuwd. Waren waarschijnlijk nog de originele (Guzzi cal 2 1984) slangen die er op zaten.
Ook de slang naar zijspanrem vernieuwd.
Hierbij viel toch wel op dat zo'n grimeca een ielig remklauwtje is.
Daarom nu aan het zoeken naar andere mogelijkheden.
De huidige Grimeca klauw doet het nog en zoveel kilometers maak ik ook niet.
 
Naast de voor remklauwen kan je ook overwegen om de achter remklauwen van Guzzi of Ducatie te gebruiken
51bb771333773270.jpg

Deze groene komen van Ali dus Chinese neppers en doen hun werk al drie jaar en rond de dertig duizend kilometer zonder storing .
Kost iets van 20 euro met blokken en zoals je kan zien zijn ze vaak eenvoudig pas te krijgen
 
Gebruikte KTM of Ducati achterklauwtjes wordt een hoop geld voor gevraagd. Die Chineesjes heb ik ook wel naar gekeken maar heb nog geen imitatie Brembo Of grimeca gevonden. Ik wil wel graag M10x1 en remblokjes kunnen kopen.
 
Gebruikte KTM of Ducati achterklauwtjes wordt een hoop geld voor gevraagd. Die Chineesjes heb ik ook wel naar gekeken maar heb nog geen imitatie Brembo Of grimeca gevonden. Ik wil wel graag M10x1 en remblokjes kunnen kopen.
Wat is een hoop geld? Ik heb op mn bakwiel Aprilia achterremklauwen zitten. Is ook Brembo
 
Remblokken is het probleem niet die voor Ducatie passen er gewoon in die zitten in die groene exemplaren ook ,=
Zijn al weer een paar jaar oud en goed gebruikt kan best zijn dat ze tegenwoordig over gegaan zijn naar die M10x1 draad voor de Banjo .
Maar ze komen met de Banjo erbij , dat zou geen probleem hoeven zijn .
Een klein jaartje terug heb ik voor een experiment een koppelingspomp van 11mm gekocht bij Ali en daar zit een M10x1 draad in voor de leidingaansluiting .
 
Maar als je voor een Brembo wil gaan ook geen probleem kost wat meer gebruikt zo'n 50 tientjes en dan komen de verzend koste er nog bij zag bij een gebruikte onderdelen handelaar
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk moet je er gelijk vier kopen. Voor dat geld kan je de moeite niet nemen om remblokjes te vervangen. Helaas krijg ik deze nooit over mijn 9mm dikke schijf.
 
Ik denk dat het lang goed gaat, als je maar niet door de pekel rijdt en op tijd je remvloeistof vervangt.
 
Het prijsverschil word grotendeels veroorzaakt door schaalgrootte en veel goedkopere arbeid. Niet zozeer door echt veel slechtere materialen, hooguit ruimere toleranties e.d. Maar meneer ali gaat wel een transport probleem krijgen en dat gaat in de prijzen verrekend worden ben ik bang; de prijs van een groupage container vanuit china is ruim vervijfvoudigd in de coronatijd
 
Terug
Bovenaan Onderaan