ombouwen van een XR naar een SM

scissorman

Rookie
24 feb 2004
2
0
Kloetinge
Kan iemand mij vertellen wat voor'n wieltjes ik hier het beste voor kan pakken?
Vindt de spaakwielen erg mooi, maar gewoon gegoten drie spaaks wielen zijn ook te gek in een SM. Ik weet alleen niet welk merk ik het beste kan gebruiken.
 
Spaakwielen hebben als voordeel iets lichter en steviger te zijn, ze hebben echter weer als nadeel dat ze flink prijzig zijn omdat er echt geen 2e hands markt van is. Als sterwielen worden vaak of Cagiva Mito of Honda CBR of Suzuki GS velgen genomen. Tenminste, dat ben ik ondertussen allemaal al tegen gekomen, alles is natuurlijk passend te maken.
 
Ik had bij mijn XR de achtervelg naar voren gespaakt en voor achterin een iets bredere velg van een crosser ingespaakt....
 
Ik weet niet of je er ook nog mee door het zand wil rijden, anders kan je de alleen de velgen en de spaken (laten) vervangen. Een setje velgen kost vanaf zo'n 350 euro.
 
Waar is dat voor die prijs?
ik heb het alleen over de velgen. Kompleet wielen laten maken om je eigen naven is zo'n 550 euro (3,5 en 5 inch)
Excel velgen 3,5 en 5 inch kosten 400 euro (haan wheels)
Omdat ik bredere velgen wil (5 ipv 4,5inch) heb ik nog een setje gebruikte te koop. Ze zijn van 2002 kleur goud nauwelijks van nieuwe te onderscheiden.
 
ik heb het alleen over de velgen. Kompleet wielen laten maken om je eigen naven is zo'n 550 euro (3,5 en 5 inch)
Excel velgen 3,5 en 5 inch kosten 400 euro (haan wheels)
Omdat ik bredere velgen wil (5 ipv 4,5inch) heb ik nog een setje gebruikte te koop. Ze zijn van 2002 kleur goud nauwelijks van nieuwe te onderscheiden.

Die 550 had ik ook in mijn hoofd, heb zelf nog een setje naven dus binnen kort maar eens kijken voor velgjes.
Die van jouw 520 passen waarschijnlijk niet onder mijn oude 600. En is die 3" niet een beetje een rare maat? Past daar wel een 120-band op?
 
Die 550 had ik ook in mijn hoofd, heb zelf nog een setje naven dus binnen kort maar eens kijken voor velgjes.
Die van jouw 520 passen waarschijnlijk niet onder mijn oude 600. En is die 3" niet een beetje een rare maat? Past daar wel een 120-band op?
Ik heb er gewoon een 120/60 opzitten en dat past goed.
Ik heb toen gekozen voor een 3 inch omdat dat toen meer gebruikt werd door meerdere prestigerijders en omdat ik dan meer ruimte had tussen de vorkpoten. Dit bleek achteraf niet nodig omdat bijj de 520 de poten 1cm verder uit elkaar staan. Ik heb geen problemen ondervonden met de voorvelg, maar ik ben er wel achter gekomen dat je met een 5 inch achtervelg meer grip hebt zeker met de bocht uitkomen met het gas erop.
De wielen passen ook in een 620, je moet alleen even andere busjes draaien i.v.m. de dikte van de vooras. En het achterwiel moet andersom.
 
Uit ervaring (een kennis) weet ik dat 5" iig in een 620 past, zoals v.d.v. al zegt. Een 600 zal toch niet een heel erg andere achterbrug of naaf hebben?

(sprekende over de KTM, welteverstaan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan