Ombouwen naar streatfighter

relly

Rookie
30 nov 2003
19
0
Deinze
Ben zelf verslaafd motor rijder maar zou toch graag iets meer vermogen tussen de benen gehad hebben, ik rij nu met een CB 750 fantastische fiets maar geeft mij nie echt de adrenaline die ik er vroeger van kreeg. Dus dacht ik dat het misschien interesant zou zijn om een CBR, GSXR , ... om te bouwen(beperkt budjet) , maar ik hou niet van de liggende houding op zo'n racer. Kan dit probleem opgelost worden met verstelbare voetsteunen + stuur monteren of blijft de houding (voor naked-rijders) oncomfortabel? Iedereen die raad weet over het ombouwen van een fiets altijd welkom.

GGGGGREETTSS !!
 
je kan de zithouding perfect ombouwen naar wat je zelf wilt, recht stuur erop, met de hoogte kan je spelen door de risers in een bepaalde lengte te nemen, voetsteunen verzetten is inderdaad ook al een grote verandering en je kan ook het subframe gaan bijwerken zodat het zadel anders gepositioneerd wordt.
dat beperkt budget is echter iets anders, waarom denkt iedereen dat ombouw goedkoop is????
integendeel, als je het goed wil doen kost het je best wel wat geld.
zelfs als je veel zelf kan.
om je een gedacht te geven, mijn fighter gaat toch vlot over de 5000 euro, en dan heb ik de motor zelf zo goed als voor niet gehad (wel moeten reviseren, en dan maar ineens het blok getuned).
 
Ik denk dat mensen denken dat het goedkoop is omdat er nogal veel "niet geheel gelukte" bouwsels rondrijden...
Imho is het erg leuk, maar idd ook duur.
 
Dit misschien wat? Suzuki GSX-R 750

hoog stuur erop, kuip weggooien en je hebt al een klassieke streetfighter. de voetsteuntjes zitten nog een beetje hoog, en je zit aardig rechtop, dus je zit vol in de wind. het is geen goldwing en erg comfortabel wordt het nooit, maar als je nu ook al een naked heb zal het er niet veel slechter op worden.

zo'n GSXR750 blok heeft aardig wat power en als je dat zat bent kun je er heel eenvoudig een GSXR1100 of Bandit 1200 blok in hangen (die passen namelijk gewoon in dat frame).

je zou vervolgens kunnen denken aan een upsidedown voorvork (van een later model GSXR), een wat bredere achterband (ook van een later model GSXR), een ander kontje en een likje verf en dan heb je dus echt een hele stoere streetfighter.

het enige nadeel is dat tegen de tijd dat je alles echt helemaal strak hebt, je alleen het frame en de tank nog origineel hebt :P
 
Ik denk dat mensen denken dat het goedkoop is omdat er nogal veel "niet geheel gelukte" bouwsels rondrijden...
Imho is het erg leuk, maar idd ook duur.
:^ zet een acerbis kapje op een schadefiets , nog een superbike stuur erbij en mensen denken dat ze een gelukte streetfighter hebben ..
 
Het is mijn bedoeling terug met een sportieve naked te rijden ik dacht als je geen super speciale optische of andere tuning wilt dat dit toch haalbaar moet zijn met ongeveer 3500 pleuros (sorry ben nie geinterseerd in GSXR van voor het jaar 90)
 
3500 inclusief de motor of exclusief de motor...

Fazer 1000 is ook goed om te bouwen tot streetfighter.. veel vermogen, genoeg koppel.. en je hoeft al niet meer zo veel aan de houding te veranderen :)
 
Ben zelf verslaafd motor rijder maar zou toch graag iets meer vermogen tussen de benen gehad hebben, ik rij nu met een CB 750 fantastische fiets maar geeft mij nie echt de adrenaline die ik er vroeger van kreeg. Dus dacht ik dat het misschien interesant zou zijn om een CBR, GSXR , ... om te bouwen(beperkt budjet) , maar ik hou niet van de liggende houding op zo'n racer. Kan dit probleem opgelost worden met verstelbare voetsteunen + stuur monteren of blijft de houding (voor naked-rijders) oncomfortabel? Iedereen die raad weet over het ombouwen van een fiets altijd welkom.

GGGGGREETTSS !!

CBtje houden, K&N filtertje en Dynojetje eronder, ander stuurtje en pegs en je bent vertrokken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan