OMG een FZR600R Hardtail chopper!

zurp11

Die hard MF'er
18 nov 2006
955
0
Heiloo
Hallo Brikkers!

De eerder gemodificeerde FZR600R stond al een tijdje weg te kwijnen in een hoekje van de tuin.

full


Stijlloze modificatie van een FZR 600R

Na ongeveer een jaar buiten staan bevatte de accu nog 11.8 voltjes!! Dus even de bezine uit de carbs laten lopen, remmenreiniger bij het filterhuis en jawel, hij liep! Okay, Okay, cilinder 1 wil niet lekker. Heb nieuwe bougies liggen en zal de carbs even schoonmaken.
Maar door het buiten staan heeft er zich een lading groene aanslag (algen) op/in de heatwrap genesteld. Zo zeg, wat een enorme stank als dat warm wordt! Het lijkt wel een heel erg dood aquarium! Mij benieuwen hoe ik dat weg ga krijgen. Maar dat is voor later.

Al enige tijd speelde het idee van een hardtail chopper/bobber maken door mijn hoofd.

Aangezien ik niet de zaag mocht zetten in de chopper van mijn schoonzus en om er nog een motor bij te kopen ging me ook even te ver, kwam het onzalige idee om de stijlloze FZR aan een ver-choppering/bobbering te onderwerpen.

Eerst op onderdelen jacht gegaan:
- apehanger
- Achterlampje
- Koplamp
- Zadel + veren
- Uitlaat demper
- allerlei los spul

De originele voorvork is langer dan de Fireblade voorvork en de originele weer terug gezet.

Aangezien het een Hardtail wordt kan de achterkant lekker laag worden. Dus de achterveer verwijderd en vervangen door een, op maat gemaakt, massief stuk 40mm x 30mm staal.

full


full


Vervolgens het subframe op suvtiele wijze verwijderd d.m.v. de flex.
Met het zelfde stuk gereedschap ook de idioot lelijke originele uitlaat demper verwijderd om deze later te vervongen met een universele vervangings demper.

Het, enigzins belachelijke, stuur gemonteerd om de plaats van het zadel te bepalen. Welke nog gemonteerd moet worden. Het maken van een frame waar op de zadel veren rusten is toch lastiger dan ik dacht. Maar, dat gaat vast wel lukken.

De huidige situatie van de Stijlloze is dit:

full


Ik zal de vorderingen hier bij houden. Zal ook even wat foto's maken van de losse onderdelen die al liggen te wachten.

Groeten!
 
Het zadel, koplamp en uitlaat

full

full

full


En het toekomstige koelvloeistof reservoir

full
 
De risers die ik had gemonteerd waren veel te hoog naar mijn zin.

full


Deze nu vervangen door de stuurklemmen van een Honda Transalp

full


Is veel beter :P
 
Ik ben net als jullie heel erge benieuwd wat het gaat worden.

Heb vandaag weer het een en ander gedaan en ik ben nog steeds heel erg benieuwd wat het gaat worden.

En die koplamp is idd van Japparts. Daar komt ook de uitlaat vandaan.
 
Heb me vanmiddag bezig gehouden met het zadel frame.

Aangezien het om de ketting en de achterrem heen moet, moesten de staanders met een kleine knik. Om stevigheid te krijgen tussen de twee staanders een plaatje gemaakt waar ook het spatbord aan moet komen. Aangezien ik geen mogelijkheid heb om staal te buigen, zijn er groeven in de plaat geslepen, de plaat verbogen en vervolgens weer gelast.

full


Dat vast gezet aan de staanders en voor stevigheid een extra staaf van de staander naar de brug gemaakt.
Voor het aflassen haal ik de brug er uit. Het zit nu nog niet volledig gelast.

full

full


Verder de koplamp gemonteerd maar die zit voor mijn gevoel te hoog. En de uitlaat er los aan/in gehangen.

En het restultaat:

full


Tja, ik weet dus ook nog niet wat het gaat worden.
Misschien is het stuur te hoog. en zou een flatbar beter zijn.

De uitlaat is wel een aardig ding en de positionering is ook goed. Het er geen last van met mijn voeten.

full


full


Een poserbike gaat het nooit worden. Ik hoor graag wat jullie denken.
 
De tank ook nog onderhanden nemen.
Aan de bovenkant in lijn laten lopen met het frame en veel kleiner natuurlijk.
Of van 2 lege poederblussers iets fabrieken.
 
Laatst bewerkt:
Iets met die tank doen is wel lastig. En ik kan nu de accu en overige electra er onder stoppen.

Als ik echt handig was met metaal zou ik graag een andere tank maken. Dat zeker.
 
Laatst bewerkt:
ik zou de velgen rood spuiten en wat vlammen aan de tank toevoegen. Verder niks meer aan doen. Geniaal deze fiets :)

whale bobber _O-
 
Laatst bewerkt:
ik zou de velgen rood spuiten en wat vlammen aan de tank toevoegen. Verder niks meer aan doen. Geniaal deze fiets :)

whale bobber _O-

Thanks!

Velgen moeten zwart. Frame ook zwart. Hintergabel ook zwart.
En de tank kaal staal in de blanke lak 8-)

Maar misschien is het handiger als ik me eerst bekommer om technische zaken als de electra en accu verplaatsen.
Alhoewel de achter brug er nu uit is om af te lassen. Me zelf kennende zou het me niets verbazen als deze morgen al zwart is :P

The whale is wel een knappe naam voor het project.
Ik kwam zelf niet verder dan: Genuine P.O.S.

Zijn er nog meer suggesties?
 
Thanks!

Velgen moeten zwart. Frame ook zwart. Hintergabel ook zwart.
En de tank kaal staal in de blanke lak 8-)

Maar misschien is het handiger als ik me eerst bekommer om technische zaken als de electra en accu verplaatsen.
Alhoewel de achter brug er nu uit is om af te lassen. Me zelf kennende zou het me niets verbazen als deze morgen al zwart is :P

The whale is wel een knappe naam voor het project.
Ik kwam zelf niet verder dan: Genuine P.O.S.

Zijn er nog meer suggesties?


THE DUKE OF ZURP!!!! _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan