Hallo Brikkers!
De eerder gemodificeerde FZR600R stond al een tijdje weg te kwijnen in een hoekje van de tuin.
Stijlloze modificatie van een FZR 600R
Na ongeveer een jaar buiten staan bevatte de accu nog 11.8 voltjes!! Dus even de bezine uit de carbs laten lopen, remmenreiniger bij het filterhuis en jawel, hij liep! Okay, Okay, cilinder 1 wil niet lekker. Heb nieuwe bougies liggen en zal de carbs even schoonmaken.
Maar door het buiten staan heeft er zich een lading groene aanslag (algen) op/in de heatwrap genesteld. Zo zeg, wat een enorme stank als dat warm wordt! Het lijkt wel een heel erg dood aquarium! Mij benieuwen hoe ik dat weg ga krijgen. Maar dat is voor later.
Al enige tijd speelde het idee van een hardtail chopper/bobber maken door mijn hoofd.
Aangezien ik niet de zaag mocht zetten in de chopper van mijn schoonzus en om er nog een motor bij te kopen ging me ook even te ver, kwam het onzalige idee om de stijlloze FZR aan een ver-choppering/bobbering te onderwerpen.
Eerst op onderdelen jacht gegaan:
- apehanger
- Achterlampje
- Koplamp
- Zadel + veren
- Uitlaat demper
- allerlei los spul
De originele voorvork is langer dan de Fireblade voorvork en de originele weer terug gezet.
Aangezien het een Hardtail wordt kan de achterkant lekker laag worden. Dus de achterveer verwijderd en vervangen door een, op maat gemaakt, massief stuk 40mm x 30mm staal.
Vervolgens het subframe op suvtiele wijze verwijderd d.m.v. de flex.
Met het zelfde stuk gereedschap ook de idioot lelijke originele uitlaat demper verwijderd om deze later te vervongen met een universele vervangings demper.
Het, enigzins belachelijke, stuur gemonteerd om de plaats van het zadel te bepalen. Welke nog gemonteerd moet worden. Het maken van een frame waar op de zadel veren rusten is toch lastiger dan ik dacht. Maar, dat gaat vast wel lukken.
De huidige situatie van de Stijlloze is dit:
Ik zal de vorderingen hier bij houden. Zal ook even wat foto's maken van de losse onderdelen die al liggen te wachten.
Groeten!
De eerder gemodificeerde FZR600R stond al een tijdje weg te kwijnen in een hoekje van de tuin.
Stijlloze modificatie van een FZR 600R
Na ongeveer een jaar buiten staan bevatte de accu nog 11.8 voltjes!! Dus even de bezine uit de carbs laten lopen, remmenreiniger bij het filterhuis en jawel, hij liep! Okay, Okay, cilinder 1 wil niet lekker. Heb nieuwe bougies liggen en zal de carbs even schoonmaken.
Maar door het buiten staan heeft er zich een lading groene aanslag (algen) op/in de heatwrap genesteld. Zo zeg, wat een enorme stank als dat warm wordt! Het lijkt wel een heel erg dood aquarium! Mij benieuwen hoe ik dat weg ga krijgen. Maar dat is voor later.
Al enige tijd speelde het idee van een hardtail chopper/bobber maken door mijn hoofd.
Aangezien ik niet de zaag mocht zetten in de chopper van mijn schoonzus en om er nog een motor bij te kopen ging me ook even te ver, kwam het onzalige idee om de stijlloze FZR aan een ver-choppering/bobbering te onderwerpen.
Eerst op onderdelen jacht gegaan:
- apehanger
- Achterlampje
- Koplamp
- Zadel + veren
- Uitlaat demper
- allerlei los spul
De originele voorvork is langer dan de Fireblade voorvork en de originele weer terug gezet.
Aangezien het een Hardtail wordt kan de achterkant lekker laag worden. Dus de achterveer verwijderd en vervangen door een, op maat gemaakt, massief stuk 40mm x 30mm staal.
Vervolgens het subframe op suvtiele wijze verwijderd d.m.v. de flex.
Met het zelfde stuk gereedschap ook de idioot lelijke originele uitlaat demper verwijderd om deze later te vervongen met een universele vervangings demper.
Het, enigzins belachelijke, stuur gemonteerd om de plaats van het zadel te bepalen. Welke nog gemonteerd moet worden. Het maken van een frame waar op de zadel veren rusten is toch lastiger dan ik dacht. Maar, dat gaat vast wel lukken.
De huidige situatie van de Stijlloze is dit:
Ik zal de vorderingen hier bij houden. Zal ook even wat foto's maken van de losse onderdelen die al liggen te wachten.
Groeten!