ombouw van 883 sportster 86 naar 1200 caferacer

ta2mol

Rookie
15 nov 2008
13
0
hallo iedereen,

Ik ben geert en heb al meer dan 10 jaar een sportster die ik meerdere keren heb verbouwd.
De laatste verbouwing heeft meer dan twee jaar geduurd en is bijna af.
De motor was een 883 en heb er nieuwe 1200 cilinders met wiseco 10/1 pistongs opgezet. Samen met v4 Andrews cams en s&s tappets .Verder heb ik mijn originele cilinderkoppen geported naar de grootst mogelijke kleppen (1200 convertion valves).
Een Dyna i prog.. ontsteking is onderweg in pakje(ebay) en komt er hopelijk zo snel mogelijk op.
Verder drinkt hij via een s&s carb met forcewinder luchtfilter.
Geluidsinstalatie is een dubbele carbondemper.
IK HOOP DAT ALLES GOED OP ELKAAR ZAL WERKEN EN DAT IK VERSCHIL GA VOELEN.
Alle remmen zijn vervangen door PM remmen voor toch wat meer te hebben dan wat vertraging.
Verder heb ik er backside controllers opgezet , bredere balhoofdplaten en dikkere benen.
dit samen met de clipons zou een sportievere houding moeten geven.
Fotos en filmpjes van vroeger en nu komen er op tot waar ik nu al zit en ik zal proberen de verdere evolutie stapsgewijs te mailen.
Commentaar en wijze raad steeds welkom.

Mijn motor is in meer dan 10 jaar nog nooit naar de garage geweest(enkel het porten van de cilinderkoppen zijn daar een uitzondering op.)
 
Laatst bewerkt:

Bovenstaande link is een filmpje over hoe mijn motor er nu uitziet.
De kwaliteit is niet super maar ik zal morgen fotos posten van goede resolutie.

mvg geert
 
full


Hier zie je he gepowdercoate kader met de bredere balhoofden en de cliponns.
Stuurdemper en controllers.
 
full


Zo zag hij er vroeger uit voor de totale verbouwing met de warbird kit die ik trouwens eventueel wel wil verkopen.
 
Ik ben benieuwd naar de vorderingen van je motor, en de prestatie's die ze zal gaan halen.

Hoe lang ben je nu met deze verbouwing bezig?
 
Ik werk enkel aan mijn bike als ik er zin in heb en heb ook soms tijdje moeten zoeken naar de gewenste onderdelen.
Een harley is zoals een goede wijn .
 
hmmm het ziet er veelbelovend uit, ik vind alleen de kleuren echt niet mooi. De gemiddelde toybike heeft stoerdere kleuren :N maar misschien dat ze in het eindresultaat beter tot hun recht komen, ik ben benieuwd!
 
het roze op video is in het echt rood door compresseren en uploaden video zijn de kleuren niet realistisch meer.
Ik ben niet echt een roos typeken :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan