Ombouwen van EXC 525 naar Supermotard

Frank#11

Die hard MF'er
8 feb 2008
338
0
Een paar maanden geleden heb ik een KTM EXC 525 '06 gekocht.
Toen was het nog gewoon een enduro en ik had toen nog geen rijbewijs
Ik heb er toen een beetje mee in de bossen gereden wat ook erg leuk blijft ik zal hem strakt meschien nog wel af en toe terug bouwen maar dan moet het wel heel mooi weer zijn en niet nat :P

bikepics-1184209-800.jpg

Zo heb ik hem gekocht.

nou heb ik 28feb. mijn motor rijbewijs gehaald *O*

En had toen al een beetje uitgezocht wat voor SM wielen ik wou en waar ik ze kon gaan kopen zo gauw ik mun rijbewijs had heb ik de SM wielen besteld.

en dit zijn ze geworden: :9~

Zwarte EXCEL velgen
Gouden HAAN naven
RVS spaken
Oranje wheelstripping
Voor Goldspeed 120 profiel
Achter Goldspeed 165 opgesneden slick :]

bikepics-1223325-800.jpg


Ik vin het zelf erg mooi.

Die wheelstripping plakken was nog wel even kloten werk mja je krijgt er ook iets voor.

Hierna ben ik de wielen gelijk gaan monteren het voorwiel zat er zo in en paste gelijk goed. achter was iets lastiger maar is ook gelukt zie hieronder het resultaat: })

bikepics-1223488-800.jpg


Let nog maar niet op het voorspat bord want die komt er z.s.m een andere op ik had er een besteld maar deze paste niet daarom nog maar even het cross spatbord erop |(

Het volgende wil ik er nog aan doen:

- SM voorspatbord.
- Ketting en tandwielen set
- Nieuwe remschijven (ben er nog niet uit welke maar ik denk MOTOMASTER)
- stickerset (ben ik ook nog niet uit vind RED BULL set erg mooi maar die zie je al vrij veel)
- Val doppen op de assen
- Skid plate

Hier zal nog wel even overheen gaan voor dit er allemaal op zit :P

mooie ideeen zijn altijd welkom :}
 
Nice :9~

Ga morgen bijna het zelfde doen, heb een 520 en krijg morgen supermoto wielen *O*
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig frank, je hebt de zooi goed voor elkaar.
Wel gaaf, op je 19de zoon ding onder je kont.
Hoop dat je hem heel houd! Zou zonde wezen ;)
 
netjes! hoe zit dat met exc en sx. is de exc alleen met verlichting? en welke is beter/fijner voor gewoon op de weg als sm?
 
netjes! hoe zit dat met exc en sx. is de exc alleen met verlichting? en welke is beter/fijner voor gewoon op de weg als sm?

SX is cross model voor op circuit en EXC is een Enduro en heeft dus kenteken
je kunt een SX meschien ook wel op kenteken krijgen maar ik denk als supermotard op de weg je het beste een EXC kun hebben want die is daar iets meer voor gemaakt
 
Vergeet je niet een van de belangrijkste dingen van allemaal? De vering/demping?

Ja da wil ik ook weer niet te stug hebben da moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen want meschien ga ik er ook af en toe als het erg mooi weer is een ofroad rit mee rijden en dan moet de vering ook niet keihard staan mja dat kijk ik nog wel vin het eigelijk niks om deze terug te bouwen kan eigelijk het beste 2 motors hebben :P :]
 
Ja da wil ik ook weer niet te stug hebben da moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen want meschien ga ik er ook af en toe als het erg mooi weer is een ofroad rit mee rijden en dan moet de vering ook niet keihard staan mja dat kijk ik nog wel vin het eigelijk niks om deze terug te bouwen kan eigelijk het beste 2 motors hebben :P :]


Originele vering gaat ook.
Gewoon steeds een beetje stugger zetten en gaan rijden. :]

Schrijf ff op hoeveel klikken je hem op iedere plaats geeft en je kunt hem zo weer op enduro stand zetten.

Ziet er trouwens wel goed uit hoor :} :}
 
Laatst bewerkt:
Originele vering gaat ook.
Gewoon steeds een beetje stugger zetten en gaan rijden. :]

Schrijf ff op hoeveel klikken je hem op iedere plaats geeft en je kunt hem zo weer op enduro stand zetten.

Ziet er trouwens wel goed uit hoor :} :}

Sm vering is ook lager, en je kunt niet door wat te verdraaien aan de rebound/compressie het karakter krijgen van SM vering hoor.
(heb ervaring met husaberg (dus ook WP) vering), heb inmiddels echte SM vering van WP en het verschil in rijden is zeer goed te merken.
 
Sm vering is ook lager, en je kunt niet door wat te verdraaien aan de rebound/compressie het karakter krijgen van SM vering hoor.
(heb ervaring met husaberg (dus ook WP) vering), heb inmiddels echte SM vering van WP en het verschil in rijden is zeer goed te merken.

Ik zeg ook niet dat het optimaal is,maar voor recreatief gebruik is het goed te doen met een exc.
En als je af en toe enduro wilt rijden is dit denk ik de beste optie.
 
Intussen ben ik al bezig met het zoeken naar remschijven :] en nou is mijn oog gevallen op de motormaster Flame. nou heb ik deze gezien helemaal blank en met een oranje midden stuk.
nou vraag ik mij af of er nog meer verschil tussen zit op dat oranje na.
mij lijkt de blanke mooier omdat die met oranje meschien niet zo mooi past bij de gouden naven.
Dus ben benieuwd naar jullie mening.. *O*

bikepics-1233031-full.jpg


bikepics-1233037-full.jpg
 
Intussen ben ik al bezig met het zoeken naar remschijven :] en nou is mijn oog gevallen op de motormaster Flame. nou heb ik deze gezien helemaal blank en met een oranje midden stuk.
nou vraag ik mij af of er nog meer verschil tussen zit op dat oranje na.
mij lijkt de blanke mooier omdat die met oranje meschien niet zo mooi past bij de gouden naven.
Dus ben benieuwd naar jullie mening.. *O*

[http://w3.bikepics.com/pics/2008/03/28/bikepics-1233031-full.jpg (afbeelding)]

[http://w3.bikepics.com/pics/2008/03/28/bikepics-1233037-full.jpg (afbeelding)]

tussen die 2 zit inderdaad geen verschil, ikzelf zou ook voor de alu kleur gaan aangezien je velgen goud-kleurig zijn.

schijven zijn wel een dikke vooruitgang!
 
Wel degelijk verschil hoor! Met het oranje hart is de 'race' variant volgens mij, de normale zit vaak bij een kitje waar je je originele remklauw icm. een adapter gebruikt. Leuk voor recreatief gebruik.

De schijf met oranje hart is volgens mij dikker en heeft meer remoppervlak, en dus beter bestand tegen grote warmteontwikkeling. Bij gebruik met een andere remklauw dus zeker geen overbodige luxe.
 
het prijs verschil is maar ongeveer 20 euro dan kan er toch nooit zoveel verschill inzitten.
 
Wel degelijk verschil hoor! Met het oranje hart is de 'race' variant volgens mij, de normale zit vaak bij een kitje waar je je originele remklauw icm. een adapter gebruikt. Leuk voor recreatief gebruik.

De schijf met oranje hart is volgens mij dikker en heeft meer remoppervlak, en dus beter bestand tegen grote warmteontwikkeling. Bij gebruik met een andere remklauw dus zeker geen overbodige luxe.

nu je het zegt. ja zoiets ligt mij inderdaad ook bij! ik heb alleen de standaart schijf gehad en de oranje, nooit de aluminium kleur.
 
het prijs verschil is maar ongeveer 20 euro dan kan er toch nooit zoveel verschill inzitten.
Ik neem aan dat je een andere klauw (gaat) gebruiken? Dan zou ik de met oranje hart nemen..... en veel verschil, volgens mij is deze schijf een mm'tje dikker en een geanodiseerd hart, zijn ook de kosten niet

Als de kleur niet aanstaat kan je het hart voor een paar centen een ander kleurtje laten geven

Anders bel eens een je dealer om het zeker te weten, Bon kan het zonder meer vertellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan