Ombouwen BMW r80 tot café racer

lo bmw r80

Kings&Queens BMWr80
4 mrt 2021
338
714
Brabant
Goede dag,
Een algemene vraag heb sinds kort een BMW r80 aangeschaft.
Wil deze graag zelf ombouwen tot een mooie café racer. Ik kan best een beetje sleutelen maar niet motorisch.
Omdat dit mijn eerste project wordt zou ik graag advies Krijgen.. Verder zou ik hem graag ook weer terug kunnen bouwen naar origineel. dus voorlopig zo min mogelijk slijpen en lassen aan frame e.d.
Wie kan mij soms beetje op weg helpen heeft tips en tricks om zo veel mogelijk alles zelf en een mooie motor te bouwen.
alvast bedankt.

vraag welke maat aan te houden voor een klein duo zadel ?

vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een K100, K1100 of K75 voorkant gaan. De vork past 1:1, met hetzelfde Y spaak wiel maar dan dubbele schijven. Pompje kan blijven. De vork zelf hoeft niet meer als 50 euro te kosten, het wiel ook.
Kijk even op Ebay wat die tank van jou moet kosten voordat je er een slijptol in zet.
Achterframes kan je kant en klaar kopen maar met tien minuten Googelen, ook op dit forum zie je hoe anderen dat gedaan hebben. Een monolever is een eitje.
 
Zo is de teller bij mij op dertien gekomen... nu allemaal origineel -O- en nog steeds geen streetfighter
wouw kost een hoop plek hahahahah . wat niet is kan nog komen toch? allemaal bmw's ? en uhu misshien kan ik bij jou komen sleutelen jij heb plek zat whahahah en jij pakt dan 1 van je dertien om eindelijk eens te beginnen met een streetfighter lol
maar jij nog tips of tricks
 
Laatst bewerkt:
tja daar kan ik dan weer niks mee.
maar goed, op een paar na nog geen echte tips van waar nu echt te beginnen.
kijken wat ik mooi vindt heb ik gedaan lijn + style zit zit in mijn hoofd. maar dan ? van af waar begin ik met opbouwen is dat vanaf de stand motor frame vanuit achtervering en voorvork en dan de tank in lijn en dan sub-frame en zadel zeg maar, of zit ik dan compleet mis ? je zult hier toch een soort van volgorde in moeten aanhouden neem ik aan?
 
ik geloof dat ik een aantal duidelijke vragen stel , bemerk dat tips en trick niet weggegeven worden !!!
Nee, ik volg dit met bovenmatige interesse... Maar ik vind de tip om op afbeeldingen te shoppen een sublieme tip en om eventueel dingen te kopen bij



Verder weet ik wel een boel lekkere biermerken
zou graag alles zelf maken en niet zomaar uit de winkel kant en klaar kopen., daar zit voor mij niet echt de uitdaging in. juist het zelf doen daar wordt ik blij van. als ik een beetje de volgorde op orde heb kom ik er wel ben handig en creatief genoeg.. maar goed elk begin is moeilijk.
had misschien wat meer concrete tips verwacht op deze site. zodat ik werkelijk kan gaan beginnen
 
Gewoon de zaag erin zetten en je vooral niet door anderen laten vertellen wat wel en niet moet. Ik zou alleen met een duidelijk idee in je hoofd (of beter nog, op papier) werken en geen halfslachtige oplossingen verzinnen. Wil je een USD? Dan geen gepruts aan je huidige vork met een extra schijf. Mooi idee voor een zadel in je hoofd? Zoek iemand die dat kan maken precies zoals jij het wil. En als je -om de motor van je dromen te maken- tegen iets aan loopt dat je niet kunt, dan vraag je daarvoor advies of je besteedt het uit. Maar er is geen vast recept Café Racer bouwen. Als je vooral af en toe met een schroevendraaier iets vast en los wil draaien zou ik er niet aan beginnen...
 
Gewoon de zaag erin zetten en je vooral niet door anderen laten vertellen wat wel en niet moet. Ik zou alleen met een duidelijk idee in je hoofd (of beter nog, op papier) werken en geen halfslachtige oplossingen verzinnen. Wil je een USD? Dan geen gepruts aan je huidige vork met een extra schijf. Mooi idee voor een zadel in je hoofd? Zoek iemand die dat kan maken precies zoals jij het wil. En als je -om de motor van je dromen te maken- tegen iets aan loopt dat je niet kunt, dan vraag je daarvoor advies of je besteedt het uit. Maar er is geen vast recept Café Racer bouwen. Als je vooral af en toe met een schroevendraaier iets vast en los wil draaien zou ik er niet aan beginnen...
duidelijk gewoon beginnen en maar zien dus, de creativiteit erop los laten en gaan( lol ) kijk het is gewoon zo dat ik hem ook niet wil verprutsen dat zou gewoon echt zonde zijn. Vandaar mijn vragen, het wiel is natuurlijk al wel uitgevonden. heel simpel gezegd heb ik geen hele moeilijke vragen
 
tja daar kan ik dan weer niks mee.
maar goed, op een paar na nog geen echte tips van waar nu echt te beginnen.
kijken wat ik mooi vindt heb ik gedaan lijn + style zit zit in mijn hoofd. maar dan ? van af waar begin ik met opbouwen is dat vanaf de stand motor frame vanuit achtervering en voorvork en dan de tank in lijn en dan sub-frame en zadel zeg maar, of zit ik dan compleet mis ? je zult hier toch een soort van volgorde in moeten aanhouden neem ik aan?
Er zijn helemaal geen volgordes of regels. Het enige dat onveranderd blijft is het hoofdframe. Of je er nu eerst een peanut tank op wil zetten of eerst een Lucas achterlicht moet je zelf weten. Je verzamelt gewoon een hoop topics en plaatjes en bedenkt wat jij raar en mooi vindt.
Niemand kan je hier vertellen wat je moet doen.
Begin eens bovenaan, probeer jouw motor mooier te maken als een Ritmo Sereno.
 
Er zijn helemaal geen volgordes of regels. Het enige dat onveranderd blijft is het hoofdframe. Of je er nu eerst een peanut tank op wil zetten of eerst een Lucas achterlicht moet je zelf weten. Je verzamelt gewoon een hoop topics en plaatjes en bedenkt wat jij raar en mooi vindt.
Niemand kan je hier vertellen wat je moet doen.
Begin eens bovenaan, probeer jouw motor mooier te maken als een Ritmo Sereno.
heb net heel het proces van

Boxertuup dat project geheel zitten lezen wouw inspiratie zeg hoe hij dit heeft gedaan ( zo netjes ) ik weet nu welke kwaliteit ik wil na streven​

 
Hij heeft inderdaad heel netjes afgewerkt. Alles is mooi schoon en glimmend. Maar ik zie qua ontwerp toch genoeg dingen die ik niet mooi vind. Dat ga ik vanzelfsprekend niet afkraken. Je maakt zo'n ding naar je eigen smaak, niet voor mij.
 
ik geloof dat ik een aantal duidelijke vragen stel , bemerk dat tips en trick niet weggegeven worden !!!

Een caféracer maak je niet, een caféracer ontstaat!
Een caféracer ontstaat naar aanleiding van ideeën die je opdoet van anderen. Die ideeën opslaan, en op een mooie dag ga je met een biertje in de hand naar jouw motor zitten kijken, en dan bedenk je 'hé, ik ga de tank zus of zo doen'. En zo ga je stap voor stap verder.
Een motorfiets uit elkaar trekken en ff een caféracer maken doe je alleen maar om 'm als gestrand project voor een te hoog bedrag weer op MP te verslijten.
 
dus nog maar wat rond hangen hier
Hij heeft inderdaad heel netjes afgewerkt. Alles is mooi schoon en glimmend. Maar ik zie qua ontwerp toch genoeg dingen die ik niet mooi vind. Dat ga ik vanzelfsprekend niet afkraken. Je maakt zo'n ding naar je eigen smaak, niet voor mij.

helemaal mee eens natuurlijk maak ik hem voor mezelf en in eigen style. maar heb qua werkwijze weer wat goeds gezien wat ik starks kan toepassen als ik aan mijn eigen project begin zeker het netjes schoonmaken e.d is er een van
 
Een caféracer maak je niet, een caféracer ontstaat!
Een caféracer ontstaat naar aanleiding van ideeën die je opdoet van anderen. Die ideeën opslaan, en op een mooie dag ga je met een biertje in de hand naar jouw motor zitten kijken, en dan bedenk je 'hé, ik ga de tank zus of zo doen'. En zo ga je stap voor stap verder.
Een motorfiets uit elkaar trekken en ff een caféracer maken doe je alleen maar om 'm als gestrand project voor een te hoog bedrag weer op MP te verslijten.
dat klopt ook wel wat je zegt, ben er al wel al een tijdje mee bezig voordat de aanschaf van de motor plaats vond. maar voordat ik werkelijk de zaag er in zet zoals sommige dat noemen. Zou ik het zonde vinden als mijn project strand ( daar is ie idem te mooi voor ) ik graag goed geïnformeerd te werk.
maar nogmaals dank voor de reacties sla deze zeker niet in de wind
 
waarschijnlijk is de term “ombouwen “ verkeerd gekozen en wil je hem gewoon een beetje leuker maken door ander zadel, spiegels ,lichtjes ,enzo.
Zoals je zelf aangaf :dat verzaag je niks en kun je altijd weer terug
 
Terug
Bovenaan Onderaan