Ombouwen van xr650r met een carburateur van crf 450x

Derkie24

Rookie
25 sep 2022
19
1
Hallo leden ! Mijn naam is derk en ben in het bezit van een honda xr650r bouwjaar 2000,

Nu ben ik druk bezig met mijn motor om hem weer goed lopend te krijgen ivm een versleten carburateur, dit betreft de fabrieksstandaar carburateur van de xr.

Nu wil ik deze gaan vervangen door een andere carburateur alleen ben even verschillende modellen tegen elkaar af aan het zetten!

De vraag is welke opties zouden geschikt zijn?

Zat te denken aan 1 van een crf450x alleen die hebben throttle position sensor en ik weet niet of de carburateur ook loopt zonder het bekrachtigen van die sensor

Iemand kijk op wat de beste oplossing is??
 
is geen bekrachtiging, maar een potmeter die de gasschuifstand door geeft aan de CDI voor de ontsteking.
het feit dat je dat al niet weet zegt mij dat je niet de kennis van carbu's hebt om zelf 1 (een flatslide dan nog) zelf te gaan afstellen.
 
Sorry voor de verspreking janbros maar ik weet wel degelijk hoe ik hem moet afstellen het waa voor mij alleen de vraag die ik ook stelde hoe en of je zonder tps kunt. Alleen daarvan wist ik niet precies de werking.
 
Fcr 41 zit idd op de crf450 maar heb gezien dat ze ook volledig mechanisch zijn.. mocht ik er niet uitkomen dan ken ik mensen die me erbij kunnen helpen. De 39 zit op de drz veel heb ik gelezen.

Maar buiten de fcr wat raden jullie aan?
 
TPS; Throttle Position Sensor; Sensor. Niet een controller. Een sensor doet niks meer dan spul opmeten.
Wat mij betreft hang je een luchtmassameter in een uitlaat en een lambdasonde in de inlaat, als het niet aangesloten is, gebeurt er ook niks mee. Als jou ontsteking geen TPS nodig heeft, dan doet die niet aangesloten sensor net zoveel als de genoemde voorbeelden. Het enige nadeel is dan een loshangende kabel aan je carb, maar die is snel genoeg af te knippen of met een tiewrapje vast te hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan