OMG, 2de keer..... :X

meendering

MF veteraan
2 aug 2002
1.337
0
Borger
Hoi,

Ik kom er vandaag achter dat er een spijker in me achterband zit. :(
Zo'n betonspijker (met een soort van draad) van maar liefst 7cm!!
GVD, dit is al de 2de keer dat me band zo aan zn einde komt, vorige keer zat er een snede in de band. |(

Dammit, duur grapje zo.....
Is een propje in de band een optie?
Of raden jullie dat sterk af?

p.s hoe krijg ik de motor bij de motorzaak? Het is ongeveer 1,2km rijden. Is dat nog te doen (de band is nl helemaal leeg). Of mag ik gaan lopen?
 
als je me kunt vertellen wat voor band het is....wil ik em misschien wel voor een zacht prijsje van je overnemen :X ....das het mooie van SM...
 
Normaal gesproken zeg ik, nee niet doen.

Helaas heb ik het ooit zelf meegemaakt anderhalve dag nadat de nieuwe erop lag. Gelukkig zit mijn vader in de banden en die heeft hem heel netjes gemaakt (op dezelfde manier als een vrachtwagenband gefixt wordt) Ik heb deze band nog helemaal op kunnen rijden zonder er ook maar ooit problemen mee gehad te hebben. Was een BT020 en ik rijd regelmatig dubbel de toegestane snelheid.

Dus : Als het goed gebeurt kun je het wel laten doen. Wel door iemand die jijzelf ook vetrouwd en in de eerste 100 km er zeker niet direct weer je topsnelheid proberen maar eerst ff voor jzelf ook het vertrouwen weer in de band krijgen.
 
Hoi,

Ik kom er vandaag achter dat er een spijker in me achterband zit. :(
Zo'n betonspijker (met een soort van draad) van maar liefst 7cm!!
GVD, dit is al de 2de keer dat me band zo aan zn einde komt, vorige keer zat er een snede in de band. |(

Dammit, duur grapje zo.....
Is een propje in de band een optie?
Of raden jullie dat sterk af?

p.s hoe krijg ik de motor bij de motorzaak? Het is ongeveer 1,2km rijden. Is dat nog te doen (de band is nl helemaal leeg). Of mag ik gaan lopen?

Join the club :(

Hoe je de band daar krijgt? Als zelf je wiel er afhalen geen optie is kan je de ANWB bellen, die een noodhulp toepassen, maar dan kan je band absoluut niet meer gerepareerd worden. Ideaal als je al lid bent, en je de band toch wilt vervangen, je kunt er namelijk wel op je gemakkie mee naar een motorzaak tuffen. Als je de band wilt laten repareren zal je dus een aanhangertje of zo moeten fixen. (Als je dus zelf het wiel niet los kunt halen.) '( Of als het dichtbij is op druk brengen en duwen maar, als je band niet al te gek snel leegloopt.

Ik heb vorige week nog mijn achterband laten plakken aan de binnenkant. Was nog net nieuw, 2e lekke band binnen een jaar...
 
Spijker eruit, en een spuitbus met bandenreparatiespul erin leeg spuiten. En gelijk naar de bandenzaak rijden.
 
Paraplutje erin...

Wij (Deathwish,Tuneboy en ik) rijden 90% van het jaar op redelijk nieuwe banden met plu.

En met rijden bedoel ik RIJDEN en spelen.

Nog nooit fout gegaan.

Als ie goed "gemonteerd" word kan er praktisch niets fout gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan