Ombouwen: NL frame en buitenlandse delen ipv BPM betalen?

gjdelange

Die hard MF'er
2 nov 2009
424
0
Groningen
Goedenavond iedereen,
aangezien de motoren van veel van onze buurlanden vaak goedkoper zijn ben ik daar op zoek gegaan naar een leuk model...
het enige wat mij nogal stoort is dat er natuurlijk bpm betaald moet worden, wat vaak duur uitvalt.. :(

nou dacht ik even simpel :P een nederlands frame met kenteken/schademotor kopen en de buitenlandse meuk daarop bouwen?? iemand daar ervaring mee ? is het mogelijk hier gezeik mee te krijgen?
alvast bedankt!
 
Goedenavond iedereen,
aangezien de motoren van veel van onze buurlanden vaak goedkoper zijn ben ik daar op zoek gegaan naar een leuk model...
het enige wat mij nogal stoort is dat er natuurlijk bpm betaald moet worden, wat vaak duur uitvalt.. :(

nou dacht ik even simpel :P een nederlands frame met kenteken/schademotor kopen en de buitenlandse meuk daarop bouwen?? iemand daar ervaring mee ? is het mogelijk hier gezeik mee te krijgen?
alvast bedankt!


Betaal liever de BPM :Y stuk minder gekloot
 
'ombouwen?????????' > 'Ombouwen: Nl frame en buitenlandse delen ipv BPM betalen?'
 
Eens met Unexist.

BPM valt reuze mee (tenzij je een splinternieuwe wilt)

Maar als je een splinternieuwe wil dan zijn onderdelen ook weer lastig om aan te komen.. dus ja..

Lekker invoeren en wat euro's betalen
 
neem aan dat je de bpm over de nieuwwaarde moet betalen dan ??
dan maakt nieuw en oud weinig uit, toch?
 
Met de onderdelen omzeil je wel mooi de BPM inderdaad. Maar: Als je hier een frame koopt is dat van een schademotor af waarschijnlijk. Dus eerst moet je al een goed, niet krom, frame zien te vinden. Dan moet je nog eens heel handig zijn als je alles over wilt zetten, en als je in één keer veel onderdelen koopt dan krijg je misschien nog wel met invoerrechten te maken ook (weet ik niet zeker) omdat je dan boven een bepaald bedrag komt.
 
Eens met Unexist.

BPM valt reuze mee (tenzij je een splinternieuwe wilt)

Maar als je een splinternieuwe wil dan zijn onderdelen ook weer lastig om aan te komen.. dus ja..

Lekker invoeren en wat euro's betalen

je betaald bpm toch over nieuwwaarde???
of zeg ik nu wat doms :$
 
ja, maar hoe ouder de motor hoe hoger het kortingspercentage op de BPM
 
je betaald bpm toch over nieuwwaarde???
of zeg ik nu wat doms :$

Zie de andere topics hierover. Even zoeken.

Ik zie veel in de andere opmerkingen. Alleen bij recente modellen betaal je (veel) BPM. En een los frame van een recent model betekent eigenlijk altijd problemen.
 
Gaar he om arme student te zijn :P ben het ook haha.
Succes met je zoektocht verders. Maar net als wat iedereen eigenlijk zegt: In onderdelen importeren alleen doen als je tijd over hebt en sleutelen heel leuk vind. Want financieel zal het niet echt lonen denk ik (helemaal gezien de tijd/moeite/zoeken).
 
Gaar he om arme student te zijn :P ben het ook haha.
Succes met je zoektocht verders. Maar net als wat iedereen eigenlijk zegt: In onderdelen importeren alleen doen als je tijd over hebt en sleutelen heel leuk vind. Want financieel zal het niet echt lonen denk ik (helemaal gezien de tijd/moeite/zoeken).
Je begrijpt het volgens mij niet helemaal. Motor in zijn geheel kopen in Uk ofzo, hierheen halen maar niet keuren.
NL frame scoren van zelfde model (en jaar?) en alles overzetten. Zit niet heel veel zoekwerk in. Lijkt mij wel lastig om een goed frame te vinden maar het is een optie als je handig bent. kan volgens mij ook een hoop pecunia's schelen als je het handig doet.
 
dat van pjp was inderdaad het plan, en ja student zijn is soms even kak;)
maar heb al even wat onderzoek gedaan en blijkt dat je op een motor van 9 jaar en 6 maanden nog maar tien procent van de bpm hoeft te betalen.. dit komt neer op nagenoeg niks!!
dus valt me weer dik mee!
bedankt voor alle reacties!
 
En als je gewoon het frame nummer plaatje van een schademotor overzet op een ingevoerde of zeg ik nu iets doms?
 
:Y

Dat mag namelijk niet, omdat je dan met de papieren van de motor aan het rommelen bent. En daarnaast staat het framenummer normaal gesproken in het frame gestanst.
 
Laatst bewerkt:
hahaha, trouwens voor de gene die zich af vraagt wat de BPM voor zijn motor naar keuze zou zijn
: http://www.fastguzzi.nl/index1.html (Paul's Fast Guzzi page)
 
Laatst bewerkt:
Eens met Unexist.

BPM valt reuze mee (tenzij je een splinternieuwe wilt)

Maar als je een splinternieuwe wil dan zijn onderdelen ook weer lastig om aan te komen.. dus ja..

Lekker invoeren en wat euro's betalen
Er zijn wel wat creatieve methodes om aan "goedkope" onderdelen (of zelfs hele motoren) te komen, maar ik hoop van harte dat dat hier niet de bedoeling is......
 
Met de onderdelen omzeil je wel mooi de BPM inderdaad. Maar: Als je hier een frame koopt is dat van een schademotor af waarschijnlijk. Dus eerst moet je al een goed, niet krom, frame zien te vinden. Dan moet je nog eens heel handig zijn als je alles over wilt zetten, en als je in één keer veel onderdelen koopt dan krijg je misschien nog wel met invoerrechten te maken ook (weet ik niet zeker) omdat je dan boven een bepaald bedrag komt.


invoerrecht heb je alleen mee te maken als je goederen van buiten de EU koopt.
Zolang je een "donormotor" niet in NL op kenteken laat zetten, kun je de delen in principe zonder BPM op het NL gekentekende frame overzetten.
Het mag dan ook een, voor de fiscus, nieuwe motor zijn, jonger dan 6 maanden of minder dan 6000 km, BTW zul je dan ook niet betalen omdat dat gelijk met de BPM geïnd wordt.

Of het technisch zinvol is, of anderszins de moeite waard is, zul je uiteindelijk zelf moeten beslissen....
 
zoals je zelf al had uitgevonden: de bpm word steeds minder hoe ouder de motor.

Echter op nieuwe motoren betaal je volle pond. Vandaar mijn vraag.

Gewoon nog even door
sparen als je t niet red. Ik ben ook student, en heb uiteindelijk gekocht wat ik wilde.
 
En als je een nieuwe motor heb met schade (of je koopt schadedelen en zet die op de brommert), kan je volgens mij de getaxeerde schade van de BPM afhalen, correct me if I'm wrong.

Dus gewoon ergens een verlept voorwiel halen voor een kratje bier, die erin zetten, aantonen dat een nieuwe zoveel honderden euro's kost, en dan wachten op de korting :+
 
Laatst bewerkt:
BPM is toch maar iets van 15% voor motoren? Dat lijkt me de moeite van het volledig ombouwen niet waard!

Ik heb wel gelezen dat dit met auto's gedaan wordt, en dan bijvoorbeeld met een Jeep Cherokee (auto's waarvan het chassis de laatste 25 jaar nauwelijks veranderd is). Hierbij neem je een wegenbelastingvrije auto, sloopt alles er af, koopt een nieuwe auto in het buitenland, en bouwt alles over op het antieke chassis. Geen wegenbelasting, geen BMP en bij bedrijfsauto's geen bijtelling :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan